וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הכדורגל בספרד ואיטליה טוענים: מאמינים שהעונה תחודש, ותסתיים

ראשי הליגות הגדולות לוחצים לדחיית היורו לשנה הבאה. נשיא ההתאחדות האיטלקית: "אם נתחיל במאי, אפשר לעשות את זה". נשיא לה ליגה: "אני בטוח שהעונה תסתיים, אני בתיאום עם גרמניה". באנגליה טוענים: אם לא יושג פתרון מהיר, העונה תבוטל

AP

מה הסיכוי שליגות הכדורגל אירופה יחזרו השנה ויושלמו כסדרן לאור השעיית הספורט העולמי בגלל נגיף הקורונה? נשיא ההתאחדות האיטלקית גבריאלה גראבינה טוען שהיורו צריך להידחות ושהוא מקווה שהליגות יושלמו בקיץ: "ההיגיון אומר שלהגן בכוח על אירוע באירופה שמתוכנן לחודש יוני זאת טעות אסטרטגית. כדי להשלים את הליגה האיטלקית אנחנו צריכים בין 45 ל-60 ימים. בחודשיים נוכל לסיים את זה בטוח. אם נתחיל בחודש מאי, אפשר לעשות את זה. בתאוריה אנחנו יכולים לא להכריז על אלופה, אבל יש עוד דברים. ביטול העולות והיורדות יפגעו קשות באינטרסים של הרבה קבוצות. חייבים להימנע מהקפאה. חייבים לשמור על ערך התחרותיות. זה ערך עליון. נעשה הכל על מנת לסיים את הליגה".

ריצ'ארד קריימר, עורך דין שמתמחה בכדורגל באנגליה, טוען שאם לא יושג פתרון בשבועות הקרובים, לא תהיה ברירה אלא לבטל את העונה: "אם המשחקים יחזרו בתחילת אפריל, זה יהיה בסדר. אבל אם זה יימשך עד מאי או יוני, זה יהיה בלתי נמנע לעשות את מה שקרה במלחמות עולם, לבטל את העונה, ולהתחיל אותה מחדש. זה יהיה קורע לב עבור קבוצות כמו לידס או ווסט ברומיץ', שעומדות לעלות ליגה. זה לא אידיאלי, אבל הם יצטרכו לקבל את דעת הרוב במועצת המנהלים".

חאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, הליגה הספרדית. GettyImages
חייבים את הכסף. טבאס/GettyImages

נשיא ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס, אמר אתמול: "אני תמיד אופטימי, אבל גם שומר את רגליי על הקרקע, כי אנחנו ניצבים מול סיטואציה מסובכת מאוד מאוד, שמתארכת יותר ממה שרצינו. ניתן תשובות בקרוב. תמיד אמרתי שיש ארבע אפשרויות, ואנחנו בוחנים את כולן. בקרוב מאוד נדבר עם הקבוצות ונודיע לתקשורת".

נשיא "לה ליגה" חאבייר טבאס היה ברור יותר: "אנחנו בוחנים את הבעיה שיש לנו עם חוזי השידור בכל העולם. אנחנו מחויבים ב-100 חוזים ברחבי העולם, ואם אין שידורים, אין רווחים. אנחנו בוחנים את לוחות הזמנים כדי לרכך את המכה הכלכלית שתגיע. זה קשה גם למועדונים הגדולים, לא רק לקטנים. הם משחקים באירופה ומקבלים משם הרבה כסף. אם הטורנירים האלה של הקבוצות יבוטלו, כולם יסבלו מהכנסות נמוכות. כל התקציבים יקטנו אם העונה לא תיגמר. אבל אני בטוח שהיא תיגמר. המטרה היא לראות איך אפשר להשלים את העונה אם אין את היורו, כי אם לא, נהיה בבעיה גדולה. ברור שצריך לשים את הבריאות מעל לכל, אבל חשוב גם לשמור על יציבות כלכלית. כרגע אני בקשר עם גרמניה ואיטליה על מנת לתאם לוח זמנים. המטרה היא קודם כל לחכות ליום שלישי לראות מה יהיה עם יורו 2020, ואז נחליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully