וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: ממשלת צרפת פועלת כדי להכריז על סיום העונה בליגות הבכירות

על פי "לה פריזיאן", מקרון מתערב בניסיונות לשכנע את אנגליה, ספרד, גרמניה ואיטליה לשמור על קו אחיד. בשוויץ יחזרו למגרשים ביוני

צילום מסך

בווידאו: האתגר הוויראלי של רוג'ר פדרר

כדורגל

* על פי "לה פריזיאן", ממשלת צרפת פועלת מאחורי הקלעים בניסיון למנוע את חידושן של כל הליגות הבכירות, כולל הליגה האנגלית, הספרדית, הגרמנית והאיטלקית. כזכור, ממשלת צרפת הודיעה כי הכדורגל לא יוכל להתחדש לפחות עד ספטמבר - וכעת היא מנסה ליישר קו עם שאר מדינות אירופה בערוצים דיפלומטיים.

* ממשלת שוויץ אישרה: אם לא יהיה גל נדבקים מאסיבי חדש בנגיף הקורונה, הליגה המקומית תוכל להתחדש ב-8 ביוני - ללא קהל, כמובן. בכך שוויץ עשויה להיות הליגה הראשונה באירופה שחוזרת לפעילות מלאה.

* כדורגלן העבר ופרשן ההווה גארי נוויל זועם על ניסיונות הפרמיירליג לחדש את עונת 2019/20, וטוען: רק כשכדורגלן ימות יתחילו להבין את בסכנה.

"אם לא היו מעורבים שיקולים כלכליים, לא היה כדורגל באנגליה במשך כמה חודשים טובים", אמר ל"סקיי". "כנראה שאנשים לא מבינים את הסכנה שטמונה בהחזרת הכדורגלנים למגרשים. מה צריך לקרות כדי שיבינו מה עומד על הכף? כמה כדורגלנים צריכים למות על המזבח הזה? אחד? שניים? או שיספיק שאחד המאמנים ייכנס לטיפול נמרץ? כנראה שרק כדורגלן בארון קבורה יגרום לנו להתפכח. השיח הוא כלכלי לחלוטין, וזו טעות איומה".

* שר הספורט האיטלקי וינצ'נזו ספדאפורה טוען: "הסיכוי שהסריה A תשוב נראה מאוד לא ריאלי כרגע. כל הזמן אמרתי שהמשך האימונים לאו דווקא אומר המשך העונה. השחקנים רוצים לשוב להתאמן, ובצדק, אבל אם אני הייתי נשיא של קבוצה, הייתי חושב על איך להתחיל את העונה הבאה כשכולם בריאים. הליגה הצרפתית לא תהיה האחרונה שמפסיקה, ואיטליה עשויה ללכת בעקבותיה".

* פאולו דיבאלה ערך בדיקת קורונה רביעית בחודש וחצי האחרון, וגם היא יצאה חיובית - כך על פי דיווחים בספרד. כוכב יובנטוס לא מצליח להתגבר על הנגיף ועלול להזדקק לטיפולים אחרים, כשברקע כוונת הגברת הזקנה לחזור לאימונים ב-4 במאי.

* למרות הצהרת ראש הממשלה אדואר פיליפ כי לא יהיו אירועי ספורט עד ספטמבר, עונת 2020/21 בליגה הצרפתית עדיין עשויה להיפתח במועדה המקורי - 7 באוגוסט. שר הספורט הבהיר כי המשחקים הראשונים עשויים להיערך ללא קהל: "זו תהיה החלטה של מנהלת הליגה".

* ההחלטה על ביטול העונה בצרפת צפויה להשאיר את ליון מחוץ לאירופה (אם הדבר אכן ייקבע על פי המיקום בליגה בלבד) לראשונה אחרי 25 שנה, ולכן הנשיא ז'אן מישל אולאס כבר הציע אלטרנטיבה שתאפשר את חידוש העונה הנוכחית למרות הכול. אולאס אמר: "אפשר להשלים את העונה עם משחקי פלייאוף לצמרת ולתחתית שיהיו באוגוסט או אפילו ביולי, ללא קהל. אין מה למהר. יש אפשרות להשלים בכל זאת את העונה".

שחקני ליון עולים למגרש מול מארסיי, נובמבר 2019. AP
יחזרו ב-7 באוגוסט כמתוכנן? שחקני ליון במארסיי/AP

ענפים נוספים

* על אף שעונת הכדורגל כבר בוטלה, מארגני הטור דה פראנס מתעקשים כי מירוץ האופניים המסורתי ייצא לדרך ב-29 באוגוסט (לאחר שאמור היה להיפתח ב-27 ביוני). לא פחות מ-4,500 איש משתתפים מדי שנה בטור, כולל רוכבים, אנשי צוות ואנשי אבטחה, והמארגנים עשויים לערוך מספר שינויים במסלולים או במתכונת - אך לא לבטל לגמרי את החגיגה השנתית.

* "נקיים את האולימפיאדה רק אם יהיה ניתן להשתלט על מגפת הקורונה", אמר נשיא יפן שינזו אבה. "המשחקים צריכים להיערך בצורה שתראה לעולם שהצלחנו לנצח את הקורונה. אחרת, יהיה קשה מאוד לקיימם". ג'ון קואטס, בכיר בוועד האולימפי העולמי, נשאל האם תהיה אולימפיאדה ללא חיסון, וטען כי "זו רק דיעה של מישהו. חיסון יהיה נחמד, אבל אנחנו ממשיכים לפעול לפי ההנחיות ממשרד הבריאות".

* ההצעה של רוג'ר פדרר לאחד בין סבבי הגברים והנשים ממשיכה לעורר דיון בעולם הטניס, כשמי שהצטרפה לתומכים היא אלינה סביטולינה. "קשה לחזות מה יקרה והרבה תלוי במדינות, אבל אני חושבת שכל עולם הטניס צריך להתאחד", אמרה הטניסאית האוקראינית, המדורגת 5 בעולם. "זה הדבר הנכון לעשות לאור המשבר, וזה הזמן הנכון".

* פורמולה 1 האריכה את השבתת הענף ב-28 ימים נוספים, כך שכלל היצרנים לא יוכלו לחזור לעבוד גם בחודש מאי לאור המצב. הסבב אמור לחזור לפעילות ביולי עם עונה מקוצרת, כשהמרוץ הראשון אמור להיערך באוסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully