וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל בכדורסל תופסק, אך המנהלת לא תודיע על סיומה

15.3.2020 / 22:35

אחרי שדירקטוריון המנהלת הביע את רצונו לסיים את העונה, פועלים במנהלת לא לסגור אותה סופית ולהשאיר פתח לחזרה. רעיון של קיום טורניר בזק באילת בעוד מספר שבועות נדחה על ידי משרד הבריאות. מהם הנזקים הכספיים הצפויים?

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

דירקטוריון מנהלת ליגת העל התכנס היום (ראשון) בתל אביב כדי לדון בעתיד עונת 2019/20. כזכור, ביום שישי הוכרז כי הליגה הופסקה לפחות עד לסוף חודש מרץ, בעקבות הוראת משרד הבריאות, והיום נפגשו הדירקטורים כדי להחליט על הצעד הבא. נכון לעכשיו, מסתמן כי מחר תצא החלטה על הקפאת הליגה ללא הגבלת זמן ולא על סגירה מיידית, לאחר התייעצות משפטית.

אחת המחשבות הראשונות הייתה כי יעשה ניסיון להמשיך את העונה לקראת סוף חודש אפריל, אך קבוצות שונות בליגה הודו כי יהיה בלתי אפשרי לשמור את הזרים במסגרת הקבוצות עד תאריך זה והם יעזבו לארצות הברית. כמו כן, הודו כי גם אם הליגה תחזור בתאריך מאוחר, לא ברור האם יצליחו להשיב את הזרים, ויכול להיווצר מצב לא ספורטיבי. בעקבות אותו מצב, ההחלטה הראשונית הייתה להודיע על סיום הליגה, אך לאחר כמה שעות בהתייעצות עם הדרג המשפטי וחלק מראשי הקבוצות, הוחלט ככל הנראה לשנות שוב את הנוסח להקפאה, ולא להודיע על סיום העונה, כשלא ברור כיצד במצב כזה יוכלו קבוצות לשוב אל הפרקט. בקבוצות לקחו בחשבון את הנושא הכספי לפני שקיבלו את ההחלטה הצפויה.

במהלך הישיבה עלה רעיון לנסות להמשיך את הליגה בפורמט כלשהו, אך ככל הנראה לא מדובר ברעיון ישים. ההצעה הייתה: בידוד של שחקני הליגה לתקופה של שבועיים עד שלושה, ולאחר מכן עריכת טורניר בזק באילת שיקבע את זהות האלופה. במנהלת יחכו לתשובה סופית של משרד הבריאות למתווה הבידוד והטורניר, שם מתנגדים לכך כרגע. אם המתווה יאושר למרות הכול, הוא יעלה להצבעה מחודשת.

מי שהתנגדו לסגירת הליגה היו יו"ר נס ציונה יניב מזרחי, בעלי גלבוע/גליל חיים אוחיון, שעומד מאחורי הצעת טורניר הבזק, ומנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל. ההערכה היא כי כל קבוצה בליגה תספוג נזק כספי של בין מיליון ל-2 מיליון שקלים לפחות, והקבוצות הגדולות סכומים גבוהים בהרבה.

ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב, יוסי שרעבי מנכ"ל משרד הספורט. עודד קרני, אתר רשמי
לא יותר מ-10 אנשים בחדר. פגישת הדירקטורים עם מנכ"ל משרד הספורט/אתר רשמי, עודד קרני

בשל ההנחיות אמש של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה כי לא ניתן לערוך מפגשים עם יותר מ-10 אנשים בחדר אחד, הוחלט כי לא כל חברי הדירקטוריון ינכחו פיזית בפגישה, וחלקם השתתפו בה באמצעים דיגיטליים. גם מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי הגיע לדיון, בו נוכחים שמואל פרנקל יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב, גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים, יצחק פרי יו"ר מכבי ראשון לציון, איתן לנציאנו יו"ר הפועל חולון, יניב מזרחי יו"ר עירוני נס ציונה וכפיר ארזי יו"ר הפועל באר שבע.

כזכור, מספר ראשי קבוצות דחפו לסיים את 2019/20 כבר כעת, בין היתר בשל הרצון של השחקנים האמריקאים לשוב לארצות הברית והתחושה הכללית שהליגה איבדה את המשמעות הספורטיבית שלה. "כשנחזור לשחק, בהנחה שזה לא בשבועות הקרובים, נשחק מול יציעים ריקים. בשביל זה שווה להחזיר את הליגה?" אמר אחד הדירקטורים.

בהודעת המנהלת נמסר: "מנהלת הליגה דנה בישיבת דירקטוריון ארוכה, בה לקח חלק מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי, בכל האפשרויות העומדות על הפרק. לאחר דיון מעמיק, לקחה פסק זמן להתייעצויות נוספות וצפויה למסור את החלטתה מחר".

(עדכון ראשון: 09:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully