וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקובו אייגבני: "הייתי אמור בכלל לעבור ממכבי חיפה לווסטהאם"

חלוץ הירוקים בעבר הזכיר: "התאמנתי שבוע בווסטהאם, הם רצו שאשאר לעוד כמה ימים והסוכן סירב, אבל אז הגיעה ההצעה מפורטסמות'". ומדוע הוא לא רוצה לאמן?

באדיבות צ'ארון שרי

בווידאו: צ'ארון שרי באימון ביתי

יעקובו אייגבני, חלוץ מכבי חיפה בעבר ואחד הכובשים האפריקאים הגדולים בתולדות הפרמיירליג, סיפר כי התאמן בווסטהאם לפני המעבר מהירוקים לפורטסמות' בינואר 2003 - תחילה בהשאלה ולאחר מכן ברכישה בסך 7.2 מיליון דולר. יעקובו, שכבש שלושער בליגת האלופות במדי מכבי חיפה לרשת אולימפיאקוס וזכה אז להתעניינות גדולה באנגליה, הפך בהמשך למלך שערי פורטסמות' בפרמיירליג בכל הזמנים עם 29 כיבושים.

איגביני יעקובו במדי פורטסמות'. GettyImages
ההשאלה המוצלחת הובילה לרכישה. יעקובו אייגבני במדי פורטסמות'/GettyImages

בשיחת אינסטגרם הזכיר: "פורטסמות' בכלל לא הייתה הקבוצה שהייתי אמור לעבור אליה. קודם כל הגעתי לווסטהאם לשבוע אימונים, והם רצו שאשאר לעוד כמה ימים, אבל הסוכן שלי אמר שזה מספיק והם צריכים להחליט. חזרתי אז לניגריה ולאחר מכן קיבלתי שיחה מהסוכן שלי שיש עוד קבוצה מאנגליה, פורטסמות' רוצה אותי. התרגשתי כל כך. זו הייתה השאלה לשישה חודשים עם אופציה לרכישה. הייתי טוב שם והם החתימו אותי לשלוש שנים - כל הדרך ממכבי חיפה לפרמיירליג, אחת הליגות הטובות בעולם. היה לי הכבוד לשחק בפורטסמות' ואז לעבור למידלסברו".

יעקובו, שכבש בפרמיירליג יותר מכל שחקן ניגרי אחר ושיחק גם באברטון, לסטר סיטי, בלקבורן רוברס, רדינג וקובנטרי, הבהיר גם שאין בכוונתו לאמן. חלוץ העבר בן ה-37 עבד עם החלוצים בנבחרת ניגריה עד גיל 20, אבל אמר: "שמחתי לעזור, אבל אני לא רוצה להיות מאמן. אני עושה מסעות מטעם תוכנית האגדות של פיפ"א כבר כמעט שנה. אני נהנה מהעבודה הזו ומהיותי שגריר של כדורגל. אתה פוגש אנשים ומנסה להעביר מסר לצעירים ולעודד אותם להגשים את החלומות שלהם. זה לא רק קשור לכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully