וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק זוהר: "חבל שהשחקנים לא נלחמים במגרש כמו שהם נלחמים על החוזים"

26.3.2020 / 13:30

"אף אחד מהכדורגלנים לא יהפוך מחר ליזם הייטק או ימציא את החיסון לקורונה. אסור להם לכרות את הענף שהם יושבים עליו, כי הוא יתרסק ולא יהיה כאן כדורגל". שחקן העבר מספר בראיון מהבידוד: "הסיוטים חזרו אליי"

באדיבות צ'ארון שרי

כבר חמישה ימים שאיציק זוהר שוהה בבידוד ביתי. משבר הקורונה תפס אותו בסאו פאולו שבברזיל, במהלך צילומים לתוכנית הריאליטי "זוג מנצח VIP". שמונה צמדים מפורסמים, בהם זוהר ובת זוגו האיטלקייה לאורה לנטינו, סגרו שבועיים על הסט כשנפלה ההחלטה שצריך לקפל הכל ולחזור לישראל.

"במהלך הצילומים היינו כל היום בלי פלאפונים שם, אבל בלילות היינו מתעדכנים שהתחיל הבאלגן הגדול בעולם וגם בארץ", מספר זוהר בראיון לוואלה! ספורט. "שגריר ישראל בברזיל, יוסי שלי, הוא חבר קרוב שלי, והתקשרתי אליו כשהיינו שם כדי לשאול מה שלומו. סיפרתי לו שאני בברזיל ושאנחנו מצלמים תוכנית טלוויזיה. כשאמרתי לו שנשארו לנו עוד שבועיים וחצי, הוא מיד אמר לי: 'איציק, תגיד להפקה לעזוב מיד הכל, כי בעוד יומיים ברזיל תיסגר ולא תוכלו לחזור הביתה'.

"באותו רגע הורידו את השאלטר על התוכנית ודאגו להטיס אותנו ארצה. יוסי והקונסול רועי אנדה דאגו לכולם עם ערבות הדדית. לא רק לנו, אלא לכל הישראלים שברזיל הייתה תחנת המעבר שלהם בדרך הביתה. חבל שאין את הערבות ההדדית הזו בין הישראלים והיהודים בכל יום, ובמקום זאת יש המון שנאת חינם, קנאה, חוסר פרגון וציניות".

איציק זוהר בנתב"ג. רפי דלויה
"כולם תפסו מרחק ומיגנו את עצמם. שמו מסיכות, כפפות, שמיכות. חוץ מקסדות, לבשו שם הכל"/רפי דלויה

- אנשים שמרו על עצמם בדרך חזרה לארץ?

"הייתה משמעת מאוד רצינית. כשהגעתי לשדה התעופה בסאו פאולו הבנתי את הלחץ. הסתכלתי על לוח הטיסות, והכל היה אדום, מבוטל, חוץ מהטיסה לתל אביב. התפצלנו לכמה טיסות, רק להגיע הביתה. חלק טס דרך ניו יורק, אחרים דרך טורונטו. אני חזרתי דרך טורקיה. כולם תפסו מרחק ומיגנו את עצמם. שמו מסיכות, כפפות, שמיכות. חוץ מקסדות, לבשו שם הכל".

- כשנחתת בארץ, הבנת שאתה עומד בפני בידוד של שבועיים?

"ברור. אתה לא יכול לעבור את ביקורת הגבולות אם אתה לא מביא טופס של משרד הבריאות, שבו אתה רושם להם היכן תהיה בבידוד ועם מי. יש טפסים שאתה חייב למלא באתר של משרד הבריאות. משדה התעופה נסעתי ישר הביתה. שמע, אני כבר שלושה ימים מסתכל מהמרפסת ולא רואה אנשים. זה יום כיפור ארוך שלא נגמר.

"בכל שעה שעוברת, עוד משהו מובן מאליו יורד, ואתה מבין כמה המצב חמור ומחמיר. אתה רוצה לרדת לשתות קפה, ואתה לא יכול. אתה רוצה לנסוע לראות את הילדים, ולא יכול. אתה רוצה לנסוע לראות את ההורים, ולא יכול. אתה לא יכול לעשות שום דבר שאתה רגיל ביום יום, וזה סוגר עליך. ביומיים הראשונים היה סבבה, לאורה ואני ראינו סרטים וסדרות, אבל זה כבר מתחיל להלחיץ. זה לא נגמר וזה סוגר אותך. המצב יוצר כבר מועקה חרדתית".

- היית כבר סגור בבית "האח הגדול", אתה צריך להיות מורגל לניתוק מהעולם.

"אני יכול להגיד לך שהיה לי סיוט באח הגדול, ויש לי סיוט עכשיו. הסיוט חזר".

עוד בוואלה!

שחקנים בהפועל באר שבע מסרבים לתוכנית הקיצוץ. אלונה ברקת תשקול צעדיה

לכתבה המלאה
איציק זוהר מכבי תל אביב. עמי שומן
"לא מדבר על אלה שמרוויחים 10,000 שקל בחודש". בימיו כקשר מכבי תל אביב/עמי שומן

זוהר, שפרש ממשחק לפני 15 שנים, עוקב מרחוק אחר הסאגה המתהווה סביב העימות בנוגע לשכרם של כדורגלני ליגת העל המושבתת. מאור בוזגלו קרא אתמול לשחקנים להתאגד ולא להסכים לקיצוץ דרסטי, בעוד שחקנים בהפועל באר שבע לא מוכנים לקצץ 30 אחוזים מחוזיהם עד סוף העונה הבאה.

"לכדורגלנים אסור לכרות את הענף שהם יושבים עליו. אף אחד מהם לא יהפוך מחר להיות יזם הייטק, ואף אחד לא ימציא את החיסון לקורונה ויהפוך למיליארדר. אני יודע שזה לא פשוט לוותר על הרבה כסף מראש, אבל מלחמה תביא לכך שלא יהיו לשחקנים קבוצות לשנים הבאות. הקבוצות יקרסו, וזה ירסק את הענף.

"שמע, אני משוכנע ששחקנים מוכנים להבקיע גול ולרוץ לקהל גם בלי לקבל כסף, כי כך התחלנו - מתשוקה ומאהבה למשחק - וזה הפך לפרנסה. ברגעים כאלה, האחריות על השחקנים מאוד גדולה. הם צריכים להציל את הענף ולא את החוזה שלהם. אם הענף ישרוד את המשבר הזה, אז החוזים יחזרו להיות כפי שהיו. אבל אם בעלי הקבוצות ירימו ידיים ויגידו שהם לא מסוגלים יותר, לא יהיה כאן כדורגל".

- התבטאת בעבר נגד משכורות העתק שמשלמים כאן לשחקנים מסוימים. עכשיו זו הזדמנות לחזור לשפיות?

"אין בכדורגל הישראלי שחקנים ששווים 300 ו-400 אלף דולר. יש ישראלים שמשחקים בחו"ל ששווים את הסכומים האלה, אבל הרמה בארץ לא מספיק גבוהה בשביל הסכומים האלה. ברגעים האלה עדיף ש-100 האחוזים שלך יהיו 70 אחוזים ולא כלום. אל תסתכלו על 30 אחוזי הקיצוץ, אלא על ה-70 שנשארים לכם.

"אני לא מדבר על מי שמקבל מראש חוזה של 10,000 שקל בחודש, כי בהם לא צריכים לגעת. אותם שחקנים שיש להם חוזים גבוהים, צריכים לזכור שהם יהיו היחידים בשוק שמרוויחים עדיין כסף גדול, והכסף שלהם יהיה שווה המון כי אנשים עם כסף מזומן יהיו שווים יותר. חבל שהשחקנים לא נלחמים במגרש כמו שהם נלחמים על החוזים שלהם".

איציק זוהר. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
"זה כמו יום כיפור ארוך שלא נגמר". בבידוד/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

- חשבת שנגיע למצב הזה, או שבתוך תוכך חששת רק ממלחמות?

"זה מסר מאלוהים על כל החומריות שיש בעולם הזה. זה מסר לכל הזלזול במה שמובן מאליו. זה מחזיר את כולם לפרופורציות ומוריד לקרקע. תבינו שאין דבר יותר חשוב מהחיים עצמם, מהמשפחה. העולם הפך להיות רדוף בכסף והצלחה על חשבון המסכנים. המין האנושי הפך למין של רובוטים, שלא מעניין אותו כלום חוץ מכסף והצלחה. אנשים רואים היום שגם אם יש לך כסף, וגם אם אתה מפורסם, אתה יכול להיפגע בדיוק כמו זה שאין לו כסף ושהוא לא מפורסם. קצת יותר ערבות הדדית תעזור לכולם להגיע בסוף למקומות יותר טובים, כי הקורונה לימדה אותנו שלחומריות אין באמת ערך".

- במה אתה צופה כשאין כדורגל?

"ראיתי בנטפליקס את הסדרה על האיש שלנו בסוריה אלי כהן. פחדתי למצמץ כדי לא לפספס משהו. סדרה מרגשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully