וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל אנפילד עטף אותי. זכיתי לכבוד מהכוכבים והקהל": רוני רוזנטל חוזר לאליפות של ליברפול

"בהתחלה לא הכירו אותי והייתי קצת בודד, אבל השלושער נגד צ'רלטון שינה הכול". 30 שנה אחרי, חלוץ העבר סיפר בבלגיה על הזיכרונות מהאליפות האחרונה של האדומים. ומי ניסה לחסום את המעבר שלו?

צילום מסך

בווידאו: השלושער של רוני רוזנטל לרשת צ'רלטון

ליברפול מציינת היום (שלישי) 30 שנה לאליפות האחרונה שלה, בה האקס פקטור היה המוחתם הישראלי האלמוני רוני רוזנטל. לכבוד המאורע, חלוץ העבר הישראלי בן ה-56 ששיחק לפני כן גם בקלאב ברוז' וסטנדרד ליאז', התראיין ל"דרנייר הר" הבלגי וסיפר על התקופה הבלתי נשכחת.

"אני לא זוכר יותר מדי דברים מהקריירה, אבל את השנה הזו אני זוכר היטב", אמר רוזנטל, המשמש כיום כסוכן שחקנים. "היו לי שבעה שערים וסיימנו כאלופים. במשחק האליפות מול ק.פ.ר לא כבשתי, אבל שיחקתי 90 דקות. החגיגה אחרי המשחק הייתה יפה, אבל הקהל לא היה ממש באופוריה כי זה היה די שגרתי מבחינתם. זו הייתה אליפות שלישית בחמש שנים".

רוני רוזנטל שחקן ליברפול חוגג אליפות עם אלן האנסן איאן ראש ועם רוני ווילן. Dan Smith, GettyImages
הגיע כאלמוני, אבל הותיר חותם משמעותי. רוני רוזנטל עם הכוכבים והתואר/GettyImages, Dan Smith

על הגעתו: "הביאו אותי לליברפול מסטנדרד אחרי שג'ון אלדריג' עזב לספרד. נוצר ואקום וליברפול לא רצתה להפסיד את התואר כמו בעונה לפני כן. חתמתי באודינזה ביוני 1989 וכבר הייתי באיטליה, אבל אמרו לי שלא עברתי את הבדיקות כשהאמת היא שהם העדיפו להחתים את אבל באלבו הארגנטינאי. אז חזרתי לסטנדרד ואז הגעתי למבחנים בלוטון שלא רצתה לשלם חצי מיליון יורו לסטנדרד. המאמן שם היה חבר של קני דלגליש, נבחנתי בליברפול ואחרי שהרשמתי גם החתימו אותי. אחר כך שמעתי שגרהאם טיילור, המאמן של אסטון וילה שהייתה אז במקום השני, עשה הכול כדי לחסום את המעבר שלי".

על הכוכבים בחדר ההלבשה: "הם היו מאוד חברותיים, אבל לא הכירו אותי. ומכיוון שלא שלטתי בשפה האנגלית, הייתי קצת בודד בהתחלה. נגד סאות'המפטון הובלתי לשינוי כשנכנסתי, ואז הגיע השלושער נגד צ'רלטון, במשחק הראשון שלי בהרכב. פתאום כל אנפילד עטף אותי. זכיתי לכבוד מהכוכבים והקהל. האצטדיון אז היה קצת יותר קטן, אבל 40 אלף איש עשו רעש מחריש אוזניים. לקופ היה שיר לכל שחקן, ולי הם הקדישו את 'הבה נגילה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully