וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפך את הבלתי אפשרי לאפשרי": הכדורגל הצרפתי אבל על מות רובר הרבן

האיש שקיבל את הכינוי "הספינקס" אחרי שזכה עם סנט אטיין בשש אליפויות כשחקן והוביל אותה לעוד ארבע כמאמן, הלך לעולמו בגלל מחלת בעיות לב

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

רובר הרבן, אחד השמות המזוהים ביותר עם סנט אטיין, הקבוצה איתה זכה בשש אליפויות כשחקן ובעוד ארבע כמאמן, הלך לעולמו אמש (שני) בגיל 81. הרבן, שזכה לכינוי "הספינקס" וגם רשם 23 הופעות במדי נבחרת צרפת (שלושה שערים), סבל מבעיות לב וריאות ואושפז בבית החולים בשבוע שעבר, כשמותו לא קשור לנגיף הקורונה.

רובר הרבן קפטן סנט אטיין עם נשיא צרפת ז'ורז' פומפידו, 1968. GettyImages
רובר הרבן מקבל את הגביע ב-1968 מנשיא צרפת ז'ורז' פומפידו/GettyImages

במהלך הקריירה שלו כשחקן, רשם הרבן מעל 400 הופעות וכבש 89 שערים במדי סנט אטיין, שיאנית האליפויות בהיסטוריה של הכדורגל הצרפתי. אחרי שש זכיות כשחקן (קשר אחורי ולעתים בלם) לצד שלושה גביעים, הרבן עבר לאמן את הירוקים ועל הקווים הוסיף לעצמו עוד ארבע אליפויות ושלושה גביעים, כשבאירופה הוביל את הקבוצה עד לגמר גביע האלופות ב-1976 (הפסד 1:0 לבאיירן מינכן בגלזגו). ההצלחה הזו בשנות ה-70' הייתה במקביל לכישלונות של נבחרת צרפת (לא העפילה לגביע העולמי ב-1970 ו-1974) וכך סנט אטיין הייתה גאוות המדינה. האליפות האחרונה שלו, ובכלל של המועדון, הייתה ב-1981, אחרי הגעתו של מישל פלאטיני.

יו"ר סנט אטיין רולאן רומייה נפרד מהאיש שאימן את סנט אטיין בין 1972 ל-1983 וחזר לקדנציה שנייה מ-1987 עד 1990: "רובר הראה לנו שאין דבר כזה 'בלתי אפשרי' בכדורגל. "כך הוא הפך את סנט אטיין לאחד המועדונים הגדולים באירופה במהלך שנות ה-70'. ההישג הכי גדול שלו היה איחוד העיר והמדינה מאחורי הקבוצה. הייתה לו כריזמה נדירה והרבה עוצמה".

  • עוד באותו נושא:
  • סנט אטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully