וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה בלחץ: "בלתי אפשרי לשחק עם מסיכות"

עיני העולם נשואות לגרמניה לראות כיצד תיתכן חזרה לכדורגל. שר העבודה הכחיש את הטענות לפיהן יכפה על השחקנים לשחק עם מסיכות, שר האוצר מצפה לדחייה קלה בקאמבק, האוהדים מתנגדים ל"משחקי רפאים"

צילום וידאו: רויטרס

הבונדסליגה מתכננת לחזור לפעילות ב-9 במאי, ועיני העולם נשואות לגרמניה, כדי לראות כיצד תתאפשר חזרת הכדורגל. כמובו שהדבר ייעשה ללא קהל, עם מגבלות גדולות, והדבר לא מתקבל בצורה חלקה בגרמניה. בשבוע שעבר ארגוני האוהדים כבר שחררו הצהרה לפיה "הכדורגל המקצועני חולה כבר תקופה ארוכה, והוא צריך להישאר בבידוד", כשאוהדים טוענים שהמשחק חוזר רק בגלל מניעים כלכליים, כשהקהל עצמו נזנח - ובריאות כל המעורבים בסכנה.

בחודש מרץ נערך משחק ללא קהל בין בורוסיה מנשנגלאדבך לפ.צ. קלן, ואוהדי גלדבאך הופיעו למשחק, מחוץ לאצטדיון, עטופים בסדינים לבנים על מנת להמחיש את שמדובר ב"משחק רפאים" ללא אוהדים. החשש מאוהדים שיתנהגו בצורה מסוכנת כזו ויתגודדו מדאיגה רבים בגרמניה.

אנגלה מרקל במהלך הצהרה לתקשורת בברלין בנשוא נגיף הקורונה 22 במרץ 2020. רויטרס
כולם מחכים. מרקל/רויטרס

היום שר העבודה הגרמני, הובורץ היל, הגיב לטענות ב"דר שפיגל" לפיהן שחקנים יידרשו לשחק עם מסיכות. "אני לא חושב שזה אפשרי ששחקנים ישחקו עם מסיכות", אמר, "בשיחות עם ראשי הליגה אנחנו מנסים למצוא פתרונות יצירתיים. אני מבין את הרצון הגדול של אנשים לחדש את הליגה, אבל כדורגלנים מקצוענים הם גם שכירים, וכללי הבטיחות צריך לחול גם עליהם".

שר האוצר הגרמני אולאף שולץ חושב שצריכה להיות דחייה קלה בתאריך החזרה: "אשמח אם הליגה תוכל לחזור בחצי השני של מאי, כל עוד שומרים על בריאות השחקנים והממאמנים". ראש ממשלת בוואריה טוען שהליגה תוכל לחזור רק אם תובטח הגנה מלאה על השחקנים: "קריטי שתישמר היגיינה מקסימלית". כך או כך, בגרמניה עדיין מחכים לאישור רשמי מהממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully