וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת הליגה מתעקשים: "כל עוד ניתן לשחק, נשחק"

ארגון השחקנים קרא לעצור את הליגה ("זו דעתם של רוב הקפטנים"), אלי אוחנה תמך ("אין אנרגיות"), אולם במנהלת הודיעו: "המשק ממשיך לעבוד למרות החששות". סקוטלנד צפויה לארח את נבחרת ישראל ללא קהל. קורונה בספורט הישראלי, דיווחים שוטפים

צילום: רויטרס

23:01: באיגוד הכדוריד הודיעו על דחיית כלל משחקי הליגות הצעירות, בגילאי נוער, נערים ונערות, ילדים וילדות, החל ממחר. בליגות הבוגרים השונות, גברים ונשים, המשחקים ימשיכו להתקיים בהתאם להנחייה שפורסמה אמש, וללא קהל.

18:07: ההתאחדות לכדורגל הודיעה על עצירת המשחקים בליגות הנוער והילדים. "עצירת ליגות הנוער והילדים היא צעד כואב, ודאי לפעילים עצמם, אבל תקופה מאתגרת זו מחייבת קבלת החלטות בהתאם", אמר יו"ר ההתאחדות אורן חסון. "בזמן הקרוב תתכנס הנהלת ההתאחדות לכדורגל כדי לקיים חשיבה משותפת, מבוססת על הנתונים שיסופקו מרשויות המדינה והוועדה הרפואית של ההתאחדות, כדי לבחון צעדים עתידיים. אני תקווה כי הכדורגל העולמי בכלל והישראלי בפרט יחזרו בהקדם האפשרי לפעילות סדירה".

17:45: בסקוטלנד ככל הנראה יאסרו על התכנסויות של למעלה מ-500 איש. אם כך יהיה, משחק הפלייאוף מול נבחרת ישראל ב-26 במרץ ייערך ללא קהל.

16:36: נכון לשעה הזו ולמרות לחצים מכיוונים שונים, מנהלת הליגות מבהירה שהמשחקים יערכו כמתוכנן בימים שבת עד שני. מנכ"ל המנהלת ניקולס לב אמר: "דירקטוריון המנהלת קיבל החלטה לגבי המחזור הקרוב ולכן כל עוד ניתן לשחק נשחק. ברור שזה לא פשוט והכדורגלנים חוששים, אבל בסופו של דבר כל המשק ממשיך לעבוד למרות החששות (רופאים, אחיות, מורים, גננות וגננים...). והכל בכפוף להנחיות משרד הבריאות".

15:32: נציג הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי אוחנה, אמר: "במצב שנוצר אני בעד לדחות את המשחקים עד להודעה חדשה. צריך לעצור הכל בשלב זה ולפחות עד אחרי פגרת הנבחרת צריך להפסיק את הליגה. לדעה הזאת שותפים עוד רבים מאנשי הכדורגל. כמובן שנכבד כל החלטה, אך אי אפשר להתעלם ממה שקורה בעולם ובכלל בציבור שנמצא באנרגיות פחות טובות ובבהלה שהכדורגל באמת משני ברגעים אלה. כדורגל זה שמחה, אווירה טובה ואנרגיות שלא קיימות כרגע ולא יהיו קיימות, במיוחד כשסוגרים לקהל את הדלתות. לא יקרה שום דבר אם יעצרו את הכל עד אחרי הפגרה".

15:20: בהפועל חיפה חוששים מהפסדים כספיים גדולים. במועדון היו משוכנעים שההעפלה לפלייאוף העליון תכניס לקופת המועדון רווח של כשני מיליון שקל, אך כעת במצב העניינים הנוכחיים ההעפלה תוביל להפסד כספי בגין הוצאות למשחקים ומענקים לשחקנים וצוות מקצועי. "אין ספק שלמועדון כמו הפועל חיפה מדובר בסכומי כסף חשובים", אמר גורם במועדון, "המצב הזה מבלבל את כולנו". בנוסף, בבית נגלר שם מתאמנת הקבוצה הבוגרת הותקנו היום מתקני חיטוי ידיים על מנת שישרתו את השחקנים ואת מחלקות הנוער השונות באזור חיפה והקריות שמשתמשות במתקן האימונים.

אלי אוחנה יושב ראש בית"ר ירושלים עם אלירן עטר. ברני ארדוב
"הכדורגל באמת משני ברגעים אלה". אוחנה/ברני ארדוב

15:11: האם הכדורגל הישראלי יימשך כסדרו או שליגת העל תוקפא? הנהלת ארגון השחקנים התכנסה היום לישיבה דחופה בשל משבר מגיפת הקורונה, ומסרה: "על רקע התפשטות הנגיף בישראל, הכרזת ארגון הבריאות העולמי כי מדובר במגיפה עולמית ונוכח המלצת ארגון השחקנים העולמי (FIFPRO) כי יש לשקול המשך קיום המשחקים במדינות בהן פרצה המחלה, בהן ישראל - החליטה הנהלת ארגון השחקנים לצאת בקריאה שלפניכם: שמירה על בריאותם של שחקני ושחקניות הכדורגל היא ערך עליון. בשעת חרום זו, קוראת הנהלת ארגון השחקנים לגורמים הרלוונטיים, להמליץ על דחייה מוחלטת של משחקי הליגה למשך שבועיים, עד להתבהרות המצב.

"אנחנו קוראים למוסדות הכדורגל שלא לחכות להדבקה ראשונה של שחקנים, שלאחריה הטיפול במצב עלול להיות מאוחר מדי. הארגון קורא למנהלת הליגה ולהתאחדות לכדורגל לנהוג באחריות ובזהירות המתבקשת. נדגיש, כי הודעה זו היא על דעת מרבית הקפטנים של קבוצות הכדורגל".

עוד בוואלה!

ליגת העל בכדורסל: המחזור הקרוב יתקיים כסדרו, ללא קהל

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב דור מיכה, אייל גולסה מאוכזבים. דני מרון
"הודעה זו היא על דעת מרבית הקפטנים של קבוצות הכדורגל"/דני מרון

14:11: אופ"א עדכנה את ההתאחדות לכדורגל כי כל טורנירי שלב העילית מבוטלים לנוכח משבר הקורונה. ישראל היתה אמורה לארח בארץ את שלב העילית לנערים א' (U17) ונבחרת הנערות עד גיל 19 היתה אמורה לצאת לטורניר בצפון אירלנד. טרם התקבלה החלטה לגבי משחקי הנבחרת הצעירה במוקדמות אליפות אירופה וכן לגבי משחק הפלייאוף המתוכן של הנבחרת הבוגרת ב-26.3 בגלזגו מול סקוטלנד.

11:54: בזמן שחלק מבעלי הקבוצות בליגת העל בכדורגל כבר מדברים בגלוי על כך שצריך להפסיק את משחקי הליגה, ובזמן שחלק מהמנכ"לים כבר פונים מהבוקר למנהלת הליגה כדי לבדוק האם יש טעם לשחק - נשיאת הפועל באר שבע אלונה ברקת מביעה עמדה חד משמעית כנגד. "דווקא בימים אלו של חרדה, הפרת השגרה והבידוד החברתי הכדורגל חייב להמשיך למרות הכל", אמרה ברקת.

"זה הזמן שבו אנחנו בעלי הקבוצות צריכים לגלות אחריות ולא לרוץ לפני משרד הבריאות ולדרוש בעצמנו דברים שבמשרד הבריאות כרגע לא מדברים עליהם", אמרה, "גם בשבוע שעבר בישיבת המנהלת התנגדתי לדחייה של פתיחת הפלייאוף ואמרתי שצריך לשחק גם מול 5,000 צופים כל עוד משרד הבריאות מאפשר זאת. עשינו המון פעולות, גם בבאר שבע וגם בשאר המועדונים, כדי למנוע התקהלות, כדי למנוע חיכוך, כדי להסדיר את עניין ההיגיינה, והכל על פי דרישות משרד הבריאות. כרגע אין מניעה לשחק, על פי ההנחיות של משרד הבריאות, ואנחנו חייבים לפעול לפי זה.

"יש הרבה מאוד אנשים שנמצאים בבידוד, והרבה אנשים שחיי הקהילה שלהם נפגעו בצורה משמעותית. ואנחנו צריכים לנסות לקיים חיים נורמטיביים עד כמה שניתן, על פי ההוראות של משרד הבריאות".

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. לירון מולדובן
בדעת מיעוט? ברקת/לירון מולדובן

11:40: כידוע, מדובר בסוגיה סבוכה ומורכבת, בעלת משמעויות רבות - חברתיות, בריאותיות וכלכליות - והמנהלת תידרש לקבל החלטה לא פשוטה. מנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין: "אני לא בעלים אבל אני חושב שבאווירה שנוצרה אנחנו לא מוכיחים כלום לאף אחד בהתעקשות שלנו להמשיך לשחק. כל ענף ספורט מבוסס על אנרגיות ושמחה ואווירה, ובסופו של יום אתה רוצה לנצח ולרוץ לקהל,לקבל אהבה. כל אלו לא מתקיימים בסיטואציה שנוצרה. גם השחקנים הם בני אדם, וגם ההנהלה, וכולנו בתור בני אדם חוששים וחרדים לבריאות שלנו ולבני משפחתנו, וזה בהחלט לא נעים שמכריחים אותנו להסתכן ולקחת חלק באירוע שברור שיכול לסכן את שלומנו".

ג'קי בן זקן ממ. ס. אשדוד: "אי אפשר להפריד בין קיום משחקי ליגת העל לפעילות מחלקות הנוער במועדונים. כולם מדברים על הקהל במגרשים. מה עם אלף ילדים ובני נוער שמגיעים בכל ערב כאן להתאמן? ההחלטה צריכה להיות כוללת של ראש הממשלה ומשרד הבריאות ולא לנתק את המשחקים בליגת העל מפעילות מחלקות הנוער. אם לא משחקים כדורגל בגלל סיבה בריאותית, איך אפשר לנהל שגרת אימונים במחלקת הנוער? בכל מקרה בתקופה הזו השיקול הכלכלי באשר לאוהדים, לא צריך להיות מן העניין".

כדורסל

* ההחלטה של מנהלת ליגת העל בכדורסל אחרי ישיבת המנהלת - ממשיכים לשחק. לידיעה המלאה

* המשחק של מכבי תל אביב מול באסקוניה לא יתקיים הערב, אחרי שגם ביורוליג הודיעו שכל המשחקים נדחו עד הודעה חדשה בעקבות בהלת הקורונה. לידיעה המלאה

* פיב"א הודיעה היום לקבוצות המשתתפות במפעלי פיב"א השונים כי החל ממחר כל המשחקים בתחרויות השונות של פיב"א מושעים לזמן בלתי מוגבל. המשמעות כלפי הקבוצות הישראליות היא שמשחקה של הפועל ירושלים ברבע גמר ליגת האלופות נגד בורגוס יתקיים במועד לא ידוע.

ענפים נוספים

14:08: בוטלה אליפות העולם בשייט מפרשיות הדגם האולימפי 470 שהיתה אמורה להיפתח ביום שני הקרוב במאיורקה ולהוות גם תחרות אחרונה במבחן על הכרטיס הישראלי לטוקיו 2020, הן בנשים והן בגברים.

14:41: המועצה להסדר ההימורים בספורט הודיעה על ביטול מחזור ההימורים במשחקי ווינר 16, ווינר מחצית ומשחקי מיליונר, בשל גל ביטולי המשחקים בענפים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully