וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס: "חצי מהתקציב שלנו מבוסס על מנויים. יאפשרו לקהל לחזור כשנשחק?"

מוטרד מהיום שאחרי הקורונה, מביע ספק בנוגע לחידוש היורוליג, מודה ששחקנים חששו להופיע מול באסקוניה ומספר מדוע החליט להישאר בישראל ("הרגשנו כאן בטוחים, זו מדינה שדואגת לבריאות הציבור"). מאמן מכבי תל אביב העניק ראיון נרחב למגזין ביוון

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, בחר להישאר בישראל על אף עצירת הספורט בגלל התפשטות הקורונה, והעניק ראיון נרחב למגזין "פוס" ביוון. בשיחה עם הכתב נוטיס פסילופולוס הוא דיבר על שלל נושאים: הסיבות שבגללן הוא ומשפחתו לא חזרו הביתה, התסכול שחווים הצהובים מעצירת העונה, הסיכוי לחזרת הכדורסל והשפעות המגיפה על עתיד הקבוצה.

נקודה אחת שאליה התייחס ספרופולוס, אמורה להטריד מאוד את אוהדי מכבי. ברחבי אירופה נשמעות יותר ויותר הערכות שלפיהן קיים סיכוי גבוה שהעונה הבאה תשוחק ללא קהל, מחשש לגל נוסף של התפרצות הווירוס; מי שעלולה לסבול מכך באופן משמעותי היא האלופה הישראלית. "מכבי נשענת באופן משמעותי על מכירת מינויים, ואני יכול להגיד שמחצית מהתקציב, אפילו רובו, מבוסס עליה", הסביר המאמן היווני. "יש לקבוצה קהל גדול ונאמן, שהולך אחרי הקבוצה. אף אחד לא יכול לחזות מה יקרה בעתיד. האם, כשנוכל לחזור לשחק, יאפשרו גם לאוהדים לבוא? יש הרבה שאלות פתוחות".

"יש דבר אחד שאני לא מודאג לגביו", הוסיף ספרופולוס, "וזה עניין הסגל. יש לנו בסיס לבנות ממנו, מכיוון שרוב השחקנים שלנו חתומים גם לעונה הבאה. אנחנו לא יודעים מה יהיה המצב הכלכלי, אבל אני לוקח כמובנת מאליה את העובדה שנספוג את ההשפעה הזו".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
"היינו בעיצומה של עונה נהדרת, שיחקנו טוב, ניצחנו, ולא רצינו שזה ייגמר". ספרופולוס עם דני אבדיה/דני מרון

המאמן נשמע ספקני במיוחד בנוגע לסיכויים לקיים את טורניר גמר העונה של היורוליג בקיץ, אליו שואפים במפעל. "הדאגה העיקרית שלי היא האם אפשר יהיה לסנכרן בין המצבים וההנחיות בכל המדינות, כדי שנוכל להתאגד במקום אחד ולשחק. זה מספיק קשה ומורכב במדינה אחת, אז לחבר בין כמה מדינות? במכבי, למשל, יש המון שחקנים אמריקאים. הם צריכים לקבל אישור לעזוב את ארה"ב, ואז שיאפשרו להם להגיע לכאן, ואז להיכנס לבידוד של שבועיים. כדי שנוכל להופיע בטורניר גמר של העונה, נצטרך להתאמן בין שלושה שבועות לחודש, אחרת זה יחשוף את השחקנים לפציעות. כלומר, כדי שנוכל לשחק ביולי, שחקנים צריכים להתחיל לחזור כבר באמצע מאי.

"אחר כך יתעוררו שאלות נוספות. האם יהיה תיאום בין היורוליג לליגות המקומיות? הרי בישראל לא החליטו על סיום העונה. ואם מביאים את כל הקבוצות לעיר אחת או שתיים, ושחקן מקבוצה מסוימת נדבק בקורונה, מה עושים? האם הקבוצה שלו, ועוד שתיים או ארבע שבאו במגע איתה, נכנסות לבידוד? ומה עם היתר, הן ממשיכות לשחק"?

מכבי תל אביב כבר הבטיחה את מקומה בין שמונה הגדולות ביורוליג, והייתה בעיצומו של מאבק ישיר עם צסק"א מוסקבה על יתרון הביתיות בסדרה שכנראה הייתה מתקיימת ביניהן (במקומות 5-4). "יש בי מרירות מהמצב, וכך גם כל אנשי הקבוצה, כי היינו בעיצומה של עונה נהדרת, שיחקנו טוב, ניצחנו בהמון משחקים, ולא רצינו שזה ייגמר. כולם כאן מצפים לפלייאוף, ורוצים להגיע לפיינל פור. לכן אנחנו עדיין מקווים שנוכל איכשהו לשחק. אבל כשאנחנו מביטים על מה שקורה בעולם, אנחנו יודעים ומבינים שהכדורסל בא רק במקום השני או השלישי. הבריאות חשובה יותר מכל".

עוד בוואלה!

חליפות באפילה: כך תשפיע מגיפת הקורונה על שוק המאמנים ביורוליג

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
"אם מישהו מאיתנו יחלה, מכבי והמדינה יסייעו לו". ספרופולוס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

ספרופולוס חזר ליום בו נעצרה היורוליג, שעות לפני משחקה הביתי של מכבי נגד באסקוניה, וסיפר על הסערה שהתעוררה סביב הגעתם של הספרדים לישראל - בשעה שבעירם החלה להשתולל המגיפה. "השלטונות בישראל לא רצו לאפשר לבאסקוניה להגיע, וחששו מהדבקה, וגם חלק מהשחקנים בקבוצה היה נסער ומוטרד, ולא רצה לשחק נגדם".

על החיים בימים אלה בישראל אמר: "ההגבלות דומות לאלה שננקטו ביוון, ויש הגבלות תנועה, אבל כאן אסור לצאת למרחק של יותר מ-100 מטרים. אני כמעט לא יוצא מהבית, רק לקניות בסופרמרקט או להליכות בשכונה שלי. כאן מקפידים על ההנחיות".

בנוגע לשיקולים שהנחו אותו ואת משפחתו להישאר בארץ, סיפר: "תיכננו לחזור הביתה, וקנינו כבר כרטיסי טיסה ליוון, אבל התחרטנו והחלטנו להישאר בישראל. היו לכך כמה סיבות: ראשית, רציתי להישאר קרוב לקבוצה, שנית, למקרה שיחליטו להחזיר את המשחקים; הבן שלי עומד לסיים את הלימודים בתיכון, ולא ידענו אם הוא יוכל לחזור בזמן כדי להשלים אותם ולקבל את התעודה; הזהירו את כולם מהמצב בשדות התעופה ובמטוסים, וחששנו מזה. ידענו שאם נשוב ליוון, נצטרך לשהות שבועיים בבידוד; ואחרי שכבר הצטיידנו, הרגשנו שאנחנו בטוחים כאן בישראל. זו מדינה שמייחסת חשיבות רבה לבריאות הציבור, והיא מאורגנת היטב, ולנו יש גם את הגב של הקבוצה, שדואגת לכל מה שאנחנו צריכים. ידענו שגם אם משהו ישתבש ומישהו מאיתנו יחלה, מכבי והמדינה יסייעו לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully