וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פ.ס.ז' תשחק בליגת האלופות, גם אם נצטרך לארח מחוץ לצרפת"

אל חלאיפי סיפק הבהרה לאחר ההחלטה לבטל את העונה בצרפת. וילאש בואש בירך, מועדונים קטנים מודאגים מהמצב הכלכלי ומי מרוצה?

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

המשחק האחרון של עונת 2019/20 בליגה הצרפתית היה, כך מסתבר, בין ליל לליון (0:1) ב-8 במרץ. אחרי יותר מחודש וחצי בלי כדורגל בגלל משבר הקורונה, ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ הודיע היום (שלישי) שהליגה כבר לא תחודש, שכן חל איסור על קיום אירועי ספורט (עם או בלי קהל) עד ספטמבר.

בניגוד להולנד, שם הוחלט מדי כי אין אלופה ואין עולות ויורדות, מנהלת הליגה בצרפת בחרה להמתין עם הקביעות הספורטיביות לחודש הבא, אז גם יוחלט איך נראית הטבלה הסופית - על פי המצב הקיים, על פי ממוצע הנקודות (בגלל משחקים חסרים) או אולי על פי הסיבוב הראשון בלבד - ובעקבות כך גם מי תהיינה הנציגות באירופה. פ.ס.ז', מארסיי וראן (שלב הפלייאוף) בכל מקרה תהיינה הנציגות בליגת האלופות.

כבר עתה ברור כי הקבוצות יפסידו מילוני יורו עבור זכויות שידור וחלקן עשויות למצוא את עצמן בתסבוכת כלכלית. עבור פריז סן ז'רמן וליון, שנמצאות בליגת האלופות, העונה עדיין לא נגמרה כי אופ"א רוצה להשלים את שלבי ההכרעה במפעליה.

ניימאר, מרקיניוס שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים. GettyImages
בכל מקרה יחזרו לליגת האלופות. מרקיניוס עם ניימאר/GettyImages

נאסר אל חלאיפי, נשיא פ.ס.ז', הגיב להחלטה: "אנחנו מכבדים את עצירת הליגה, אבל בכל מקרה מתכוונים לשחק בליגת האלופות אם אופ"א תחליט כי המפעל יחודש, ונעשה את זה גם אם ניאלץ לארח מחוץ לצרפת, תוך כדי שמירה על בריאותם של השחקנים וכל הצוות".

אנדרה וילאש בואש, מאמנה הפורטוגלי של סגנית המוליכה מארסיי, בירך: "יש צורך לכבד את הקורבנות של הנגיף בצרפת ובעולם כולו. העצירה הזו עושה את זה. עכשיו צריך לשקול את נושא זכויות השידור כי יש מועדונים שעתידם תלוי בזה".

מי שהיה כמובן שבע רצון מההחלטה הוא אוליבייה סדראן, נשיא טולוז שנמצאת במקום האחרון ובמרחק 14 נקודות מהמקום המוביל למשחקי המבחן, וכעת עשויה להינצל מירידה. "מה שהניע את כולם זה המצב הכלכלי, ומנקודת המבט שלי הוא התייצב", אמר סדראן. "בניגוד למה שנטען הגענו להבנות טובות עם הרשתות המחזיקות בזכויות השידור, המועדונים עשו קיצוצים ועכשיו אפשר לחשוב על העתיד. זה לא פשוט, נחזור למצוקה כלכלית, אבל לטעמי התקבלה ההחלטה הנכונה. הכדורגל מנצח כי אי אפשר לשחק בלי קהל".

לעומתו, נשיא אנז'ה הופתע. "ראשי הליגה עבדו על תוכנית לחזרה החל מ-11 במאי, בהתאם להנחיות הממשלה, אז יש כאן מידה של הפתעה", אמר פבריס פאבטו-בון. "כרגע יש יותר שאלות מתשובות. נבחן את ההשלכות במנהלת הליגה ובמועדון שלנו, ונוכל להגיב בימים הקרובים".

נשיא מונפלייה לורן ניקולן מקווה שהעונה הבאה תיפתח בכל זאת בסוף אוגוסט, כדי לקבל תשלום ראשון עבור זכויות השידור. "בלי זה, נהיה בבעיה", אמר. "קיבלנו סיוע שיעזור לנו לעבור את יוני ויולי, אבל נצטרך שהעונה תתחיל בשלהי אוגוסט או מקסימום בתחילת ספטמבר כדי שמדיה-פרו ישלמו לנו. תמיד יהיו מאוכזבים ומרוצים מהחלטה כזו. נבחן אותה במנהלת וננסה להסתגל אליה. אף אחד מאיתנו לא באמת יודע לאן אנחנו הולכים".

סילבן קסטנדוש, כדורגלן נבחרת צרפת בעבר וכיום נשיא שותף של ארגון השחקנים, בירך על ההחלטה: "הממשלה הבינה שהבעיה הכלכלית לא יכולה לקבל עדיפות על פני בריאות הציבור. ספורט, וכדורגל בפרט, לא יכול להיות מוחרג. אנחנו מברכים על ההחלטה האחראית וצריכים להתאחד כדי לבנות יחד את הכדורגל של המחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully