וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי ברתומאו: "יכול להיות שנסיים את העונה בפיינל 8 במקום פיינל 4"

16.4.2020 / 13:13

מנכ"ל היורוליג ערך מסיבת עיתונאים ובה עדכן על ההתפתחויות ("לא נסכן אף אחד. אם צריך לבטל את העונה - נעשה זאת") והציב דדליין: "לא נמשיך מעבר לסוף יולי, לא נשחק בספטמבר"

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת לתקשורת מכל רחבי אירופה ובו עדכן על המצב הנוכחי בנסיונות המפעל לשוב לפעילות אחרי כחודש מאז הופסקו המשחקים ערב המחזור ה-29.

"זה כבר חודש מאז שהפסקנו את התחרות, ורצינו להבהיר חלק מהדברים", אמר בפתח דבריו. "אנחנו במצב קשה מאוד בשביל כולם, הקהילות והעסקים, יש דברים חשובים יותר מאיתנו, וזה הבריאות של הקהילה. אנחנו צריכים לראות את ההתפתחות של המגפה על השווקים שלנו, אבל הדבר הכי חשוב זה הבריאות של האנשים. היינו צריכים להפסיק את הפעילות ב-12 למרץ, עשינו את זה כמה שעות לפני שהודיעו על המחלה של שחקן ריאל מדריד, ימים לפני אופ"א, ושבועות לפני שתחרויות אחרות הופסקו".

מנכ"ל היורוליג הוסיף ואמר: "כי אנחנו תלויים בסיום של הכל, ועד אז לא נוכל לדעת. אנחנו חושבים על הקהילה שלנו, על האוהדים, המטרה שלנו זה להציע כדורסל ברמה הגבוהה ביותר, ואנחנו רוצים להמשיך את התחרות שלנו. אולי האוהדים לא יוכלו להגיע למשחקים, אבל הם יוכלו לראות את זה בטלוויזיה, במיוחד בזמנים הקשים האלה. אנחנו רוצים לעשות את זה, אבל רק ברגע שמערכת הבריאות תאפשר את זה. לא נסכן את השחקנים, השופטים, האוהדים, אף אחד. רק שנוכל לאפשר את הבריאות של כולם, נמשיך את העונה, אנחנו רוצים לשמור על המבנה הקיים - המחזורים שנותרו, הפלייאוף, והפיינל פור.

"אי אפשר לשחק את הפיינל פור בתאריך המקורי, אנחנו בקשר רציף עם קלן כדי לבדוק תאריכים אפשריים. האוהדים שקנו כרטיסים כבר, יוכלו להשתמש בהם אם יתאפשר לקהל להגיע. יש אפשרות שלא נוכל לשמור על המבנה הקיים, אנחנו עובדים על תוכנית אלטרנטיבית, שכוללת המשך העונה הסדירה, ולסיים את העונה בפיינל 8 במקום הפיינל פור, אבל הדבר הכי חשוב זה לשמור על הבריאות של השחקנים. אין לנו מועמדים לאירוח הפיינל 8, יש לנו כמה דרישות שפוסלות ערים. נצטרך אולמות שמוכנים לאירוח משחקי יורוליג, ונרצה לראות איזה שווקים הושפעו יותר מוהוירוס. ברגע הזה קשה להעריך את זה. הדבר הכי חשוב, זה לעקוב אחרי התנאים. לבצע הצהרה עכשיו זה מוקדם מדי, אבל אנחנו עובדים על כמה דברים, כרגע זה מוקדם מדי מכדי לדעת.

"אנחנו עובדים על תוכנית דומה ליורוקאפ. אם היורוליג ימשיך, נמשיך גם את היורוקאפ. נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות, אנחנו עובדים על התקציב של שתי התוכניות, ובודקים את הפרוטוקול של ליגות שמנסות לחזור כדי לנסות ולאפשר חזרה בטוחה. אנחנו לא נסכן אף אחד, אם נצטרך לבטל את העונה, נבטל אותה".

פלייר ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג. ניב אהרונסון
מחפש פתרונות. ברתומאו/ניב אהרונסון

"אי אפשר לקבל החלטה כרגע", הוסיף ברתומאו, "עד סוף חודש מאי, ננסה להמשיך ולגבש תוכנית כדי שהקבוצות יקבלו תמונה מלאה. השחקנים והמאמנים גם כן סובלים, אבל אני בטוח שהם מחויבים לתחרות הזאת. אני רוצה להודות גם למועדונים שעושים מאמץ כדי להישאר כמה שיותר קרוב לאוהדים בימים האלה. אנחנו חושבים על העתיד, כל ענף הספורט יפגע מהדבר הזה. זה די ברור, אבל יש לנו גם דברים שאנחנו יודעים. אנחנו חייבים לצאת מזה עם רעיונות ברורים, אני מאמין שהקושי הזה יגרום לנו להתגבר על בעיות מבניות שיש לנו כבר שנים.

"הליגה הזאת הוקמה כמהפכה שנוצרה על ידי המועדונים לאורך השנים. זה ההיפך מלהתחיל מאפס ואז אפשר לעשות הכל לפי האמונה שלך. עשינו שיפורים לאורך השנים, אבל זה לא מושלם. חלק מהמועדונים יותר מדי תלויים בבעלים שלהם. המבנים של המועדונים פה עדיין נוגעים יותר בצד הספורטיבי מאשר בצד העסקי, וצריך לשנות גם את זה. צריך ליצור מבנה יותר הומוגני עם הליגות המקומיות, ולשים יותר דגש על השווקים הגדולים".

עוד בוואלה!

גיא הראל שוחח עם מנכ"ל ליגת האלופות: "מקווה שעוד נשחק העונה"

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, מול שיין לארקין, אנאדולו אפס. דני מרון
ייקח זמן עד שיתקבלו החלטות/דני מרון

ברתומאו סיכם והציב דדליין מסוים להחלטה: "אנחנו מאמינים שאנחנו לא יכולים להמשיך מעבר לסוף יולי. אנחנו לא נשחק בספטמבר ובאוקטובר, כי זה יסכן את העונה הבאה. יש לנו בעיה בכל עונה עם לוח המשחקים, אבל לדחות משחקים בספטמבר או אוקטובר רק יגבירו את הבעיות. אנחנו מאמינים שצריך להימנע מזה. התאריך הסופי לשחק העונה הוא סוף יולי".

כזכור, מאז ההחלטה על הפסקת המפעל נערכו מספר פגישות וירטואליות בין ראשי המפעל בניסיון להגיע לכיוון לחזרת המפעל, אך נכון לעכשיו נראה שאין החלטה אופרטיבית וברורה. כמו כן מנהלים ביורוליג מגעים מול ארגון שחקני המפעל על מנת להגיע על קיצוץ מוסכם לשני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully