וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנצ'ו ועוד 10: הכוכבים הבולטים של דור המילניאלס בכדורגל האירופי

היהלום האנגלי של דורטמונד חוגג יום הולדת 20, ולכבודו החלטנו לדרג את ילידי שנות ה-2000 הבולטים בחמש הליגות הבכירות. מילד הפלא של בארסה, דרך חיית הרחבה שטרפה את אירופה ועד הג'ינג'י שנרכש על ידי יובנטוס

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

בווידאו: שחקנים מבצעים את אתגר נייר הטואלט

נראה שרק אתמול עוד אגרנו מזון ונערכנו לנזקי באג 2000 (טוב, יש יגידו שזה לא רחוק מהמצב כיום), אבל מאז חלפו כבר יותר משני עשורים. דור המילניאלס תפס את מקומו והחל להשתלט גם על עולם הכדורגל. היום (רביעי) הנציג הבכיר של הדור הזה, ג'יידון סאנצ'ו, חוגג את יום הולדתו ה-20, ולכבודו החלטנו לדרג את הכוכבים הבאים אחריו בחמש הליגות הגדולות של אירופה. סאנצ'ו ועוד 10, אם תרצו.

מדוע סאנצ'ו ראשון? הוא לא רק השחקן בעל הערך הגבוה ביותר מבין ילידי שנות ה-2000 זו השנה השנייה ברציפות (מוערך בכ-198.5 מיליון יורו על פי המוסד הבינלאומי לחקר הספורט) אלא גם אחד הכדורגלנים הבכירים באירופה מבחינת תפוקה. זו עונה שנייה שהוא כובש ומבשל יותר מ-10 שערי ליגה במדי בורוסיה דורטמונד (12 ו-14 בעונה שעברה, 14 ו-14 העונה) וגם בנבחרת אנגליה כבר תפס מקום בהרכב. סופרסטאר בהתהוות.

אז הנה השחקנים הבולטים הנוספים מבין ילידי שנות ה-2000 עד כה.

* כוכבים צעירים נוספים מהליגות הבכירות באירופה, דוגמת קיליאן אמבפה, ז'ואאו פליקס, קאי האברץ ואחרים נולדו ב-1999 ולכן לא נמצאים ברשימה.

שחקן נבחרת אנגליה ג'יידון סאנצ'ו. רויטרס
כבר מככב גם במדי נבחרת אנגליה. ג'יידון סאנצ'ו/רויטרס

2. ארלינג הולאנד - בורוסיה דורטמונד

חברו של סאנצ'ו לקבוצה כבש כבר 40 שערים העונה ב-33 משחקים בלבד. החלוץ הנורבגי, עדיין לא בן 20, כיכב במדי רד בול זלצבורג עם 16 שערי ליגה ולהט בליגת האלופות עם שמונה שערים בשלב הבתים, לפני שנרכש על ידי דורטמונד ב-20 מיליון יורו בלבד והסתער גם על הבונדסליגה הגרמנית עם תשעה שערים ועוד צמד לרשת פריס סן ז'רמן בליגת האלופות. הולאנד, חיית רחבה בגובה של 1.94 מטרים, הוא כבר עכשיו אחד החלוצים הטובים בעולם, אבל הקריירה שלו בנבחרת נורבגיה עדיין בחיתוליה (שתי הופעות בלבד) ופה לסאנצ'ו יש יתרון מובהק.

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
חיית רחבה. ארלינג הולאנד/GettyImages

3. אנסו פאטי - ברצלונה

התקווה הגדולה של הקטלאנים ליום שאחרי ליאו מסי. אנסו פאטי, יליד 31 באוקטובר 2002, פרץ בסערה לחיינו כשקיבל הזדמנות כמחליף בפתיחת העונה והפך לכדורגלן הכי צעיר של ברצלונה מאז 1941 (שיחק בגיל 16 ו-298 ימים). חלפו 20 ימים נוספים והבחור שנולד בגינאה ביסאו כבר כבש ובישל ב-2:5 על ולנסיה. אחרי שמצא את הרשת גם בליגת האלופות, הוא הפך לכובש הצמד הכי צעיר של ברצלונה וגם תפס מקום בהרכב האלופה בעקבות הפציעות של לואיס סוארס ועוסמאן דמבלה. השלב הבא של שחקן הכנף המהיר והטכני: נבחרת ספרד.

שחקן ברצלונה אנסו פאטי. GettyImages
ילד פלא אמיתי. אנסו פאטי/GettyImages

4. אלפונסו דייויס - באיירן מינכן

מתגליות העונה באירופה ומסמלי העלייה האפשרית של נבחרת קנדה (יחד עם ג'ונתן דייויד וליאם מילר). דייויס, בן למהגרים מליבריה שנולד במחנה פליטים בגאנה, הגיע לבאיירן מינכן בעונה שעברה וקיבל הזדמנות ראשונה בהרכב רק במחזור התשיעי העונה. אלא שמאז הוא לא זז ממנו. הפציעה של לוקאס הרננדז הזיזה את דייויד אלאבה לעמדת הבלם, וכך הקיצוני השמאלי דייויס הפך למגן שמאלי אקספלוסיבי שכבר עכשיו נחשב לטובים בעולם בעמדה הזו. יש לו שער אחד ושבעה בישולים עד כה, והופעות משובחות בליגת האלופות שהותירו טעם של עוד.

עוד בוואלה!

הנאת פונזי: אלפונסו דייויס, הפליט בן ה-19 שהופך לכוכב בבאיירן מינכן

לכתבה המלאה
אלפונסו דייויס שחקן באיירן מינכן עם רוברט לבנדובסקי. רויטרס
פריצה מטאורית. אלפונסו דייויס/רויטרס

5. אדוארדו קמאבינגה - ראן

השם הכי צעיר ברשימה הזו (יליד נובמבר 2002) ערך את הבכורה שלו בליגה הצרפתית עוד בעונה שעברה, בגיל 16 וארבעה חודשים. קמאבינגה, יליד אנגולה, הפך לכדורגלן הצעיר בתולדות ראן, זכה עם הקבוצה בגביע ובתחילת העונה הנוכחית כבר השתלט על המקום בהרכב כאחד משני הקשרים האחוריים ואפילו נבחר לשחקן חודש אוגוסט (הצעיר בתולדות הליגה שזוכה בפרס כזה). ראן נאבקת על הכרטיס לליגת האלופות, וקמאבינגה שגם כבש שער בכורה ובישל עוד שניים מהעמדה האחורית, מספק יכולת מרשימה שגורמת לכל המועדונים הגדולים לרדוף אחריו. הדבר הבא בצרפת.

אדוארדו קמאבינגה שחקן ראן. GettyImages
שובר שיאים בצרפת. אדוארדו קמאבינגה/GettyImages

6. פראן טורס - ולנסיה

הקיצוני המהפנט של העטלפים שיחק לראשונה לפני כשנתיים וחצי, כבש לראשונה בלה ליגה בעונה שעברה וכבר חצה את רף 50 ההופעות לפני גיל 20 (הצעיר בתולדות המועדון), אבל את קפיצת המדרגה עשה העונה. טורס מזכיר לרבים את חואקין בזכות היצירתיות שלו באגף ימין, אם כי הוא יכול לאייש את שני האגפים וגם מסייע להגנה. העונה הפך ליליד 2000 הראשון שכובש בליגת האלופות עבור קבוצה ספרדית, וסך הכול במאזנו שישה שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות.

פראן טורס שחקן ולנסיה. GettyImages
מזכיר את חואקין. פראן טורס/GettyImages

7. סנדרו טונאלי - ברשיה

הקשר שהוגדר כיורש של אנדראה פירלו וטוען כי סגנונו דומה יותר דווקא לג'נארו גאטוזו, משלים עונה שלישית מלאה במדי ברשיה (73 משחקי ליגה, יחגוג 20 רק במאי). אחרי שהיה אחד מכוכבי העלייה, טונאלי משתפשף בסרייה A ומעורר עניין רב למרות היותו חלק מהקבוצה החלשה בליגה. העונה יש לו שער אחד בכדור חופשי נפלא ועוד חמישה בישולים, אבל בעיקר שלוש הופעות במדי נבחרת איטליה, שם רואים בו את אחד המנהיגים העתידיים של האזורי.

סנדרו טונאלי שחקן ברשיה לפני פרנק ריברי שחקן פיורנטינה. GettyImages
מתחכך בגדולים. סנדרו טונאלי מול פרנק ריברי/GettyImages

8. ויניסיוס - ריאל מדריד

לבלאנקוס יש שלושה ברזילאים מבטיחים שנולדו בשנות ה-2000. רודריגו עלה כמטאור בתחילת העונה ואז הורד לקבוצת המילואים, ריינייר רק הגיע מפלמנגו וכך נותרנו עם ויניסיוס המוכשר-אך-חסר-התכלס שכולם מחכים לפריצה שלו. על הפוטנציאל של הטאלנט בן ה-19 אין עוררין. הוא מהתל בכל מגן שמנסה לעצור אותו ויש לו מהירות מסחררת, אבל המספרים עדיין לא מצדיקים מקום של קבע בהרכב. ארבעה שערים בכל המסגרות בעונה שעברה, ארבעה העונה ולא מעט תסכול. ברגע שיתפוצץ, ידורג גבוה יותר.

ויניסיוס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
ההתפוצצות עדיין לא הגיעה. ויניסיוס/רויטרס

9. פיל פודן - מנצ'סטר סיטי

קאלום הדסון-אודוי אמנם הגיע לפניו לנבחרת אנגליה, אבל שיחק פחות בקריירת הבוגרים שלו וגם הרשים פחות. פודן, שיחגוג במאי את יום הולדתו ה-20, כבר שיחק יותר מ-60 משחקים במדי מנצ'סטר סיטי בכל המסגרות והיה שותף לדאבל בעונה שעברה. את שערי הבכורה שלו בליגת האלופות כבש הקשר המחונן בשני המשחקים מול דינמו זאגרב העונה בשלב הבתים, ופפ גווארדיולה פשוט מאוהב בו.

פיל פודן שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
גם פפ גווארדיולה מודה שהוא ראוי להזדמנויות רבות יותר. פיל פודן/רויטרס

10. דיאן קולוסבסקי - פארמה

אטאלנטה שילמה על הג'ינג'י השבדי 100 אלף יורו, נתנה לו שלוש הופעות בלבד במדיה, שלחה אותו בקיץ להשאלה בפארמה ואחרי חצי שנה בלבד כבר הצליחה למכור אותו ליובנטוס ב-35 מיליון יורו. העסקה הגדולה הזו התבצעה לאחר סיבוב ראשון קסום של הקיצוני בן ה-19, שכבש חמישה שערים ובישל עוד שבעה עד כה בסרייה A. קולוסבסקי רץ ללא הפסקה בצד ימין ומשם חותך למרכז כדי ליצור מצבי הבקעה ולאיים על השער בעצמו. החל מהעונה הבאה, כבר יזכה לעשות את זה לצד כריסטיאנו רונאלדו.

דיאן קולוסבסקי, פארמה. GettyImages
בקרוב ביובנטוס. דיאן קולובסקי/GettyImages

11. מייסון גרינווד - מנצ'סטר יונייטד

שחקן ההתקפה המגוון של השדים האדומים, רק בן 18 וחצי, כבש כבר 12 שערים העונה בכל המסגרות ובישל עוד ארבעה, כשהוא זוכה לשבחים ממאמנו אולה גונאר סולשיאר ומפרשנים רבים באנגליה. גרינווד קיבל הזדמנויות רבות אחרי הפציעה של מרכוס רשפורד, שיחק בעיקר בכנף ימין ולא בעמדת החוד המועדפת עליו, והראה שליטה נהדרת בשתי הרגליים ותנועה מרשימה ללא כדור. עוד אחד מכוכבי העתיד של אנגליה.

שחקן מנצ'סטר יונייטד, מייסון גרינווד. רויטרס
ניצל את הסיטואציה ביונייטד כדי לפרוץ. מייסון גרינווד/רויטרס

שווים אזכור

רודריגו - ריאל מדריד

קאלום הדסון-אודוי - צ'לסי

מואיז קן - אברטון

אוזאן קבאק - שאלקה

מקס ארונס - נוריץ'

וויליאם סאליבה - סנט אטיין

טאקה קובו - מאיורקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully