וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: איטליה מושבתת, יריבה של ירושלים מאיימת לפרוש, המשבר הגיע ל-NBA

באיטליה: ראש הממשלה הודיע שכל אירועי הספורט מבוטלים. בצרפת: הגבלה של 1,000 צופים. ב-NBA: שיחת ועידה בין כל הבעלים. באזל הודיעה: לא נארח. ססארי בעימות עם ליגת האלופות. טורניר אינדיאן וולס היוקרתי בוטל, שמינית גמר ליגת האלופות בסכנה. דיווחים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ולהשפיע בין היתר גם על עולם הספורט. בחלק מהמדינות בחרו לבטל לגמרי תחרויות ומשחקים, אחרות נוקטות בגישה אחרת ואוסרות על כניסת אוהדים, ויש גם כאלה שממשיכות לשדר עסקים כרגיל. הנה עדכונים שוטפים מרחבי העולם: כך משפיעה הקורונה על ענפי הספורט השונים.

seperator

כדורגל

* וירוס הקורונה שמשתולל באיטליה ועושה שמות בארץ המגף, הביא להחלטה דרמטית של גו'זפה קונטה ראש הממשלה שהודיע: החל מהיום (שני) כל תחרויות הספורט באיטליה מופסקות וזה כולל גם את ליגת הכדורסל וכמובן את הסרייה א'. כזכור, בעקבות המגיפה שמשתוללת במדינה, המחזור האחרון בכדורסל לא שוחק ובכדורגל כל המשחקים נערכו ללא קהל, כולל המפגש הגדול בין יובנטוס לאינטר. לידיעה המלאה

* בגרמניה ההחלטה היא שהמחוזות השונים יקבעו את המדיניות אצלם. בבוואריה החליטו שלא יתקיימו אירועים עם 1,000 איש ומעלה בארבעת השבועות הקרובים ולכן באיירן מינכן צפויה לארח את צ'לסי בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות ללא קהל. גם משחק הליגה מול איינטרכט פרנקפורט ואולי גם המשחק הראשון ברבע גמר האלופות ייערכו ללא קהל.

* פ.צ. באזל הודיעה כי משחק הגומלין מול איינטרכט פרנקפורט בשמינית גמר הליגה האירופית, שהיה אמור להיערך ב-19 במרץ בבאזל, לא יתקיים שם בשל התפשטות נגיף הקורונה בשוויץ. הקבוצה השוויצרית הודיעה שתספק פרטים נוספים בהמשך.

* משחק הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות בין פריס סן ז'רמן ובורוסיה דורטמונד ייערך בעיר האורות ללא קהל, כך הודיעה היום משטרת פריס.

* בצרפת גם החליטו להגביל את כמות הצופים ל-1,000 בלבד במשחק עד ה-15 באפריל. המשמעות: אחרי איטליה, גם הליג 1 עוברת להיות משוחקת מול יציעים כמעט ריקים. בנוסף, משחקי הידידות של אלופת העולם נגד פינלנד ואוקראינה בסוף מרץ, יתקיימו תחת הגבלה של 1,000 צופים.

* על פי דיווחים בספרד, משחק הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות בין ברצלונה ונאפולי, שעתיד להיערך ביום רביעי הבא בקאמפ נואו, ככל הנראה יתקיים ללא קהל. בברצלונה כבר הוחלט לדחות את המרתון המסורתי בעיר, מה-15 במרץ ל-25 באוקטובר.

* שר הספורט באיטליה וינצ'נזו ספדאפורה טען כי ההחלטה לשחק אמש במסגרת הסריה A היתה "חסרת אחריות": "עולם הכדורגל מרגיש חסין בפני חוקים וסכנות. היתה זו החלטה חסרת אחריות, אנו קוראים לאזרחי איטליה להישאר בבתים".

* על פי הערכות באנגליה, גם בפרמיירליג יקבעו בקרוב איסור הכנסת קהל למשחקים.

* ברומניה הוחלט לקיים את כל משחקי הכדורגל ללא קהל. הודעה דומה התקיימה אצל השכנה, בולגריה.

* פסקארה מליגת המשנה באיטליה רצתה לשחק עם מסיכות, השופט הורה לשחקנים להוריד אותן.

עוד בוואלה!

בשל חשש מבידוד: מכבי תל אביב אסרה על שחקניה ואנשיה לעזוב את הארץ בסופ"ש

לכתבה המלאה

כדורסל

* דינמו ססארי מאיימת לפרוש מליגת האלופות בכדורסל, לאחר שנדחתה בקשתה להעתיק את משחק החוץ בספרד מול סן פאבלו בורגוס, או לחילופין לקיים אותו ללא קהל. אם כך יקרה, הספרדים יזכו בניצחון טכני ויעלו לרבע הגמר - בו ימתינו למנצחת בין הפועל ירושלים לפריסטרי.

* הנהלת ה-NBA ארגנה שיחת ועידה עם כל בעלי הקבוצות ליום רביעי על מנת לדון בפעולות שיש לנקוט על רקע המשבר. אדריאן ווז'נורובסקי מדווח: "החשש גדל בקרב הבעלים של הקבוצות והמנהלים, וייתכן שהליגה תצא בצעדים דרסטיים, כולל משחקים שישוחקו מול מספר מצומצם של צופים. הנהלת הליגה הכינה את הקבוצות על תסריטים שהן צריכות להתכונן אליהם". כמו כן הליגה מתכננת להגביל כניסה של אנשי תקשורת לחדרי הלבשה, ולהותיר בהם רק שחקנים ואנשי צוות נחוצים. קבוצות יקבלו הוראה לייצר מרחק של כ-3-2 מטר בין שחקנים לאנשי תקשורת בראיונות.

* יוון הודיעה שהיא מבטלת את כל הטיסות לצפון איטליה מהיום ועד ה-23 במרץ. אולימפיאקוס אמורה להתארח אצל מילאנו במסגרת היורוליג ביום חמישי. המשחק יידחה או יעבור לאולם מחוץ לאיטליה?

* וילרבאן הודיעה שבעקבות ההגבלות החדשות בצרפת היא תארח את המשחק שלה במסגרת המחזור ה-28 ביורוליג מול זניט ללא קהל.

* טורניר המכללות המסורתי אמור להיפתח בארצות הברית בעוד פחות משבועיים, ולהתפרש על פני 13 ערים שונות ברחבי המדינה. על פי USA TODAY, המשחקים עלולים להיערך ללא קהל, אם בכלל יתקיימו.

טניס

* בוטל טורניר אינדיאן וולס, שאמור היה לצאת לדרך במהלך השבוע. "הסיכון גדול מדי", אמרו מארגני התחרות. "אין היגיון מבחינת האוהדים, השחקנים והאיזורים הסמוכים לקיים את הטורניר כסדרו. נצטרך להתאגד כקהילה כדי להילחם במגפת הקורונה". הטורניר הנערך בדרום קליפורניה ולעתים מכונה "הגרנד סלאם החמישי" בדרך כלל מושך כ-450 אלף איש וגם השנה אמור היה לכלול את השמות הגדולים בענף, ביניהם רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', סרינה וויליאמס, קוקו גוף ואחרים. "כולכם כנראה שמעתם את החדשות", צייץ הבוקר נדאל. "אינדיאן וולס בוטל. אנחנו עדיין כאן, מחכים לשמוע מה הלאה. כל כך עצוב שהדבר הזה קורה ברחבי העולם. מקווה שיהיו פתרונות בקרוב מהרשויות. הישארו בריאים".

מדובר באירוע הספורט הגדול הראשון שמושפע מנגיף הקורונה בארצות הברית, ולמרבה הצער ככל הנראה שלא האחרון. גם הניסיונות לשכנע את מארגני הטורניר לקיימו ללא קהל לא עלו יפה. בינתיים דווח בארצות הברית על 539 נדבקים ו-22 הרוגים.

ענפים נוספים

* בגרנד פרי בחריין הודיעו כי שמירוץ הפורמולה 1 שייערך בעוד פחות משבועיים יתקיים ללא קהל. המירוץ שאמור היה להיערך בסין, בחודש שלאחר מכן, כבר בוטל.

* רמז לאולימפיאדה? הליגה המקצוענית בבייסבול ביפן דחתה את פתיחת העונה, שאמורה הייתה להיות ב-20 במרץ. הקומישינר הודיע שהתפרצות נגיף הקורונה הפכה את הדחייה ל"בלתי נמנעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully