וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר: מי ישרוד במכבי תל אביב אחרי משבר הקורונה?

8.4.2020 / 18:00

בעולם נורמלי, הצהובים היו מסיימים מחר בהצלחה את העונה הסדירה ביורוליג. אבל תחת הנגיף, יש כבר מי שמבין כי הגיעה העת לתכנן את העונה הבאה. ווילבקין והאנטר נעולים, כספי ואייסי בספק, אבדיה יפרוש כנפיים ודורסי רוצה להצטרף אליו ב-NBA

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אלמלא מגיפת הקורונה שהשביתה את כל העולם, מכבי תל אביב הייתה חוגגת הערב (רביעי) את ליל הסדר בליון ומסיימת מחר את העונה הסדירה ביורוליג במשחק חוץ מול וילרבאן, כשהראש שלה כבר בסדרת הפלייאוף, ככל הנראה נגד צסק"א מוסקבה בעוד פחות משבועיים. אבל המציאות טפחה על פניה ועצרה את הדהירה שלה: כמעט כל השחקנים הזרים של הצהובים נמצאים בארה"ב, וליורוליג אין תאריך חזרה אמיתי, כשייתכן שהמפעל כלל לא יחודש העונה.

בעוד אנשי מכבי מפנטזים על חזרה למגרשים בפורמט כזה או אחר, יש כאלה שכבר חושבים על מה יקרה בקבוצה בעונה הבאה, לפחות בכל הנוגע לשחקנים שנמצאים כיום בסגל. אז לרגל החג, החלטנו לנסות לעשות קצת סדר במצב החוזים - מי ימשיך בוודאות, מי כנראה, מי מתנדנד ומי ייפרד לשלום.

שחקני מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט, סקוטי ווילבקין. דני מרון
גניבת השנה נשארת לעונה נוספת. אלייז'ה בריאנט עם סקוטי ווילבקין/דני מרון

כאן כדי להישאר

סקוטי ווילבקין ואותלו האנטר: שני הכוכבים שמזוהים יותר מכל אחד אחר עם העונה המוצלחת של מכבי תל אביב ביורוליג שודרגו בשכרם וחתמו על הארכת חוזה, פחות מחודשיים לפני פרוץ משבר הקורונה. למרות האופציה שהקבוצה החזיקה עליהם, היא לא רצתה לחכות לקיץ ולאפשר להם פתח יציאה כלשהו. המהלך ל"נעילתם" היה מבריק: ייתכן שאם מכבי הייתה מתמהמהת מעט, היא הייתה עומדת בפני מציאות שונה לחלוטין, אבל כעת היא עומדת בפני מצב נוח, כשמקומם של שני הבאנקרים מובטח בסגל.

יובל זוסמן: חוזהו לא הוארך, אבל תנאיו שופרו. בקיץ שעבר זוסמן ניסה את חלום ה-NBA בחוסר הצלחה, והעונה הוכיח לראשי הקבוצה כי ההשקעה בו הייתה כדאית. במכבי נטולת דני אבדיה, זוסמן יבלוט אף יותר, וכבר העונה היה מועמד לגיטימי לתואר הכוכב העולה של היורוליג.

אלייז'ה בריאנט: בקיץ שעבר חתם האמריקאי מהפועל אילת על חוזה לשנתיים, ללא אופציית יציאה, וגם במכבי לא האמינו כי המניה שלו תעלה כל כך, ושלקראת העונה הבאה הם יחזיקו בשחקן יורוליג ברמה גבוהה מאוד בפחות מ-300 אלף דולר. כדי שהעונה הבאה לא תהיה האחרונה שלו במדים הצהובים, תצטרך הקבוצה להגדיל את שכרו באופן משמעותי.

עוד בוואלה!

טוני גפני: "כבר לא בטוח שאפרוש. איני יכול לתת לקורונה לסיים לי את הקריירה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. דני מרון
צפו להתפתחויות ביולי-אוגוסט. עומרי כספי/דני מרון

חוזה מובטח לא מבטיח

טאריק בלאק: אם עונת היורוליג לא תחזור, בקיץ הקרוב ישלים בלאק יותר מתשעה חודשים ללא משחק. הסיכוי שמכבי תל אביב תוותר על מי שנחשב בקיץ הקודם כהחתמה הגדולה ביותר שלה, הוא נמוך. לבלאק אופציית יציאה ל-NBA, שלא נראית ריאלית כל כך בשלב הזה. דווקא ההצטיינות של האנטר תשחק לטובתו, ובמועדון לא יחששו לתת לו זמן לחזור לכושר בידיעה שיש להם גיבוי ראוי ואיכותי.

עומרי כספי: הפתיחה המסחררת של העונה כבר נשכחה, וחמישה חודשים חלפו מאז כספי הושבת וגמר את העונה. הוא טס לארה"ב בניסיון להשתקם, ומחזיק בחוזה לשנתיים הבאות. כשהוא בן 32 בלבד, הפורוורד יצטרך להוכיח שהוא בריא לחלוטין כדי שיוכל לחזור לשחק, וכרגע, הנושא בכלל לא נמצא במוקד תשומת לב. צפו להתפתחויות באזור יולי-אוגוסט.

בדרך לחוזה חדש

ג'ייק כהן: בקיץ שעבר החליטו במכבי תל אביב להאריך את חוזהו רק בעונה אחת. למה? כי חוקי הישראלים-מתאזרחים עוד לא היו סגורים, וכי מהקיץ הבא כהן עובר את מכסת השנים שבהן אזרח אמריקאי יכול לקבל הקלות מס בישראל. יאניס ספרופולוס הגדיר אותו כ"נשק הסודי שלי", והעובדה שהיה משמעותי מאוד בליגה בשנתיים האחרונות, ותרם גם ביורוליג תחת המאמן היווני, הופכת את הישארותו לדי מובנת מאליה. המגעים הראשונים לפני פרוץ המגיפה היו בכיוון חיובי.

ג'ון דיברתולומאו: בדיוק כמו כספי ובלאק, גם ג'ון דיברתולומאו לא נמצא עם מכבי כבר זמן רב. מי שפתח את העונה הנוכחית כקפטן הקבוצה, וגמר אותה עם קרע בשריר החזה, מסיים את חוזהו, אבל איש לא ימהר לוותר על אחד השחקנים האהובים על הקהל. גם הוא בוודאי לא יתנגד, בלשון המעטה, לחתום על הסכם חדש.

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב עם מנור סולומון שחקן שחטאר דונייצק. דני מרון
ההצלחה של האנטר יכולה דווקא לעזור לו. טאריק בלאק/דני מרון

סימני שאלה

טיילר דורסי: אחרי עונת בכורה טובה מאוד, שבה הוכיח כי הוא סקורר לגיטימי ביורוליג, דורסי עדיין לא זנח את שאיפתו לחזור ל-NBA. האופציה הדו צדדית בינו לבין הצהובים צפויה להיות מאוד בעייתית במהלך הקיץ. בשלב הזה לא ברור האם הוא יוכל להשיג חוזה מובטח, אבל זה לא דבר שבמכבי פוסלים על הסף. בקבוצה אוהבים את דורסי ובטוחים שהוא עוד יכול להשתפר, והעזיבה עשויה להגיע דווקא מהצד שלו.

קווינסי אייסי: הפורוורד שהגיע מה-NBA היה אחד העוגנים ההגנתיים של הצהובים, ולא מחזיק בחוזה לעונה נוספת. הדבר שעומד לרעתו של אייסי בשלב הזה הוא החוזה הכבד יחסית, והעובדה שיש למכבי תחושה שניתן להביא שחקנים בסגנון שלו, או אפילו טובים ממנו התקפית, בסכום כסף נמוך משמעותית. נכון לשלב המוקדם שבו אנחנו נמצאים, אפשר להגדיר את הסיכוי שימשיך לעונה נוספת בפחות מ-50 אחוזים.

נייט וולטרס: עד הפציעה השנייה, שגמרה לו את העונה, נראה כי וולטרס הוא לא פחות מבינגו של מכבי. אבל במבט לאחור רואים הצהובים שחקן שסבל משתי פציעות משמעותיות, בשני אזורים שונים של הגוף, ולא מדובר בפציעות הראשונות בקריירה שלו. בעמדה הקריטית שבה הוא משחק, מכבי לא תרצה להמר, ונראה כי תוותר על האופציה עליו לעונה הבאה.

אנג'לו קלויארו: יותר מפעם אחת הוכיח קלויארו כי לא כדאי להמר נגדו, אבל התחושה היא כי יהיה לו קשה להמשיך לעונה שלישית. אין לו חוזה לעונה הבאה, והחוזה הנוכחי שלו די כבד. ספק רב אם ימשיך ללבוש צהוב גם ב-2021.

סנדי כהן: שתי סוגיות יכריעו לגבי המשך דרכו של כהן, שעקרונית מחזיק בחוזה לעונה הבאה. בראש ובראשונה, שאלת האזרחות הישראלית; ושנית, אם הסעיף הראשון ייפתר, חוקי המתאזרחים והישראלים, שמהם תיגזר שאלת המחיר שהצהובים יצטרכו לשלם כדי לרשום אותו לליגה.

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב מול בילי בארון שחקן הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
בהיעדרו, יובל זוסמן יקבל תפקיד משודרג עוד יותר. דני אבדיה/GettyImages

נפרדנו כך

דני אבדיה: הכוכב העולה של מכבי תל אביב, הכדורסל הישראלי והיורוליג צפוי להיבחר הקיץ במקום גבוה בדראפט ולעבור ל-NBA. במכבי ייפרדו ממנו ויגידו שלום לסכום יפה של כסף שייכנס לקופת המועדון כתוצאה מההסכם המקורי שלו.

אמארה סטודמאייר: בהנחה שעונת היורוליג לא תשוב, ההשפעה של סטודמאייר על מכבי תל אביב תיזכר כשולית. הוא יסיים את דרכו במועדון אחרי זמן קצר, ולא ימשיך לעונה שנייה בגיל 39.

ארון ג'קסון: מי שהובא בקול תרועה רמה אחרי הפציעה של וולטרס ודיברתולומאו, הצליח להראות רק לפרקים קטנים מדי את היכולת שבקבוצה חלמו עליה. ג'קסון היה אחד הראשונים שלחצו לסיים את העונה בישראל וביורוליג, ובגיל 34 הוא יחפש בית חדש לעונה הבאה.

ג'יילן ריינולדס: הסנטר הגיע מראש כסותם חורים לתקופה קצרה, עד שבלאק יחזור. הציפיות ממנו מראש לא היו גבוהות מדי, והוא ינסה לפלס את דרכו לצמרת הכדורסל האירופי ממקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully