וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע תאריך חדש: האולימפיאדה תחל ב-23 ביולי 2021 בטוקיו

שישה ימים אחרי הודעת הדחייה, נקבע כי טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביפן יהיה ב-23 ביולי בשנה הבאה והם יסתיימו ב-8 באוגוסט

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: ההודעה על דחיית האולימפיאדה

שישה ימים אחרי ההודעה על דחיית אולימפיאדת טוקיו לשנה הבאה, הדחייה הראשונה ב-124 שנות קיומה של תחרות הספורט הגדולה בעולם, נקבע היום (שני) תאריך הפתיחה החדש. המשחקים האולימפיים ביפן יחלו ב-23 ביולי 2021 ויגיעו לסיומם ב-8 באוגוסט.

המארגנים הודיעו היום כי טקס הפתיחה יתקיים ב-23 ביולי בשנה הבאה, כמעט שנה אחרי המועד המקורי שלו - 24 ביולי 2020. יו"ר הוועדה המארגנת, יושירו מורי, הוסיף כי המשחקים הפראלימפיים שנדחו אף הם לשנה הבאה, יתקיימו בין 24 באוגוסט ל-5 בספטמבר 2021. עוד אמר מורי כי הכוונה היא לכבד את הכרטיסים שנרכשו לאירועים השונים של משחקי 2020, או לתת החזרים למי שיבקש.

הלוגו של טוקיו 2020. רויטרס
אין כניסה ב-2020, נתראה ב-2021/רויטרס

בוועד האולימפי הבינלאומי הייתה מחשבה על העברת המשחקים האולימפיים לחודשי האביב במקום לקיימם בקיץ, אבל הדבר יוצר התנגשות עם הליגות השונות ומשבש לוחות זמנים של ענפים רבים, ולכן ירד מהפרק.

כזכור, בשבוע שעבר הכריז ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, על דחיית המשחקים כשאמר: "הסכמנו ב-100 אחוז עם ההצעה לדחות את המשחקים. המשחקים ב-2021 יהיו מושלמים, הם יהיו ההוכחה שהאנושות ניצחה את הקורונה".

מהוועד האולימפי הישראלי נמסר: "בחירת המועד החדש נעשתה כך שניתן יהיה למזער ככל שניתן את הפגיעה בלוח הזמנים הבינלאומי של התאחדויות הספורט העולמיות, שחלק מהתחרויות שלהן כידוע, מיועדות להתקיים בשנת 2021 ועל מנת לאפשר לספורטאים להתכונן כראוי להופעה מיטבית במשחקים האולימפיים. בשלב זה כל הוועדים האולימפיים ממתינים לקבלת פרטים נוספים מהוועד האולימפי הבינלאומי וההתאחדויות הבינלאומיות, בכל מה שקשור לתחרויות הקריטריון שבוטלו על מנת לעדכן את הקריטריונים למשלחת ישראל בהתאמה ותוך הפעלת שיקול דעת לנוכח המצב החדש שנוצר.

"הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם היחידה לספורט הישגי ומנהל הספורט יפגש עם הצוותים המקצועיים של איגודי הספורט על מנת לשלב את כל המשמעויות של דחיית המשחקים בתוכנית המקצועית החדשה לשנה הקרובה. בימים אלה, אנו בוחנים כמו כל הארגונים והחברות בישראל את המשמעויות התקציביות של שינויים אלה ולמרות הפגיעה שהספורט הישראלי כמו גם העולמי יחווה, נעשה את המיטב כדי להעניק לספורטאים ולצוותים המקצועיים את המעטפת המקצועית שתסייע להם להגיע לטוקיו בקיץ 2021 במוכנות מירבית".

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully