וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהאנגלים סירבו לתת שוחד: כך הבאתי את ז'וטאוטאס למכבי חיפה

30.3.2020 / 12:30

הוא היה אחד מציידי הזרים הטובים בליגת העל. עכשיו, כשהפגרה הארוכה רחוקה מלהסתיים, יש לנו זמן לשמוע מפי אלי כהן "השריף" את מה שקרה מאחורי הקלעים. מתחילים עם הסיפור המיוחד של ריימונדס ז'וטאוטאס, מהקשרים הגדולים שדרכו בישראל

באדיבות צ'ארון שרי

בוידאו: צ'ארון שרי מנסה לשמור על כושר גם עכשיו

אלי כהן "השריף" אימן במשך קרוב ל-30 שנה בליגה הראשונה והשנייה בישראל. המאמן בן ה-69 הוביל את בית"ר ירושלים לאליפות, שיקם את הפועל תל אביב והכין במכבי חיפה את התשתית לשושלות האליפויות של אברהם גרנט ורוני לוי. לכהן יצאו לאורך השנים מוניטין של מאמן עם טביעת עין משובחת. רבים מהשחקנים שהביא הפכו לטובי הזרים ששיחקו פה אי פעם. הפגרה הכפויה אפשרה לנו לחזור עם כהן לסיפורים שמאחורי הבאת חלק מהזרים האלה, ואנחנו מתחילים עם ריימונדס ז'וטאוטאס, הליטאי ששיחק במכבי חיפה בין 1999 ל-2003.

אלי כהן מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הרבה סיפורים מעניינים מאחורי הקלעים. אלי כהן/ברני ארדוב

"הגעתי למכבי חיפה. חיפשנו קשר אחורי", מספר השריף, "סוכן השחקנים צביקה קריצר בא ואמר לי שיש לו שחקן בשבילי, אבל הוא לא יכול להגיע להתרשמות. אמרתי לו שאם אני לא רואה את השחקן אין על מה לדבר. הוא אומר לי 'תשמע, זה קשר תותח, הוא משחק בוולדיקווקז ונבחרת ליטא ולא יגיע לאימונים'. המזל היה שהרוסים היו סוגרים אותם ולא נותנים להם לצאת. אשתו איימה עליו שתתגרש ממנו כי הוא לא יוצא הביתה וכל הזמן סגור במחנות ובעקבות זאת הוא ביקש לעזוב. הוא היה אמור לסגור באסטון וילה, אבל הרוסים דרשו שוחד וכסף שחור והאנגלים פוצצו את העסקה.

"בדקה ה-90, לפני שיצאנו למחנה, קריצר נתן לי קלטת ואמר לי 'סע למחנה, תראה אותו ואז תחליט אם אתה רוצה אותו'. אני עניתי לו 'אני ארצה אותו רק אחרי שאראה אותו בעיניים. קודם תן לראות את הקלטת אם בכלל יש ענין'. איך שהגענו למחנה ישבתי עם רוני לוי שהיה העוזר שלי, ראינו את השחקן והיינו בהלם. התקשרתי אליו ואמרתי לו 'צביקה, אני רוצה אותו, תביא לי אותו למבחנים, אתה חייב למצוא דרך'. הוא אומר לי שאין מצב, הוא כמעט סגר באסטון וילה, שחקן נבחרת ליטא, הוא לא יבוא. אמרתי לו 'תנסה, הוא חייב לבוא'.

"באותו ערב אני מקבל טלפון מצביקה. הוא אומר לי 'אלי, בשורות טובות. יש לו משחק השבוע, הוא אמר שהוא ידאג לקבל צהוב במיוחד, לא יוכל לשחק בשבת שאחרי ויקבל אישור להגיע'. המחנה שלנו היה בשוויץ, שלחנו את לולו (דוד ירון ז"ל, א.ס.) שיאסוף אותו משדה התעופה בקלן, זה 4 שעות מהמחנה שלנו. אנחנו יורדים אחרי אחד האימונים בחזרה למתחם, פתאום אני רואה מישהו יוצא ממונית עם מעיל עור כמו איזה רמבו, עומד בצד ומחכה לנו. הוא ניגש אליי ,לוחץ לי את היד ואומר לי 'נעים מאוד, אני רימונדאס ז'וטאוטאס'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ריימונדס ז'וטאוטאס (ראובן כהן). מכבי חיפה
פתאום הופיע עצמאית במתחם. ז'וטאוטאס/מכבי חיפה

"שאלתי אותו 'איפה המנהל שלנו לולו, זה שהביא אותך?' והוא עונה לי שאף אחד בסוף לא אסף אותו. אני מרים טלפון למקום שלולו נמצא בו בקלן, הוא אומר לי 'השחקן לא הגיע ולא נחת בכלל'. הסתבר שז'וטא לא מצא את לולו, ראה שאין אף אחד, לקח מונית של 4 שעות למתחם. לולו השתגע, לא הבין איך הוא הגיע למתחם. לא הפסקנו לצחוק מזה באותו הערב.

"למחרת היה לנו מבחן 4,000 לשחקנים, מבחן שבו רואים מדדים. כבר אז אפשר היה לראות שיש לו חומציות בדם. הוא היה בסוף העונה ברוסיה והעייפות המצטברת הורגשה. לא רציתי שיתאמן, אך הוא אמר לי 'לא לא, אני רוצה לעשות הכול'. היה משחק אימון ראשון נגד קסנטיה, ניצחנו 0:4. רוני לוי יצא מגדרו ממנו. במקביל, המעסה שלנו היה בטלפון למעלה משדר את המשחק ליענקל'ה אונליין. בערב אני מקבל טלפון מיענקל'ה ששואל איך הוא, אמרתי לו 'שחקן לא רע' והוא עונה לי 'מה לא רע? אומרים לי חתיכת שחקן, יאללה אתה'. שאלתי אותו איך הוא יודע והוא עונה לי: 'אני יודע הכל'.

יעקב שחר בעלי מכבי חיפה עם וילי רוטנשטיינר המנהל המקצועי של נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
יודע הכול. שחר/אדריאן הרבשטיין

"אחר כך היה עוד משחק נגד אולימפיאקוס, גם נגדם נתן הצגה והבינו שהוא כוכב. בערב יענקל'ה שאל אותי. אמרתי לו 'שחקן בסדר גמור, נסגור אותו'. חזרתי לארץ, הוא חזר לוולדיקווקז והנהלת המועדון שלהם הגיעה לארץ במטוס פרטי. התקציב שיענקל'ה הקציב היה 300 אלף דולר והם דרשו 400. בפגישה אמרתי ליענקלה בכעס לא לתת 400, רבתי איתם על המחיר, הרגשתי שצריך להוריד אותם, ואז הוא אמר לי: 'אתה תתעסק בעניינים שלך'. אחרי שהם התעקשו על 400 כעסתי על הסוכן ואמרתי לו שלא אעבוד אתו יותר. הוא הלך לבכות ליענקל'ה שביקש ממני להרגיע: 'אלי, עזוב אותו במנוחה, תשאיר לי את הכסף'.

"בסוף העסקה נחתמה ומכבי חיפה צירפה את אחד הזרים הכי טובים שהיו כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully