וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת לא רוצים טורניר מקוצר ומבודד. מחכים לגרוטו ולחזרת הליגה

19.4.2020 / 7:30

ההצעה של השרה רגב לא נראית ריאלית לבכירי הענף, במנהלת ממשיכים להתעקש: "אם משרד הבריאות לא יאשר אימונים רגילים, אין טעם לחזרת הכדורגל"

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

במנהלת הליגות בכדורגל איתנים הבוקר (ראשון) בעמדתם, אשר הוצגה כאן ביום חמישי האחרון בדבריו של יושב הראש ארז כלפון, ומתעקשים כי החזרה לאימונים חייבת להיות בהיקף מלא וללא מגבלות של שני מטר - לא בקבוצות מצומצמות של שחקנים ולא בשעות נפרדות. כלפון נמצא בקשר עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו שהבטיח לו כי עד תחילת חודש מאי, תהיה תשובה בעניין ממשרד הבריאות. כזכור, גרס כלפון בראיון לוואלה! ספורט כי אם הכדורגל לא יקבל היתר להתאמן ללא הגבלה עד ה-10 במאי, אין טעם לחכות וצריך להודיע על סיום הליגה.

באשר להצעה של משרד הספורט אשר הוצגה אמש על ידי השרה מירי רגב ולפיה צריך לשקול קיום טורניר בן שבועיים עד שלושה במקום מבודד לסיום הליגה, עמדת המנהלת היא שטורניר כזה עלול להיות מסורבל ולסכן את בריאות השחקנים, שכן הימצאות כל כך הרבה מהם יחד במקום אחד יכולה להוליד מקרי הידבקות, אלא אם נערכות בדיקות לגילוי קורונה לשחקנים ולצוותי הקבוצות כל שלושה ימים.

נכון להבוקר אין אישור ממשרד הבריאות לקיום בדיקות קורונה לשחקני ליגת העל בכדורגל, בשל המחסור בבדיקות, ומכאן שכינוס כל כך הרבה שחקנים במקום אחד ללא בדיקות, אינו ישים מבחינת המנהלת. גם הרעיון שהעלתה אמש רגב לפיו יספיקו בדיקות חום לא צפוי להתקבל על ידי משרד הבריאות ולכן קיום הטורניר שמציע משרד הספורט אינו נמצא בעדיפות ראשונה מבחינת המנהלת, שמעדיפה כי הקבוצות יתאמנו במתקניהן וישחקו את המשחקים באיצטדיונים נפרדים בפרק זמן של חודש מקסימום.

נטע לביא שחקן מכבי חיפה לפני חנן ממן שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אל תבנו על טורניר מקוצר. לביא מול ממן/ברני ארדוב

בהודעת המנהלת אמש ובהתייחסות שלה לדברי רגב, הובעה הכרת תודה למאמץ של השרה לסייע למועדוני הספורט בפגיעה הכלכלית בהם, אבל באופן מכוון לא ניתנה התייחסות לרעיון קיום הטורניר על מנת לא ליצור מאבק מול משרד הספורט. "בסופו של דבר הכל ייקבע בהתאם להנחיות משרד הבריאות", אמרו אמש במנהלת הליגות. "אם משרד הבריאות לא יאשר אימונים רגילים, אין טעם לחזרת הכדורגל. אם משרד הבריאות יאשר אימונים, אין שום בעיה לקיים גם משחקים ללא קהל. ומכיוון שאין כרגע אישור לבדיקות קורונה לספורטאים, אין אפשרות להתרכז יחד כל כך הרבה שחקנים וצוותי קבוצות במקום אחד גם אם הוא יהיה מבודד".

באשר להתאחדות לכדורגל, גורם בכיר אמר אמש בכל הקשור להצעת רגב: "ההתאחדות לכדורגל לא יכולה להחליט למנהלת איך לסיים את העונה. אם קבוצות ליגת העל ירצו לקיים טורניר מבודד או לשחק את הפלייאוף העליון בסיבוב אחד מקוצר באיצטדיון אחד, יביאו את ההצעה להנהלת ההתאחדות וקרוב לוודאי שהיא תקבל אישור. כל עוד העונה מסתיימת באופן מסוים על כר הדשא עם הכרעות, ההתאחדות צפויה להתיר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully