וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליפות באפילה: כך תשפיע מגיפת הקורונה על שוק המאמנים ביורוליג

10.4.2020 / 15:11

שאראס שוב יככב במדורי הספקולציות, עתידו של איטודיס אינו מובטח, אוברדוביץ' בדרך החוצה, פנאתינייקוס עשויה לבטוח במאמן אלמוני, לאסו יסגור עשור בריאל, ובמכבי תל אביב נרשמת רגיעה. גורלם של אנשי המקצוע ייחרץ מבלי לדעת איך היו מסיימים את העונה

דינו מנגין בביתו/באדיבות המצולם

בסרטון: דינו מנגין במסר לאזרחי ישראל

מגיפת הקורונה הביאה להפסקה מוחלטת של הכדורסל האירופי, והציבה את קבוצות היורוליג בפני בעיה: בעולם נורמלי, עתידם של המאמנים נגזר כתוצאה מההישגים על המגרש וממאזן התארים. אלא שנראה כי העונה הזו תסתיים ללא שורה תחתונה, לפחות לא בקרוב, ובחלק גדול מהמועדונים כבר מתחילים בתכנון העונה הבאה מבלי לדעת כיצד תסתיים הנוכחית.

ההחלטות שיקבלו ההנהלות ייגזרו מכמה שיקולים: מצד אחד, מועדונים רבים עלולים לסבול מהמשבר הכלכלי שפוקד את העולם ולהוריד את התקציב; מצד שני, בסיטואציה שנוצרה, לא מן הנמנע שהחשיבה תהיה שמרנית יותר, ובלא מעט מקומות יעדיפו הבוסים לשמור על האנשים שאיתם. בתוך הערפל הזה, ניסינו למפות את תמונת המצב בשוק המאמנים שצפוי להתנהל הקיץ במפעל הבכיר, על אף סימני השאלה המרובים.

שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. רויטרס
אתונה, מוסקבה, ברצלונה, איסטנבול או שוב קובנה? שאראס על רקע שחקני פנרבחצ'ה/רויטרס

מכבי תל אביב. עבור האוהדים הישראלים מדובר בבשורה הכי מובנת מאליה: יאניס ספרופולוס, שחתם במהלך העונה על הארכת חוזה עד 2022, ימשיך לאמן את הצהובים.

אנאדולו אפס. בקיץ שעבר, לאחר ההעפלה ההיסטורית לגמר היורוליג, האריך ארגין עתמאן את חוזהו בשנתיים נוספות. השליטה המוחלטת של הטורקים בעונה הנוכחית לא מותירה שום מקום לספק באשר לעתידו.

ז'לגיריס קובנה. שרונאס יאסיקביצ'יוס, כמו בכל שנה, יטריף את השוק ושמו ייקשר ללא מעט קבוצות ב-NBA וביורוליג (חלקן בהמשך הכתבה). אין לשלול, כמו בכל שנה, גם את האפשרות ששאראס יישאר לעונה שישית בז'לגיריס. בליטא אופטימיים, אבל טוענים גם כי סירוב שלו לקצץ בשכרו, כפי שכנראה יתבקש ממנו לאור המצב, עלול להוביל לפרידה.

צסק"א מוסקבה. הסוד הכי ידוע ברחבי אירופה בשנה שעברה היה שדימיטריס איטודיס יעזוב את רוסיה, אלא אם כן יצליח לזכות ביורוליג. אז הוא זכה, וחתם לשנתיים נוספות. עם זאת, קיים סיכוי שהקשר בין הצדדים ייפרם בקיץ הקרוב, בגלל אופציית יציאה שהוכנסה בחוזהו. ליווני יש שאיפות לעבור ל-NBA כעוזר מאמן בכיר, וייתכן שגם הנשיא אנדריי ואטוטין יעדיף לפתוח פרק חדש לקראת בנייה מחודשת של הסגל. אם זה יקרה, יאסיקביצ'יוס צפוי להיות מועמד בכיר.

מאמן צסק"א מוסקבה דימיטריס איטודיס לצד מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
בעונה הבאה ימצאו עצמם ביעדים חדשים? איטודיס ואוברדוביץ'/GettyImages

פנרבחצ'ה. סביר להניח שכל מאמן שאינו עונה לשם ז'ליקו אוברדוביץ' היה מפוטר במהלך עונת הבלהות שעברה על הטורקים, אבל השועל הסרבי שרד ואפילו הצליח להחזיר את קבוצתו לעמדת העפלה לפלייאוף. חוזהו מסתיים בתום העונה, והמועדון סובל גם כך מקשיים כלכליים עצומים (שמקורם בקבוצת הכדורגל). ההערכה הרווחת היא שיעזוב, ובאחד הדיווחים כבר הוזכר שמו של שאראס, אולם באיסטנבול נוטים להאמין שהמועמד המוביל הוא גארד אחר מהעבר, מאמן נבחרת טורקיה וקרשיאקה, אופוק סאריג'ה.

אולימפיה מילאנו. אטורה מסינה חזר בקיץ שעבר למולדתו בקול תרועה רמה, אבל אפילו מכשף בדמותו לא הצליח להוציא את הקבוצה מהמנטליות הלוזרית שלה. הסגל שנבנה היה בעייתי מלכתחילה, והמילאנזים היו בדרך להדחה כואבת מהיורוליג ודורגו במקום הרביעי בליגה האיטלקית. לאן כל זה יוביל? למהפכה בסגל השחקנים, ותו לא. עיתונאי בארץ המגף העריך השבוע שמסינה יישאר לאמן במדיולנום פורום, בעיקר בגלל המחויבות הנוספת שלקח על עצמו כנשיא לענייני כדורסל במועדון.

ברצלונה. בפאלאו בלאוגראנה בנו פרויקט העונה גלאקטיקוס מפלצתי, אבל מסביב ריחפה כל הזמן השאלה אם סווטיסלאב פשיץ' הוא האיש הנכון לנווט בגיל 70 את הספינה. בארסה לא הייתה טובה ודורסנית כפי שניתן היה לצפות; היא הייתה רמה מתחת לאנאדולו אפס ביורוליג, והודחה ברבע גמר גביע המלך. עתיד המאמן לוט בערפל: מצד אחד, דמותם של מאמנים כמו שאראס ואוברדוביץ' מטילה צל על המשך דרכו, ומצד שני הוא מקורב מאוד לנשיא המועדון, ז'וזפ מריה ברתומאו.

פנאתינייקוס. ריק פיטינו חזר באמצע העונה אחרי המפולת הקבועה עם ארגיריס פדולאקיס והשיב את פאו לשישייה המובילה ביורוליג, אבל נקלע איתה למשבר עמוק בחודש האחרון של העונה ולא הצליח לעצור את ההידרדרות. עם פרוץ המגיפה הוא חתם במכללת איונה ונפרד מאתונה. גם את נבחרת יוון הוא לא יאמן, לאור דחיית המשחקים האולימפיים. עוזרו באואקה, יורגוס וובוראס, נתפס נכון לעכשיו כבעל סיכוי גבוה לאמן את הקבוצה בעונה הבאה, אבל אצל דימיטריס ינאקופולוס, הבלתי צפוי הוא הצפוי וייתכנו עוד הפתעות. הפנטזיה הגדולה של הירוקים היא לראות את שאראס חוזר למועדון כמאמן (או את איטודיס, אם יעזוב את צסק"א).

מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו. רויטרס
עשר שנים רצופות בריאל מדריד הן הישג בלתי נתפס. פאבלו לאסו/רויטרס

אולימפיאקוס. אחרי ניסיונות כושלים עם מאמנים זרים בשנתיים האחרונות (דיוויד בלאט וקסטוטיס קמזורה), חזרו האדומים מפיראוס לשוק המקומי - ופגעו בול. יורגוס ברצוקאס, האחרון שהוביל אותם לזכייה ביורוליג, הצליח לאושש את הקבוצה בתנאים קשים. אף שזה לא היה מוביל אותה לפלייאוף כנראה, הוא חתום גם לעונה הבאה, וזה מספיק כדי להשאירו ולהפקיד בידיו את המפתחות להמשך תהליך השיקום.

באסקוניה. דושקו איבנוביץ' חזר לקדנציה שלישית בוויטוריה, אבל לא מנע את התרסקותה של הקבוצה. הוא לא מחזיק בחוזה לעונה הבאה, והנשיא חוסיאן קרחטה עשוי לחפש אלטרנטיבות לפני שישאיר אותו. היחסים הקרובים ביניהם יסייעו למונטנגרי להמשיך.

באיירן מינכן. הבווארים, שהקפידו להתקדם צעד ועוד צעד מעונה לעונה כמעט, מאז הוקם פרויקט הכדורסל במועדון, חוו עונה טראומטית במונחים ספורטיביים. באיירן נפלה כמעט עם כל הזרים, סבלה ממכת פציעות קשה, הודחה בשמינית גמר הגביע הגרמני והפכה לקבוצת תחתית ביורוליג; המאמן דיאן ראדוניץ' פוטר והוחלף בידי עוזרו אוליבר קוסטיץ'. זו תהיה הפתעה גמורה אם ימשיך.

חימקי מוסקבה. רימאס קורטינאיטיס חתום לעונה הבאה, וצפוי להישאר.

ריאל מדריד. פאבלו לאסו חתום לעונה נוספת, ובכך הוא יסגור עשור רצוף כמאמן הבלאנקוס. זו תהיה הקדנציה הארוכה ביותר במועדון מאז לולו סאינס (1989-1975).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully