וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה שלמה בערפל: על הלילה הדרמטי של הכדורסל הישראלי

16.3.2020 / 8:50

במנהלת כבר ויתרו על עונת 2019/20, אבל פתח של אופטימיות הוביל לתכנון מסלול מחדש. חבר הדירקטוריון שנשאר מחוץ לחדר, הקבוצות שמסרבות להקפאה, הישיבה הדרמטית של איגוד הכדורסל ומתי, אם בכלל, תתחיל העונה הבאה? אור שקדי מנסה לעשות סדר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

מנהלת ליגת העל בכדורסל צפויה למסור היום (שני) הודעה רשמית לגבי גורל עונת 2019/20. הניסוח הרשמי של ההודעה יבוא רק לאחר שיחות בין הדרג המשפטי במנהלת לראשי הליגה, כשהכיוון נכון לעכשיו הוא להודיע על הקפאת או השהיית הליגה, אך לא על ביטולה או סיומה.

אמש, סביב השעה 19:00, לכל נוכחי ישיבת הדירקטוריון היה ברור כי הליגה הסתיימה סופית. יוזמת הטורניר המבודד של חיים אוחיון התפוצצה לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי לא תוכל להתבצע, וחלק מחברי הדירקטוריון הודו על סף דמעות: "הכל נגמר".

התכנון היה שלאחר הודעת המנהלת היום על סיום הליגה, ייקראו השחקנים לשיחות ויתבשרו על החדשות. אלא שכמה שעות לאחר מכן חל המפנה. בשיחות בין יושבי הראש, ולאחר מכן גם עם יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, הוחלט להשאיר פתח אחרון. "אף אחד לא רוצה באמת לסגור את הליגה, אבל קיבלנו תמונה מהשרה מירי רגב ומנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי שלא באמת נוכל לחזור לשחק עד מאי, וגם אז, הם לא מוכנים להתחייב על כלום", אמר במהלך הלילה אחד מחברי הדירקטוריון. הרצון של חלק מאנשי הליגה לחזור לשחק גרם להם לרדת מרעיון סיום העונה.

ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים. עודד קרני, אתר רשמי
טרם ברור מה יעלה בגורל העונה. ישיבת המנהלת אמש/אתר רשמי, עודד קרני

אז מה תאפשר ההודעה על הקפאת או השהיית הליגה? ראשית, הבהרה לשחקנים והמאמנים על יציאתם לחופשה ללא תשלום. מדובר בהקטנת נזק של כ-10,000 שקל על כל חוזה, מהלך שעבור חלק מהקבוצות יקטין נזק של כ-200 אלף שקל. בנוסף, קיימת מחלוקת האם יצטרכו לשלם לזרים במצב הזה, כי בחוזים הקיימים שלהם לא מופיע סעיף של כוח עליון, וכעת הם ייכנסו למצב משפטי לא ברור. בכל מקרה, לא כל הזרים יסכימו לעזוב ללא קבלת הכסף, ובמקרה כזה הסחבת רק תתחיל.

נכון לבוקר זה, בלתי אפשרי לדעת האם הליגה אכן תחזור. "אף אחד לא יודע אם לא נהיה עכשיו במצור של חודשים, אז להגיד האם הליגה תחזור או לא?", אמר חבר דירקטוריון אחר. "לפחות נשאיר איזשהו סיכוי להחזרת הליגה אם המצב ישתפר". יש לציין כי מספר קבוצות עדיין מתנגדות למהלך לו הן לא רואות תכלית, ביניהן הפועל חולון, מכבי חיפה, מכבי אשדוד, הפועל אילת וגם מכבי תל אביב, שלא יכולה להתאמן ועשויה בעוד מספר שבועות לשמוע שגם היורוליג סוגרת את שעריה.

עוד בוואלה!

ליגת העל בכדורסל תופסק, אך המנהלת לא תודיע על סיומה

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. דני מרון
במכבי תל אביב מתנגדים למהלך/דני מרון

אבל אלה רק חלק מהשאלות הבוערות. היום תתכנס הנהלת איגוד הכדורסל במתכונת מצומצמת מאוד. במקום מעל 30 נוכחים, רק עשרה יוכלו להיכנס, כשם שקרה אמש במנהלת הליגה. שם, אגב, התרחשה תקרית מוזרה כשנציג איגוד הכדורסל משה ויינקרנץ, שהתבקש מראש לא להגיע לישיבה כדי לא לעבור את מכסת האנשים, הופיע ולבסוף ישב בחדר סמוך ממנו הקשיב להתרחשות.

על פי הידוע לחברי מנהלת הליגה, באיגוד נוטים לסגור את עונת 2019/20 אחרי שיחות עם משרד הספורט ולהכריז על הקפאת היורדות בכל הליגות מחד, וקביעת העולות בהתאם למצב הנוכחי בטבלאות. במצב הזה, בני הרצליה והפועל חיפה אמורות לעלות בסיום העונה לליגת העל, כשמנגד, במנהלת הליגה בכלל מתנגדים לעולות מהלאומית. "אי אפשר לדעת עדיין מה יהיה בישיבה, אבל נצטרך לקבל החלטות לא פשוטות", אמר אחד מחברי ההנהלה הוותיקים.

אחרי ההכרזה על הקפאה או השהייה, ימתינו במנהלת הליגה במשך כמה שבועות כדי לראות האם ניתן לחזור לשחק. אם אכן יבינו שהליגה לא יכולה לחזור לפעילות, יכריזו על סיומה לקראת סוף אפריל או תחילת חודש מאי, כשהנזק הכלכלי שיגרם לקבוצות עד אז אמור להצטמצם, בהנחה שיצליחו להסתדר מול השחקנים המאמנים ואנשי הצוות מבחינה חוזית. עד אז, אמורים במנהלת ללמוד כמה קבוצות ישחקו בליגת העל בעונת 2020/21, כשהמטרה הראשונה היא להתחיל את העונה הבאה כמה שיותר מוקדם כדי למנוע פגרה מוקדמת. יש הטוענים שניתן יהיה להתחיל לשחק כבר במהלך חודש אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully