וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז כלפון: "אם לא נחזור להתאמן עד תחילת מאי, העונה תיגמר"

16.4.2020 / 11:52

יו"ר מנהלת הליגות הבהיר כי אם משרד הבריאות לא יאפשר לשוב להתאמן עד השבוע הראשון של מאי - "לא בצמדים, לא בקבוצות קטנות ובלי בהגבלות" - העונה לא תחודש. "אי אפשר עם חוסר הוודאות הזה", הוסיף. עם זאת, כלפון אופטימי לגבי האישור ממשרד הבריאות

צילום: דוברות הפועל תל אביב

בווידאו: אימון הפועל תל אביב מהחודש שעבר

הכדורגל הישראלי לקראת הכרעה בנוגע להמשך עונת 2019/20. אם תוך שלושה שבועות לא יחזרו הקבוצות להתאמן בצורה מלאה ובסגלים מלאים, תתקבל ההחלטה לסיים את העונה בליגת העל ובליגה הלאומית. בשיחה עם וואלה! ספורט אמר יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון: "אם לא נקבל אישור לחזור להתאמן בצורה מלאה בשבוע הראשון של חודש מאי, לא נמשוך את זה ולא נאריך את זה כמו מסטיק, ונקבל החלטה שצריך לסיים את העונה".

כלפון, שנמצא בקשר עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו, עדיין אופטימי שיינתן האישור להתאמן עד תחילת חודש מאי, אבל גם הוא מבין היום (חמישי) יותר מתמיד, שאי אפשר עוד לחיות באי הוודאות הזו. "אין טעם להתחיל את האימונים ב-1 ביוני ואי אפשר לשחק כדורגל בישראל עמוק לתוך יולי ואוגוסט. לוח הזמנים מאוד ברור מבחינתי ומבחינת הקבוצות עצמן. אנחנו צריכים להתחיל להתאמן בשבוע הראשון של מאי - לא בצמדים, לא בקבוצות קטנות, לא בהגבלות של מרחק של 2 מטר משחקן לשחקן, אלא להתאמן כפי שצריך להתאמן בקבוצת כדורגל מקצוענית. כשזה יקרה, נצטרך שלושה שבועות עד שנתחיל לשחק. לכן, אם לא נוכל להתחיל לשחק לפחות בתחילת יוני, אין טעם להמשיך את הליגה ולחכות לתאריך ביולי-אוגוסט כדי להתחיל אותה.

"המועדונים צריכים ודאות, הקבוצות לא יכולות לחיות בחוסר ודאות כזה, אם נתחיל להתאמן רק ביוני, זה אומר חודשיים וחצי של פגרה וזה כבר מאוד מסוכן לבריאות השחקנים. יש גם חוזים חדשים שמתחילים בחודש יוני בקבוצות ואי אפשר עוד למשוך את זה".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
דברים ברורים וחד-משמעיים. ארז כלפון/דני מרון

באשר לאופן בו יחזרו להתאמן הקבוצות, אמר כלפון: "אני לא רואה איך משרד הבריאות מקצה לנו עכשיו מאות או אפילו אלפי בדיקות לכל השחקנים בליגת העל ובליגה הלאומית, לכל הצוותים ואפילו לבני המשפחות. מדובר באלפי בדיקות שאני לא חושב שיש אותן למשרד הבריאות כדי להקצות לכדורגל.

"אני לא חושב שהבדיקות הן רלוונטיות במקרה הזה, כמו שזה לא רלוונטי לקיים את כל האימונים במקום אחד ואת כל המשחקים באצטדיון אחד. זה לא רציני ויסרבל את הכל וזה לא מה שייתן לנו פתרון. אנחנו מבינים שאת הכדורגל נשחק ללא קהל עד סוף העונה הזאת, אם נחזור, ואם צריך, אז השחקנים לא יתקלחו יחד אחרי משחק או אחרי אימון, אבל לא מעבר לכך. כל יתר הדברים צריכים להיות רגילים, כפי שהיו קודם. שחקן של מכבי תל אביב יתאמן בקרית שלום ושחקן של בית"ר ירושלים יתאמן בבית וגן ללא הגבלה. אחרת, אין טעם באימונים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully