וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריפל דאבל מהלכת: הכירו את סברינה יונסקו, הדבר הבא ב-WNBA

קובי בריאנט שימש כמנטור, סטפן קרי ולברון ג'יימס מעריצים ושלל שיאים היסטוריים גרמו לרבים לקבוע: דבר כזה עוד לא היה. הכירו את כוכבת מכללת אורגון, שתיבחר הלילה במקום הראשון של דראפט ה-WNBA, ככל הנראה בדרך להפוך לפנים החדשות של הליגה

אימג'בנק GettyImages

דראפט ה-WNBA ייערך הלילה (בין שישי לשבת), ולאף אחד אין ספק מי תיבחר בו במקום הראשון: סנסציית המכללות סברינה יונסקו, אחת משחקניות המכללות הטובות בכל הזמנים, שאמורה לכבוש את הליגה הטובה בעולם בסערה.

במהלך עונתה האחרונה באורגון, ניפצה הגארדית (22, 1.80 מ') שלל שיאים. בין היתר, נכנסה לספרי ההיסטוריה של ה-NCAA כשהעמידה למעלה מ-2,000 נקודות, 1,000 ריבאונדים ו-1,000 אסיסטים בקריירה - הישג שלא נרשם מעולם, לא אצל הנשים ולא אצל הגברים.

מבחינה סטטיסטית העונה הרביעית והאחרונה של יונסקו לאו דווקא היתה הנוצצת ביותר, אבל בהחלט היעילה מכולן - 17.5 נקודות (51 אחוז מהשדה, 39 אחוז ל-3, 92 אחוז מהקו), 8.6 ריבאונדים ו-9.1 אסיסטים למשחק, ולא בכדי רבים כינו אותה "טריפל דאבל מהלכת": ב-18.3 אחוז ממשחקיה עשתה זאת. "מה שבייב רות' עשה להום ראנים, יונסקו עשתה לטריפל דאבלים בכדורסל המכללות", נכתב ב-ESPN. "הם היו קיימים לפניה, אבל לא ראינו אותם הרבה".

הקבוצה שתזכה ביהלום הגדול היא ניו יורק ליברטי. "כבר דיברתי עם המאמן קצת, והוא היה אדיר", סיפרה יונסקו על שיחת הזום שלה עם וולט הופקינס. "כמובן שהספקולציה היא שאני הולכת לשם. פשוט שמחתי לדבר איתו ולהגיד לו שאני נרגשת מההזדמנות, לא משנה איפה זה יהיה".

אבל זה יהיה בניו יורק, שתבחר ראשונה בדראפט לראשונה בתולדותיה ומעולם לא זכתה באליפות ה-WNBA. בשתי העונות האחרונות אף פספסה את הפלייאוף, עם מאזן כולל של 51:17. "היא מנהיגה פנומנלית", אמר הופקינס. "אפשר לראות את שפת הגוף שלה כשהיא מעבירה ביקורת לחברות שלה לקבוצה, זה לא פשוט לעשות".

"סברינה מתאימה לניו יורק באופן מושלם", ניתחה שחקנית הליברטי לשעבר רבקה לוקו. "לא רק המשחק שלה, שהוא ברמה אחרת לגמרי, אלא גם האישיות שלה, הדרייב שלה, הרצון לנצח. היא מתאימה למצבי לחץ, היא חיה בהם. היא משתוקקת להם, ואין שום דבר גדול יותר מלהיות בניו יורק".

עוד בוואלה!

נולד לרקוד: אמוני בייטס בן ה-16 הוא הדבר הבא החדש בכדורסל

לכתבה המלאה

בזכות יכולותיה הנדירות, יונסקו צברה לעצמה לא מעט מעריצים מפורסמים, ביניהם לברון ג'יימס, והפכה חברה טובה של סטפן קרי וקובי בריאנט: הראשון בא לצפות בה מתאמנת ומשחקת מפעם לפעם, והשני אפילו שימש כמנטור לפני התרסקות המסוק הטראגית. ל"בליצ'ר ריפורט" סיפרה החודש שהיא עדיין חולמת על הבלאק ממבה ובתו, ג'יג'י. "אני עדיין חושבת עליהם ובוכה. קשה לי לחשוב על זה. אם הוא היה כאן, כולנו היינו יחד בבידוד, בלוס אנג'לס".

כוכבת אורגון אפילו קיבלה הזמנה לדבר בטקס האשכבה של בריאנט. "אם אני ייצגתי את כדורסל הנשים, ג'יג'י בריאנט היתה העתיד וקובי ידע זאת", אמרה בטקס האשכבה. "אז החלטנו לבנות את העתיד יחד. היא כל הזמן רצתה ללמוד וללכת לכל משחק אפשרי, קולג'ים, NBA, WNBA, וקובי עזר לה, כי הוא ראה שיש לה את זה, כמו שהוא ראה את זה בי. החזון שלו למה שאני יכולה להיות היה גדול יותר משלי. רציתי להיות חלק מהדור ששינה את הכדורסל, ושאני וג'יג'י נהיה חברות לקבוצה, דור בו אם את נולדת אישה זה לא אומר שאת צריכה להיות מאחור, דור בו מצוינות לא מוגדרות לפי מין".

מספר שעות לאחר הטקס, סיפקה את הטריפל דאבל ה-26 בקריירה שלה, 21 נקודות, 12 ריבאונדים ו-12 אסיסטים בניצחון על דיוק. "זה איקוני", אמר מאמנה, קלי גרייבס. "זה מסכם את מי שהיא. ביום בו היו לה את כל הסיבות לא להיות בשיאה, תחת כל הלחץ ותשומת הלב הציבורית, היא סיפקה את הסחורה - ובגדול".

"כל מה שאעשה מעתה והלאה", אמרה יונסקו ל-ESPN, "יהיה בשביל קובי ובשביל כל מה שלימד אותי". בריאנט עצמו הופיע עם בתו ג'יג'י למספר ממשחקיה של יונסקו, ואפילו הקדיש לה את אחד מסרטוני Detail שלו, בהם הוא מנסה לנתח מהלכים של שחקנים - בדרך כלל שחקני NBA מפורסמים.

View this post on Instagram

#mambacita and @sabrina_i aka Geppetto

A post shared by Kobe Bryant (@kobebryant) on

סטפן (וריילי) קרי הגיעו לבקר

גם לברון מעריץ של "המלכה סברינה"

"העונה הזו היתה כמו לצאת לסיבוב הופעות עם כוכב רוק", אמר גרייבס. "במשחקים מולנו, היריבות שלנו הביאו 2,000 איש יותר מאשר הממוצע שלהם". המאמן אף סיפר כי בקייטנות הכדורסל שהוא מעביר מדי קיץ לילדות בארצות הברית, הוא שואל אותן מי השחקן או השחקנית האהובים עליהם. "9 מתוך 10 אומרות לברון ג'יימס. אני חושב שסברינה שינתה את זה. אני חושב שאם תשאלו את השאלה הזאת עכשיו, הרבה ילדות יבחרו בסברינה".

"היא מסוגלת לעשות כל מה שהקבוצה שלה צריכה", אמר מאמנה האגדי של קונטיקט ג'ינו אוריימה, "בין אם זה בהגנה, ריבאונד, אסיסט, שלשה גדולה, היא תמיד יודעת מה צריך לעשות. היא לא הכי גדולה, הכי חזקה, היא מהירה, אבל רמת התחרותיות שלה מדהימה. רואים כמה היא עבדה על המשחק שלה, היא פשוט לא עוצרת. היא לא נולדה עם הדברים האלה, ועל זה אני מעריץ אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully