ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. GettyImages
ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F/GettyImages

"מזיזים את הרהיטים ונזהרים לא לשבור כלום"

30.3.2020 / 13:30

מאמן הכושר של גוואנגז'ו ונבחרת ישראל ערן שדו עובד עם זהבי וסבע מהבידוד בסלון הדירה של זהבי בקומה ה-40. משם הוא משקיף על הסינים שיוצאים מהמשבר, מספר על המסע המוזר, הסיטואציה הבלתי שגרתית ובטוח: "אם היה משחק נגד סקוטלנד, ערן ודיא היו מגיעים בכושר טוב"

23 שנים הוא מאמן כושר, אבל מעולם לא מצא את עצמו ערן שדו מעביר ארבעה ימים ברציפות אימונים לכדורגלנים בסלון דירה בקומה 40. אלא שמאז שחזר שדו, מאמן הכושר של גוואנגז'ו R&F ונבחרת ישראל, לסין הוא בנוהל קבוע של עבודה יומית עם ערן זהבי ודיא סבע בסלון הדירה של זהבי כדי להכין אותם לחזרה לאימוני הקבוצה ב-8 באפריל.

"ברור שאלה אימונים יוצאי דופן גם עבורי", מספר שדו בראיון מיוחד לוואלה! ספורט אחרי שסיים בדיוק עוד אימון עם זהבי וסבע. "המועדון יחזור כאן להתאמן ב-6 באפריל. אנחנו נצא מתקופת הבידוד שלנו יומיים אחרי זה, ב-8 בחודש, ונחזור להתאמן על הדשא באימונים רגילים. עד אז נעשה כאן אימונים בסלון הדירה של ערן ושי, ואני מבטיח שהאימונים האלה יאפשרו לערן ולדיא לחזור למגרש בכושר טוב. ברור שאלה לא יכולים להיות אימונים על דשא, אבל כמו שתמיד אמרתי - הנפש וכוח הרצון הם שקובעים, ולשניהם יש כוח רצון להתמיד ולהתאמן כך כל יום".

ערן זהבי עם ערן שדו. מתוך האינסטגרם של ערן זהבי, צילום מסך
"אימונים יוצאי דופן גם עבורי". ערן שדו עם זהבי/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של ערן זהבי

נזהרים לא לשבור משהו בדירה?

"אנחנו עושים את הכול בזהירות. מזיזים את כל הרהיטים ואת מה שיכול להוות מכשול כדי שהם לא ייפגעו וכדי שלא נפגע בשום דבר ועושים אימון של 65 דקות ואפילו 70 דקות. מעלים קצב לב. מעלים את הדופק. עובדים יפה".

וזה ברור שתצטרכו להיות בבידוד עוד 10 ימים?

"כן, ודאי. זו הוראת מדינה וזה חוק ואי אפשר היה לקבל הנחה. לא חיפשנו גם שום הקלה. מהרגע שחזרנו לכאן ביום רביעי עשינו את הבדיקות הדרושות ועברנו את כל תהליך הקליטה עד שהגיעו תוצאות הבדיקות וראו שהן שליליות. חזרנו לבית ומאז אנחנו בבידוד מוחלט, אבל גם בניסיון כאמור להתאמן ולקיים סוג של שגרה".

ערן ודיא גרים באותה קומה. אתה מתגורר בקרבתם?

"אני מתגורר בדירה של ערן מהרגע שחברתי אליו כאן בגוואנגז'ו. זה לא משהו חדש. יש לי פה בית חם עם ערן ושי. בית שדואג לי ברמות מטורפות. ערן ושי דואגים לי עד רמת סיכת הביטחון. מה אני רוצה לאכול, מתי, האם ישנתי טוב. אני גר אצלם בבית וזה לא מובן מאליו. לקחת אדם בן 45 ולתת לו את התחושה הכי טובה שיש. אין בעולם שום ספורטאי שעשה את זה. זו הזדמנות עבורי להגיד להם תודה".

איך מסתדרים עם הקניות בבידוד?

"עושים משלוחים. באים ושמים לנו ליד הדלת. יום אחרי שנחתנו כבר היה כאן הכל מתוקתק. שי מנהלת את העניינים ביד רמה. כל הכבוד לה".

דיא סבע, ערן זהבי, אימון נבחרת ישראל בכדורגל. יוסי ציפקיס
"ממושמעים ועובדים קשה". דיא סבע עם ערן זהבי/יוסי ציפקיס

עד כמה קשה לך להיות רחוק מהאישה ומהילדים כאן בארץ, בטח בתקופה כזו?

"אני איש של בית ואיש של משפחה אז בטח היה קשה לקום ולעזוב הכל לפני שנה ולנסוע לעבוד בסין. בתקופות כאלה זה יותר קשה להיות רחוק מהיקירים שלי אבל אני אדם מאמין ומשוכנע באמונה שלמה שיש דבר שנקרא השגחה עליונה והשגחה פרטית. אם זה מה שכוון עבורי מלמעלה, אז זה מה שצריך להיות וכמו שאמרתי למזלי יש לי את ערן והמשפחה שלו כאן שהם משפחה עבורי".

כבר עשית אימונים במקומות יוצאי דופן ומוזרים או שאימוני כדורגל בדירה סגורה זה השיא?

"העבודה עם ערן זהבי מביאה איתה דברים מיוחדים ויוצאי דופן. כבר אימנתי את ערן במסדרונות של בתי מלון, בחדרים של בתי מלון, בדשא ליד בריכה של מלון. בהרבה מקומות מוזרים לכדורגלן, אבל זה באמת מיוחד. כנראה הכי מיוחד".

מה רואים מהחלונות?

"שמע, אסור לנו לצאת מהדירה אז מה שנשאר זה באמת לראות את העיר מלמעלה. קצת קשה לרדת לדקויות כשאתה עומד וצופה במתרחש מקומה 40, אבל על פניו זה נראה שהחיים חוזרים לשגרה. יש רכבים בחוץ, יש תנועה של אנשים. אני לא מזהה אם כולם עם מסיכות או שכבר הורידו, אבל אני מניח שעד 8 באפריל כשנצא מהבידוד והחבר'ה יחזרו לאימוני כדורגל אמיתיים, כבר נצטרך להתאמן ללא מסיכות".

איך הייתה הדרך מישראל?

"חזרנו ממחנה האימונים של גוואנגז'ו בדובאי לארץ ונכנסנו לבידוד בישראל. ערן היה אחראי על הקשר המנהלי עם גוואנגז'ו וביום שני שעבר הוא צלצל ואמר לי להיות מוכן ולהגיע ביום שלישי בשעה 16.30 לנתב"ג כי אנחנו חוזרים לסין. טסנו עם מטוס פרטי לאדיס אבבה ומשם המשכנו בטיסה רגילה לגוואנגז'ו. שמנו מסיכות, כפפות, אלכוג'ל. התמגנו בכל מה שאפשר, אבל אני באמת מאמין שיש מי שמכוון את הדברים והוא שומר עליי. זה נתן לי ביטחון שאני יכול לעשות את המסע הזה בדרך חזרה לסין".

אתה מבין שהיינו צריכים להיות רק ביום חמישי האחרון במשחק של הנבחרת בסקוטלנד?

"אי אפשר לתאר במלים איך הכול השתנה והתהפך. אני אומר לך שגם אם היה משחק, ערן ודיא היו מגיעים אליו בכושר טוב. כולם דאגו שהם לא התאמנו בצורה מסודרת, אבל הם עבדו מאוד קשה באימוני הכושר איתי, באימונים שהיו להם במכבי תל אביב ובמכבי נתניה ובטח במחנה של גוואנגז'ו בדובאי. אם המשחק היה נערך, לא היו מבחינים שערן זהבי לא עשה פעילות רגילה בקבוצה שלו במשך חודשיים כי ערן זה ערן והוא יודע להיות ממושמע ולעבוד קשה וגם דיא כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully