וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: העונה בארגנטינה בוטלה, חימנסיה של מראדונה ניצלה מירידה

בוקה זכתה באליפות לפני משבר הקורונה, כך שהגביעים הם אלה שבוטלו. הירידות הוקפאו לשנתיים. עונת הכדורסל בגרמניה תוכרע בטורניר

רויטרס

כדורגל

* העונה בארגנטינה בוטלה בעקבות מצב החירום במדינה והארכת העוצר עד 10 במאי. בוקה ג'וניורס זכתה באליפות בליגה שהסתיימה במרץ, והעולות לטורנירי הליברטדורס והסודאמריקנה נקבעו על פי הטבלה הקיימת. הירידות הוקפאו לשנתיים, כפי שהוצע כבר בשבועות הקודמים, כך שחימנסיה לה פלאטה של דייגו מראדונה ניצלה (הייתה בין שלוש היורדות בטבלת הממוצעים). למעשה, המפעלים שבוטלו הם הגביע הארגנטינאי וגביע הליגה שהחל להיות משוחק ימים בודדים לפני התפרצות נגיף הקורונה.

* על פי "רקורד" הפורטוגלי, כריסטיאנו רונאלדו יחזור מחר (שלישי) לאיטליה אחרי שהות ארוכה בביתו במדיירה, שם גם העביר את תקופת הבידוד שלו.

* ססק פברגאס, שמרוויח כ-585 אלף יורו בכל חודש במונאקו, הציע לוותר על כל שכרו לארבעה חודשים מלאים כדי למנוע את הקיצוץ של 30 אחוזים שהושת על עובדי מתחם האימונים של המועדון. פברגאס סיפר לאחרונה שסבתו בת ה-95 חלתה בקורונה, וגם תרם לכמה ארגונים במהלך התקופה. המחווה הזו יכולה לחסוך למועדון שלו כ-2.3 מיליון יורו.

* פיפ"א הודיעה שתמליץ להעלות את מספר החילופים המותרים בכל משחק משלושה לחמישה בכל הליגות שיחדשו את העונה. ההחלטה עוד צריכה לקבל את אישור איגוד ההתאחדויות העולמי, שאחראי על שינוי החוקים בענף, אך היא צפויה להיות מאושרת בהקדם. ההחלטה תהיה תקפה גם לעונה הבאה, כולל יורו 2020 שנדחה לקיץ 2021.

דובר פיפ"א התייחס להחלטה: "כשהמשחקים יחודשו, הם כנראה ייערכו בלו"ז צפוף עם יותר משחקים בשבוע במשך כמה שבועות. הבטיחות של השחקנים היא במקום הראשון מבחינתנו, ואחת הדאגות שלנו היא שהמצב יוביל ליותר פציעות בשל העומס. לכן החלטנו להגדיל את מספר החילופים לחמישה, עם אפשרות לחילוף נוסף במקרה של הארכה".

* מאמן קריסטל פאלאס רוי הודג'סון חושש שייאסר עליו לעמוד על הקווים אם עונת הפרמיירליג תחודש. ממשלת בריטניה הציגה אמש שורה של מגבלות חדשות, כולל איסורים ספציפיים על בני 70 ומעלה. הודג'סון בן ה-72 סיפר לחבריו ש"אני חושש שאפילו לא אוכל להעביר אימונים בשנה הקרובה".

* מועדון הפאר של הכדורגל הצ'יליאני, קולו קולו, מצוי במשבר עמוק מול השחקנים כשברקע מו"מ מפוצץ בנוגע לקיצוץ בשכר, הוצאה לחופשה ללא תשלום, איומים בתביעות ועוד. חלוץ הקבוצה, ניקולאס מאטורנה, לא בזבז זמן, נסע לבית הוריו בעיירה לאמפה ושם הוא מסייע להם למכור לימונים ואבוקדו. "אני עושה זאת כדי להרוויח כסף שיספיק לי למחייה בסיסית", אמר. אגב, למאטורנה חוזה של כ-200 אלף דולר לעונה.

* שחקן סמפדוריה ונבחרת פולין, ברטוש ברשינסקי, החלים מקורונה וסיפר: "לא הצלחתי לעשות פעולות פשוטות כמו ללכת לזרוק את הזבל. אישתי, הילד שלנו ואני היינו שבעה שבועות ברציפות בבית בלי לצאת מטר. זו הייתה התקופה הקשה בחיי, לא רק מבחינה פיזית כי הקושי הגופני עבר אחרי כמה שבועות. מבחינה נפשית זה היה ניסיון מאוד קשה".

* מגן סאות'המפטון, פרנסיס בנאלי, השלים ריצת מרתון על הליכון בחצר ביתו וגייס 10,000 ליש"ט ל-NHS (ארגון הבריאות הלאומי בבריטניה). גיוס התרומות נעשה בסגנון גיוס המונים והמטרה הראשונה של בנאלי הייתה לאסוף 5,2000 ליש"ט. הוא רץ 26.2 מייל ותוך כדי החליף כמה חולצות שונות מ-16 השנים שלו בסוטון. מאט לה טיסייה האגדי הצטרף אליו ל-8 קילומטרים של ריצה.

שחקן נבחרת קולומביה, דבינסון סאנצ'ס, מול שחקן נבחרת פולין, ברטוש ברשינסקי. רויטרס
סבל מתמשך. ברשינסקי משמאל/רויטרס

כדורסל

* הבונדסליגה הגרמנית בכדורסל החליטה על קיום טורניר בן 10 קבוצות לסיום העונה, שייערך כולו בעיר אחת (המיקום ייקבע ב-4 במאי) וללא קהל במשך שלושה שבועות. הקבוצות (ביניהן באיירן מינכן, אלבה ברלין, באמברג ואולדנבורג) תחולקנה לשני בתים של חמש, ולאחר מכן יהיו רבעי גמר, חצאי גמר וגמר, כשהטורניר חייב להסתיים עד 30 ביוני. הירידות הוקפאו והקבוצות שהצביעו נגד לא תשתתפנה.

* פסימיות הולכת וגוברת בנוגע לחידוש עונת היורוליג. אמש התראיין נשיא צסק"א אנדריי ואטוטין ואמר ש"עדיף להתרכז בעונה הבאה מאשר להתעסק בדברים שכבר לא יקרו העונה", והבוקר אמר דברים ברוח דומה מאמן מילאנו אטורה מסינה. "קשה לדמיין איך יקבצו 18 קבוצות לאותו מקום, יחזירו את כל הזרים, ובנוסף לכל יבטיחו תנאים בטוחים לכולם. יהיה קשה מאוד לחדש את המשחקים העונה".

* במקביל, גם הליגה הספרדית שמתוכננת להתחדש ביוני מתחילה להבין את הקשיים שכרוכים בכך. חוסאין קרחטה, נשיא באסקוניה, אמר ש"לחשוב שנוכל לחדש את המשחקים בחודש עם 20 קבוצות, זו הזיה. אני מעריך שלפחות חמש-שש קבוצות יחדלו מלהתקיים בעקבות המשבר".

אטורה מסינה מאמן ארמאני מילאנו. GettyImages
ביורוליג מתחילים להפנים: העונה הזו הסתיימה. מסינה/GettyImages

ענפים נוספים

* אחרי ביטול הגרנד פרי הצרפתי, בפורמולה 1 מסמנים את 5 ביולי כתאריך החזרה של מרוץ המכוניות היוקרתי. המנכ"ל צ'ייס קיירי: "אנחנו מתכוונים להתחיל באירופה ביולי, אוגוסט ותחילת ספטמבר. המרוץ הראשון מיועד לסוף השבוע של 3-5 ביולי ויהיה באוסטריה. לאחר מכן נמשיך ליורואסיה, אסיה ולאמריקה, כשהעונה אמורה להסתיים באבו דאבי ולכלול 15-18 מרוצים".

* עבדולמנאפ נורמגומדוב, אביו של אלוף ה-UFC חביב נורמגומדוב, אושפז בבית חולים ברוסיה בעקבות דלקת ריאות שהחריפה. הוא הפגין גם סימפטומים של שפעת, אבל למרבה המזל בדיקת הקורונה שעבר התבררה כשלילית.

* גי דרו, השר לשעבר לענייני ספורט בממשלת צרפת ומי שזכה בעבר במדליית זהב אולימפית בריצת משוכות, טוען כי אולימפיאדת 2024 בפריס "תיראה אחרת לגמרי מכל אולימפיאדה אחרת" בשל נגיף הקורונה.

"לתכנן את אולימפיאדת פריס כרגיל, מבלי להתייחס להשלכות הנגיף, זה מטופש ותלוש מהמציאות", כתב. "אנחנו חווים משבר עולמי שהשלכותיו המתמשכות יורגשו בכל תחומי החיים. אסור לחשוב שהאולימפיאדה יכולה לחזור למתכונתה המוכרת, לפחות לא בשנים הקרובות. האולימפיאדה לא תחזור להיות אותו דבר. המשחקים של אתמול לא יכולים להיות המשחקים של היום. הוועד האולימפי צריך להמציא את עצמו מחדש עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully