וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר מרציאנו: "ביום המשחק מול סקוטלנד, לא האמנתי שאני בבית ואין כלום"

6.4.2020 / 11:30

שוער הנבחרת והיברניאן לא חזר ארצה עם משפחתו ("העדפנו את הפינה שלנו כאן"), אימץ את הנחיות ממשלת ישראל עוד לפני שהבריטים הבינו מה קורה ומבטיח: "עוד נשחק מול הסקוטים, ויהיה לנו מה למכור"

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אופיר מרציאנו היה אמור להתכונן ממש עכשיו לליל הסדר עם ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד בסקוטלנד. את ראש השנה הם חגגו יחד בגלזגו, והשוער נסע במשך כשעה מאדינבורו לסעודה המשותפת בגלזגו. בעקבות מגיפת הקורונה ביטון ואלחמיד שבו ארצה לפני יותר משבועיים, אבל מרציאנו החליט להישאר בדירתו בסקוטלנד ויחגוג בה את הסדר עם רעייתו שלי ובנם סאן.

"זה לא שאפשר ליהנות עכשיו ממה שיש לישראל להציע", מסביר שוער היברניאן ונבחרת ישראל בראיון לוואלה! ספורט. "אי אפשר להיפגש עם משפחה וחברים, אלא רק להישאר סגורים ומבודדים בדירה, בלי להתקרב להורים שלי ושל אשתי, אז בשביל זה לחזור לארץ, ועוד לחפש היכן להיות כי אין דירה פנויה כרגע? לכן העדפנו להישאר בסקוטלנד יש לנו את הדירה שלנו, את הפינה שלנו, את הצעצועים והמשחקים של הילד הקטן שצריך כל הזמן להעסיק אותו ולהיות איתו. יש עוד שחקנים בסקוטלנד שהעדיפו להישאר כאן משיקולי נוחות ולקוות שהנגיף הזה ייעלם מחיינו כמה שיותר מהר".

אופיר מרציאנו שוער היברניאן הודף כדור חופשי מול סלטיק. רויטרס
סיטואציה שנראית לקוחה מסרט היסטורי או בדיוני. מרציאנו והיברניאן מול סלטיק מול יציעים מלאים/רויטרס

- מדברים על חזרה לאימונים בסקוטלנד?

"אמרו ב-15 באפריל, אבל ברור לי שזה כבר לא רלוונטי. אולי בסוף החודש, מי יודע".

- בריטניה התעוררה מאוחר. לפני שלושה שבועות, חאתם אמר כאן שרק הכדורגל מושבת וכל העסקים האחרים בסקוטלנד פתוחים.

"נכון, ולמרות שנשארנו כאן, החלטנו לפעול לפי ההנחיות שנתנו בישראל. בזמן שבסקוטלנד עוד יצאו למסעדות, בתי קפה וקניונים ויצרו התקהלות, בארץ כבר אמרו להימנע מכך, והתנהגנו בהתאם. לפני שבוע וחצי, כשהחלה ההתנפלות הגדולה על הסופרים כאן, לי כבר היה הכל בבית, בכמויות גדולות. פשוט הצטיידתי לתקופה ארוכה על פי מה ששמעתי שאומרים בארץ, ולא חיכיתי שיבינו כאן שעיקרון חיסון העדר, עליו דיבר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, לא יהיה רלוונטי עוד".

- לא נתקלת בקושי להשיג אוכל כשר?

"אני מקבל משלוחים מגלזגו וממנצ'סטר ישירות לבית הכנסת כאן. מאחר שבית הכנסת סגר את שעריו, משאירים לי את הבשר ליד הכניסה ואני אוסף אותו".

עוד בוואלה!

"הוא מיואש": רונאלדיניו סוגר חודש בכלא בפרגוואי והשחרור לא נראה באופק

לכתבה המלאה
אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל. רויטרס
"נשארנו כאן, אבל החלטנו לפעול לפי ההנחיות שנתנו בישראל. הסקוטים עוד יצאו למסעדות, ואנחנו נשארנו בבית. כשהחלה ההתנפלות הגדולה על הסופרים, לי כבר היה הכל בבית"/רויטרס

- איך מעבירים ימים שלמים בבית, כשנמצאים בחו"ל?

"אני משתדל לייצר סדר יום קבוע יחסית, עם אימון בבית. אשתי עדיין לא בועטת לי כדורים בסלון, אבל אפשר לעשות משהו ולתחזק את הגוף. אני יוצא עם הכלב לשלושה טיולים בחוץ. פעם זו הייתה טרחה ולא היה חשק, אבל היום אני מחכה לסיבובים איתו. לפעמים אני יורד עם מסכה. את הקניות הקטנות אני עושה במכולת מאוד קרובה, כשאני נוסע קצת אני רואה תורים מאוד ארוכים מחוץ למרכולים הגדולים. אנשים שומרים על מרחק אחד מהשני. אין ספק שאלו מחזות שלא האמנתי שנראה".

- ההורים בארץ לא לחוצים? המצב בבריטניה לא נראה סימפטי בלשון המעטה.

"ברור שלא קל להיות רחוק מהבית בתקופות כאלה, אבל הם יודעים שאנחנו שומרים על עצמנו ויש לנו הכל בעיר. אנחנו יותר דואגים להם, כי הם יותר מבוגרים. אחת הסיבות שהעדפנו לא לחזור לישראל הייתה כדי לא לייצר אינטראקציה שעלולה לסכן אותם".

- היום היינו צריכים להיות כבר אחרי המשחק מול סקוטלנד בפלייאוף ליגת האומות, ואולי גם אחרי המשחק מול סרביה או נורבגיה.

"הכל השתבש. ביום המשחק מול סקוטלנד, ב-26 במרץ, לא האמנתי שאני בבית, אין לי משחק נבחרת ואין בכלל פעילות. לא הצלחתי לקלוט שביום הזה, שישב אצלי כל כך חזק בראש, אין כלום. הראש לא תפס את זה".

ניר ביטון שחקן סלטיק מול ג'וניור מוריאס שחקן סט. מירן. GettyImages
הוא כבר בישראל. ניר ביטון במדי סלטיק/GettyImages

- היו כבר חלומות על משחק בהאמפדן פארק?

"בוודאי. התחרות על האפודה הראשונה בנבחרת ידועה ולפני חודש לא היה ברור מה יהיה, אבל קיוויתי לפתוח, בעיקר בגלל שאני משחק בסקוטלנד. כבר הרבה זמן עברו לי בראש תסריטים על מה שיהיה במשחק".

- משחק טוב היה יכול למנף אותך לשדרוג בחוזה בעונה הבאה, אולי אפילו בפרמיירשיפ באנגליה.

"מכירים אותי כאן מספיק טוב, כי אני משחק באופן קבוע. מי שעוקב אחריי, יכול לראות אותי בקבוצה. אבל ברור שמשחק טוב בנבחרת, ועוד בסקוטלנד, תמיד יכול לעזור".

- היה לנו מה למכור מול הסקוטים?

"אנחנו עוד נשחק מול סקוטלנד, ואני בטוח שיהיה לנו מה למכור. המשחק הזה עוד יגיע, למרות שכרגע הוא נראה מאוד מאוד רחוק, בלי תאריך ובלי מועד שאפשר לחשוב ולתכנן אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully