וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול בלחץ שהעונה תבוטל, אלן שירר: "לא הוגן לתת להם את האליפות"

קני דלגליש נסער על רקע החשש שהקבוצה תפספס את האליפות ההיסטורית שלה: "כל אדם שכדורגל בלבו יודה שזה לא בא בחשבון". שירר דווקא חושב אחרת: "זה אכזרי, אבל אם אי אפשר להשלים את המשחקים, אי אפשר לחלק תארים"

מתוך יוטיוב

אין ספק שאחת הסוגיות שהכי מסעירות את אנגליה על רקע משבר הקורונה והפסקת הכדורגל זה גורלה של ליברפול. כרגע האפשרות שהעונה תבוטל וליברפול לא תזכה באליפות נראית בהחלט ריאלית. לא ברור אם ומתי יחודשו המשחקים, ועל אף שהקבוצה של יורגן קלופ מובילה את הטבלה בהפרש של 25 נקודות וזקוקה לעוד 6 נקודות בלבד כדי להבטיח את התואר - ייתכן שהאליפות תחמוק מבין ידיה והיא לא תוכל לזכות בתואר שלו הקבוצה מחכה כבר 30 שנה.

ריצ'ארד קריימר, עורך דין שמתמחה בכדורגל באנגליה, טען אתמול שאם לא יושג פתרון בשבועות הקרובים, לא תהיה ברירה אלא לבטל את העונה: "אם המשחקים יחזרו בתחילת אפריל, זה יהיה בסדר. אבל אם זה יימשך עד מאי או יוני, זה יהיה בלתי נמנע לעשות את מה שקרה במלחמות עולם, לבטל את העונה, ולהתחיל אותה מחדש. זה יהיה קורע לב עבור קבוצות כמו לידס או ווסט ברומיץ', שעומדות לעלות ליגה. זה לא אידיאלי, אבל הם יצטרכו לקבל את דעת הרוב במועצת המנהלים".

מנג'ר ליברפול קני דלגליש. Mike Hewitt, GettyImages
המאמן האחרון שזכה בתואר. דלגליש/GettyImages, Mike Hewitt

סר קני דלגליש, לשעבר שחקן ליברפול ומאמנה, טען שלמועדון אסור להשלים עם גזירה כזאת. "מה שללא ספק אסור שיקרה זה שעונת 2019/20 תבוטל. זה יהיה לא הוגן, וכל אדם שכדורגל בלבו יודה שזה לא בא בחשבון. האם אדם בלי אג'נדה באמת יכול להגיד שהגיוני למנוע מליברפול אליפות אחרי העונה הפנטסטית שלה ואחרי שבמשך 29 מחזורים בנתה פער של 25 נקודות מהשנייה מנצ'סטר סיטי כשנותרו תשעה משחקים לסיום? כמובן שלא. אף אחד לא יכול לבטל ככה בקלות את כל העבודה הקשה. נדרשת במצב הזה הנהגה חזקה. ייתכן שהכדורגל ייסגר לארבעה שבועות, ושנחזור בתחילת אפריל או בסופו. חייב להיות כבר מדריך ברור מתי הכדורגל יחזור כדי להשלים את העונה".

דלגליש כמובן מדבר כאגדת ליברפול לשעבר. מי שאינו כזה הוא אלן שירר, שהביע דעה אחרת: "אם העונה לא תושלם, אי אפשר שתהיה מנצחת או מפסידה. עד כמה שזה נשמע נורא עבור קבוצות מסוימות, ובראשן ליברפול, זה מה יש. אם אי אפשר להשלים את המשחקים, אי אפשר לחלק תארים או להוריד קבוצות ליגה. עבור ליברפול זה יהיה אכזרי מאוד, אבל אני לא רואה איך זה הוגן לתת להם את האליפות, אפילו שברור לגמרי שאף אחד לא יתפוס אותם".

עוד בוואלה!

באנגליה נערכים: "אם ליברפול לא תזכה באליפות זו תהיה טרגדיה"

לכתבה המלאה
וירג'יל ואן דייק שחקנה של ליברפול. GettyImages
ואן דייק/GettyImages

וירג'יל ואן דייק יודע שקיימת אפשרות שמשחקי ההכתרה של ליברפול, אם יהיו כאלה, יהיו ללא קהל, מול אנפילד ריק. "אם נזכה בתואר מול אצטדיון ריק והאוהדים לא יהיו שם, אני אהיה שבור בשבילם. ברור שאם אין אוהדים באנפילד זאת תהיה מכה, אף אחד לא רוצה לשחק בלי קהל. עד שלא תתקבל החלטה על איך ממשיכים, פשוט צריך להתמודד עם המצב. אבל כשזה יקרה, עדיין נביא את התואר הזה לאוהדים שלנו, אין ספק".

אגב, אחד האנשים שעוררו את הסערה הייתה קארן בריידי, סגנית נשיאת ווסטהאם, שטענה שלנוכח המצב הנוכחי, יש לבטל את העונה. אתמול כבר הבהירה: "כולם מסכימים שלליברפול מגיע לזכות השנה באליפות. הליגה וההתאחדות עושים הכל כדי שהעונה תיגמר. כולל השעיית משחקים, בידוד שחקנים, ואם נידרש אז גם קיום משחקים ללא קהל בחודשי הקיץ. אני דיברתי על בטיחות על הקהל, השחקנים והצוותים, שזה לפני הכל, ואם אי אפשר יהיה לשחק, הגיוני שהליגה תבוטל. אבל מי אמר שהליגה לא תסתיים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully