וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינינו לפתע תהום נפערה: השבר העמוק בין הקהל לשחקני הפועל באר שבע

28.3.2020 / 20:45

הפערים בין השקפת העולם של האוהדים לעמדת כוכביהם בנוגע לקיצוץ, ההזדהות עם אלונה ברקת והחשש שתרים ידיים, והצד של השחקנים: "יש עוד מקום בעולם שמבקשים לקצץ עכשיו את משכורות מאי 2021?". יניב טוכמן על ימי המשבר בהפועל באר שבע

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

בדף הפייסבוק 'וסרמיליה' בו חברים אלפי אוהדים של הפועל באר שבע, כתבו המנהלים שלשום בצהריים: "היי אלונה. צר לנו על כפיות הטובה מצד חלק מהשחקנים שלא מבינים כי כל העולם נמצא במשבר כלכלי חמור. תוציאי את כלל השחקנים לחל"ת ויפה שעה אחת קודם. המועדון הזה חזק מהכל. איתך בכל צעד". 1263 אוהדים סימנו לייק לפוסט הזה. 233 הגיבו. רוב התגובות היו קשות ונגד השחקנים, כאלה שלימדו על שבר גדול בקרב קהל האוהדים של המועדון שרק לפני שנתיים שלט בכדורגל הישראלי ללא עוררין עם שלוש אליפויות רצופות.

אוהדי הפועל באר שבע. דני מרון
המרחק בין היציע לדשא מעולם לא היה גדול כל כך. אוהדי הפועל באר שבע/דני מרון

אלה ימי תופת שעוברים על העולם והמשבר הקשה לא פסח גם על מדינת ישראל. אנשים דואגים לעתיד שלהם, לבריאות המשפחה שלהם וכמובן לפרנסה, אבל את אוהדי הכדורגל אי אפשר לנתק מהקבוצה וכרגע נמצאים רבים מאוהדי הפועל באר שבע בשבר עמוק. אם אחרי האכזבה הגדולה של אלונה ברקת מתוצאות הבחירות הראשונות לפני שנה, אוהדי הקבוצה ותושבי העיר כעסו על זה שהיא מתוסכלת וקושרת בין היותה בעלי הקבוצה לשאיפה כי תהיה לה יותר תמיכה אלקטורלית מהאוהדים להם עשתה כל כך טוב, הפעם דומה שהרוב המוחלט של הקהל מזדהה עם בעלת הבית.

"החשש הגדול הוא שאלונה באמת תגמור עם הפועל באר שבע אחרי הפרשה הזו", אומרים אוהדים רבים. "נכון שעכשיו הראש נמצא במקומות אחרים והכדורגל הוא בתחתית הרשימה, אבל ביום שהקורונה תיעלם נצטרך לחזור ליציעים בטרנר ונצטרך לשוב לאהוב את הפועל באר שבע, וכרגע יש כאן משבר גדול מאוד בין השקפת העולם של האוהדים לבין מה שהשחקנים רוצים".

ואם יש מישהו שמהווה אולי את נקודת השבר הגדולה ביותר זה הפורטוגלי ז'וזואה. אף שהוא שחקן זר, הפך הקשר המצוין ליקיר האוהדים בחודשים האחרונים. במשחקים שסיימו את העונה הסדירה בליגה ובמיוחד בזה שהיה מול מכבי חיפה בגביע המדינה, ז'וזואה רק הגביר את מפלס האהדה של הקהל אליו. היותו המתנגד הגדול ביותר לתכנית הקיצוץ של אלונה ברקת והסירוב שלו לדון בקיצוץ גם בעונה הזו, הפכו את מרבית האוהדים עליו והצלקות גדלות משעה לשעה.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. דני מרון
"מה בסך הכול ביקשנו?". שחקני הפועל באר שבע/דני מרון

ויש את הצד של השחקנים. גם אותם צריך לשמוע.

"הרוב המוחלט אצלנו הסכים לקיצוץ של 30 אחוז העונה", אמר אחד השחקנים הבכירים היום (שבת). "שחקני מכבי חיפה קיבלו תשואות על זה שהסכימו לקצץ 31 אחוז. שחקני מכבי תל אביב מקבלים פרגונים על זה שהסכימו לקצץ סכום דומה. גם שחקני הפועל באר שבע הסכימו למה ששחקני מכבי חיפה ומכבי תל אביב הסכימו. הם לא עשו משהו שאנחנו מתנגדים לו. איפה יש עוד מקום בעולם שמבקשים מהשחקנים בסוף חודש מארס 2020 לקצץ את משכורות מאי 2021? אם תמצא עוד מועדונים כאלה, אני מוכן לקצץ. ומה בסך הכול ביקשנו? לדון בתנאי הקיצוץ של העונה הבאה. אולי נסכים ל-29 אחוז קיצוץ במקום 30? מאיפה אלונה יודעת מה אנחנו רוצים? למה לא לשמוע אותנו? מה, אנחנו לא בלחץ מהמצב? מה, לנו אין התחייבויות ומשכנתאות? לא צריך לקחת את המצב הזה למקום קיצוני ולקבוע שזה או כל מה שאלונה רוצה או שכלום. עדיף שמישהו אחראי שאכפת לו מהפועל באר שבע, מאלונה ומהשחקנים ייכנס לתמונה ויחזיר את אלונה למקום הנכון".

ומה לגבי עורך הדין? אלונה מאוד כועסת ששכרתם ייעוץ משפטי.

"אבל זה בדיוק העניין. אנחנו שכרנו ייעוץ משפטי יחד כי אנחנו לא מבינים בתחום הזה של חוזים וקיצוצים. שחקני כדורגל, כמו נהגי אוטובוס או רופאים, יודעים לעשות את העבודה שלהם. השחקנים שישבו עם אלונה ביום רביעי אצלה בבית אמרו לה שאנחנו ניקח ייעוץ משפטי ונשב לדון בכל המשמעויות של התוכנית שלה. היא ידעה שמהבית שלה, אנחנו הולכים לשמוע מה עורך הדין אומר לנו מבחינה משפטית. זו לא הייתה צריכה להיות הפתעה עבורה".

היא תשלח אתכם לחל"ת.

"שישה זרים היא לא יכולה לשלוח לחל"ת. שחקנים פצועים, ויש לא מעט, היא לא יכולה לשלוח לחל"ת. זה לא כזה פשוט לשלוח לחל"ת וגם אם כן, למרבית השחקנים יש חוזים לעונה הבאה ואם השחקנים לא יסכימו לקצץ מרצונם הטוב, אי אפשר יהיה לגעת להם בחוזים ולכן יש עוד זמן להוריד את כולם מהעץ ולדבר על הדברים. מה הבעיה לקצץ עכשיו ולדבר שוב על קיצוץ לעונה הבאה בעוד שלושה חודשים? מה כל כך קשה בזה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully