וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: "מצבו של ג'וניור סמביה הולך ומשתפר מדי יום"

נשיא מונפלייה לורן ניקולן עם חדשות טובות בנוגע לשחקן שאושפז בטיפול נמרץ לאחר שחלה בקורונה. אופ"א דורשת מהליגות: תוכנית לחזרה עד ה-25 במאי. יריקות יובילו לכרטיס צהוב?

צילום וידאו: רויטרס

כדורגלנים שיירקו על הדשא עלולים לקבל כרטיס צהוב, כך טוען יושב ראש הוועדה הרפואית של פיפ"א. בזמן שראשי הענף חושבים כיצד ניתו להחזיר את הכדורגל ותחת אילו מגבלות ותקנות, כבר עתה ברור שיהיו לא מעט שינויים ושהכדורגלנים יידרשו להתאים את עצמן למציאות חדשה. בכל הנוגע לרוק, ברור כי מדובר במעשה שמסכן את הבריאות של הספורטאים, לאור העובדה שהנגיף עלול להישאר על הדשא למשך שעות ארוכות ולסכן בהפצתו.

מישל דהוף, שגם חבר בוועדה המארגנת, אמר על יריקות: "זה מנהג נפוץ בכדורגל, והוא לא מאוד היגייני. כך שכשנחזור שוב לכדורגל, צריך להימנע מזה ככל שניתן. השאלה היא כמה זה אפשרי. אולי אפשר יהיה להוציא על זה כרטיס צהוב. זה לא היגייני, ועלול לגרום להפצת הנגיף. בגלל דברים כאלה צריך מאוד להיזהר כשחוזרים. אני לא פסימי, אבל כרגע אני די סקפטי". בנוסף מומחים מזהירים משאר מנהגים בכדורגל - כמו לחיצות ידיים, אסיפות קבוצתיות וחיבוקים, או החלפת חולצות בסיום.

קייל ווקר מגן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
זהירות, סמאכטה. ווקר/רויטרס

* נשיא מונפלייה לורן ניקולן סיפק חדשות טובות מבית החולים בנוגע לקשר ג'וניור סמביה שאושפז בטיפול נמרץ לאחר שחלה בקורונה. "מצבו של ג'וניור הולך ומשתפר מדי יום", אמר ניקולן ל-RMC. "אנחנו מאוד אופטימיים. הוא אולי לא הולך לרקוד פלמנקו הערב, אבל הוא כבר נושם בכוחות עצמו ומתקשר עם אוהביו. כולנו תומכים בו, הקבוצה לקחה את זה קשה מאוד". השחקן הוכנס לתרדמת מלאכותית, אבל כעת נושם בכוחות עצמו ומצבו יציב.

* אופ"א הודיעה היום לליגות כי עד ה-25 במאי חובה עליהן להראות את התוכנית שלהן לחידוש הליגות, כולל תאריך החזרה של המשחקים. כמו כן הדויעה אופ"א כי "בזמן שהליגות עושות את מירב המאמצים על מנת להשלים את העונה, ייתכן שיהיו התאחדויות או ליגות שיוכלו להכריז על סיום העונה, אם מתקיימים מספר תנאים".

נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין עם כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
לעבודה. אופ"א/GettyImages

* איך ייראה הכדורגל בחודשים הקרובים, כשיחזור, אם יחזור? גרמניה, כך נראה, עומדת להיות הליגה הבכירה הראשונה שתחזור לפעילות, לאור ההתמודדות המוצלחת של המדינה עם נגיף הקורונה, וכעת בגרמניה מפרסמים את החוקים והמגבלות בחזרת ליגת הכדורגל.

יש לציין כי בגרמניה מבקרים את ההחלטה להחזיר את הכדורגל ב-9 במאי, ואנשי רפואה במדינה טוענים כי הצעדים הרפואיים שננקטו אינם מספקים, וההחלטה מחכה לאישור הסופי של הממשלה. עם זאת, "דר שפיגל" פרסם את הפרוטוקול, שכולל 41 עומדים של חוקים ותקנות.

עוד בוואלה!

גרמניה בלחץ: "בלתי אפשרי לשחק עם מסיכות"

לכתבה המלאה
שחקני באיירן מינכן מתאמנים. AP
ממשיכים לחכות. באיירן מתאמנת/AP

בנוגע לשאלה מה יקרה אם יתגלה שאחד השחקנים נדבק בקורונה, נכתב: "במקרה שמתגלה בדיקה עם תוצאה חיובית, השחקן יבודד ואפשר יהיה להמשיך במשחקים, תחת שמירת הבטיחות של כל השאר". עוד נכתב כי שם השחקן לא יפורסם, הוא יבודד באופן מיידי וסביבתו תיבדק.

כמו כן נכתב פירוט מדויק של מספר האנשים במגרש - 5 שופטים, 22 שחקנים, 18 שחקני ספסל, 20 אנשי צוות, 4 מביאי כדורים, 3 אנשי ניקיון, 3 צלמים (שייבחרו בהגרלה), 4 אנשי רפואה, 4 אנשי ביטחון, 15 אנשי VAR וצוות שידור - סך הכל 98 אנשים.

הבונדסליגה אישרה קנייה מאסיבית של בדיקות - כ-20 אלף בסך הכל - כדי להשלים 9 מחזורים ועוד משחקי הגביע שנותרו. עוד נכתב בפירוט על כמות חומר החיטוי של קבוצה צריכה להצטייד בו, על הזהירות במקלחות, כפפות בחדר הכושר, שם שנכתב על כל בקבוק מים, אוכל שמוכן בבתים, בתי מלון מיוחדים, הכניסות לאצטדיונים, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully