וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלילה מוציאים את הגופות לרחוב. בבוקר מזהים אותן על המדרכה"

שוער נבחרת אקוודור לשעבר, מילטון רודריגס, סיפר על המשבר הקשה בארצו: "חדרי המתים עמוסים, את הגופות מניחים בחוץ, אפילו לא בארונות. אנשים נתקלים בקרוביהם המתים על המדרכות"

צילום: רויטרס

הסיפורים על הגופות שמוטלות ברחובות העיר גוויאקיל, "בירת הקורונה" של אקוודור, נמשכים כבר כמה שבועות. ביום שישי פורסם תחקיר ב"ניו יורק טיימס" ולפיו למרות הדיווח על כ-550 מתים, המספר האמיתי של אנשים שמתו מההנגיף במדינה הדרום אמריקאית עומד על למעלה מ-7,600.

הבהלה האדירה, ביחד עם בורות בכל הנוגע לנגיף ומחסור בכוח אדם, גרמו לכך שגופות של מתים הונחו ברחובות ואף אחד לא העז לפנות אותן לקבורה. כעת גם שוער הנבחרת לשעבר מספק עדות משלו.

עובדי בית החולים סוחבים גופה של אדם שמת מנגיף הקורונה בעיר גוויאקאיל, אקוודור. רויטרס
עובד בבית החולים בגוויאקיל נושא גופה/רויטרס

מילטון רודריגס, שוער נבחרת אקוודור לשעבר שגם שימש כמאמן השוערים של הטריקולור במונדיאל 2002, סיפר: "המון אנשים מתו, לא רק מבוגרים. המצב בגוויאקיל קריטי ומערכת הבריאות לא מסוגלת להתמודד. בתי החולים וחדרי המתים עמוסים, משאירים גופות ברחובות. פשוט מניחים גופות ברחוב בלילה, כשלא רואים ואז אנשים מתעוררים בבוקר ומוצאים את הקרובים שלהם מתים על המדרכה. משאירים אותם ככה, לא עטופים, בלי ארון, פשוט על המדרכה".

רודריגס בן ה-65 נדבר והספיק להחלים. "הייתי מחובר למכונת הנשמה שישה ימים", הוא סיפר, "בהתחלה היה קשה לי לנשום ואחר כך הגוף שלי מאוד התעייף ועלה לי החום. הלכתי לרופא ואבחנו שנדבקתי. אלו זמנים קשים, אנחנו צריכים את כוחו של אלוהים עכשיו".

לפני כשלושה שבועות, החלוץ הארגנטינאי לוקאס מאנצ'ילי שמשחק באקוודור, סיפר דברים דומים: "המצב פה מאוד מסובך. בקואנקה, העיר בה אני נמצא, זה נראה קצת יותר טוב, אבל בגוויאקיל מוטלות גופות ברחובות. עד עכשיו היו פה כמה עשרות מקרי מוות, אבל זה הולך לעלות מאוד בתקופה הקרובה. גוויאקיל וקיטו הן הערים הכי נגועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully