וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצינו כבר לגמור עם זה": פרטי מתווה הקיצוץ של מכבי תל אביב

4.4.2020 / 7:40

30 אחוז עד 100 אלף דולר ו-50 אחוז מעל 100 אלף דולר - זה הקיצוץ לו הסכימו השחקנים הישראלים. מה עם הזרים, במי ניסו להתחשב, למה חיכו לגולדהאר ומה יהיה בעונה הבאה? כל הפרטים

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: אימון מכבי תל אביב בזום

קיצוץ של 30 אחוז על כל דולר עד 100 אלף דולר וקיצוץ של 50 אחוז לכל דולר מעל 100 אלף דולר - זה המתווה השלם לקיצוץ עליו הסכימו אתמול (שישי) לפני כניסת השבת כל שחקני מכבי תל אביב הישראלים. השחקנים הזרים, אותם ייצג אנריק סבוריט בישיבה שהתקיימה אתמול מול ההנהלה, טרם השיבו. צ'יקו אופואדו בכלל נמצא בניגריה ולא ברור עדיין אם שוחחו עמו, כשלפי זה שאורוש ניקוליץ' עשה לייק לפוסט שפרסם דור מיכה באינסטגרם, קרוב לוודאי שהוא לא יתנגד. במכבי תל אביב גם מצפים שסבוריט, אנדרה ז'ראלדש, ז'איר אמאדור ואנדראס יאניוטיס יסכימו כדי שלא יהיה הבדל בין הישראלים לזרים.

ז'איר אמאדור עם אנריק סבוריט שחקני מכבי תל אביב. לירון מולדובן
במועדון מצפים שגם הזרים יסכימו. ז'איר אמאדור עם אנריק סבוריט/לירון מולדובן

הפוסט של מיכה אמש נועד לשתף את אוהדי מכבי תל אביב דרך התקשורת שהוא וחבריו הגיעו להבנות ברוח טובה מול ההנהלה, שנשלחה לסגור את ההסכם עם השחקנים במצוות הבוס מיטש גולדהאר. את ההנהלה ייצגו הסמנכ"לית שרון תמם והיועץ המשפטי עו"ד מורן מאירי, כשלשחקנים היו חמישה נציגים בסופו של דבר: שרן ייני, אבי ריקן, דן גלזר וכאמור מיכה וסבוריט.

ההחלטה לקצץ רק 30 אחוז עד 100 אלף דולר נועדה להתחשב באלו שחתמו על החוזים החדשים החל מקיץ 2018. כזכור, עד אז חוזי השחקנים במכבי תל אביב התבססו על שכר בסיס מאוד גבוה ופרמיות על 60 נקודות מקסימום בגובה של 60 אלף דולר בסך הכול. כך, למשל, היה חוזהו של אלירן עטר במכבי תל אביב בנוי על שכר בסיס של 390 אלף דולר נטו ו-60 אלף דולר כפרמיות. כל מי שחתום על חוזים ישנים במכבי תל אביב כמעט שלא נפגע בפרמיות מכיוון שהקבוצה עשתה כבר כמעט 60 נקודות ליגה שהן כאמור המקסימום שאפשר לצבור והבסיס שלו מאוד גבוה.

לעומת זאת, בחוזים החדשים עליהם חתומים שחקנים כמו גלזר, יונתן כהן או שחר פיבן יש משקל גדול יותר לנקודות ולהישגי הקבוצה, וכשלא משחקים כדורגל כמו עכשיו, הם נפגעים מאוד. בחוזים האלה שכר הבסיס יותר נמוך ומכאן שמי שיש לו שכר בסיס שנע סביב 150 אלף דולר או פחות, יקוזז עד 100 אלף דולר ב-30 אחוז בלבד.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב עם דן גלזר. דני מרון
בחוזים שלהם יש משקל גדול יותר לנקודות והישגי הקבוצה. דן גלזר עם יונתן כהן/דני מרון

באשר לעונה הבאה, שחקנים הבהירו אמש כי לא נאמרה אפילו מילה אחת בנידון ואין שום התדיינות כרגע על הצפוי בה, אך יחד עם זה ברור לשחקנים שגם חוזיהם בעונה הבאה יקוצצו באחוז מסוים וכולם תקווה שהמצב ישתפר ושגולדהאר לא יבקש קיצוץ כל כך משמעותי.

"רצינו כבר לגמור עם זה", הודה אמש שחקן בקבוצה. "למעלה משבוע חיכינו שמיטש יחזור עם מה שהוא מבקש אחרי מה שאנחנו הגשנו. היה חשוב לנו שהשחקנים הצעירים יותר ומי שחתום על חוזים מקיץ 2018, לא ייפגעו ב-50 אחוז מהדולר הראשון".

הסיכום אתמול סיים שבוע די מתוח מבחינת השחקנים שעוד קיוו כי הקיצוץ שיבקש הקנדי לא יהיה כל כך דרמטי. יחד עם זה טענו אמש שחקנים בקבוצה, וכך פורסם גם בפוסט של מיכה, כי היה להם חשוב לבוא לקראת המועדון ולעשות ויתורים גדולים כפי שעשו בקבוצות רבות בליגת העל. "מצד אחד היה נחמד להיות אחרונים ולקוות בסתר הלב שהקיצוץ לא יהיה כל כך גדול, אבל מצד שני היה גם חשוב לשחקנים שייראו שאף אחד במכבי תל אביב לא מנותק מהמציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully