וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק בין ולנסיה לאטאלנטה ייערך ללא עיתונאים, מתקפה נגד שר הספורט

רק אנשי צוות השידור יקבלו גישה למסטאייה בגומלין שמינית גמר האלופות, נשיא קליארי האשים את ספאדפורה ב"פופוליזם", הליגה תושבת?

עריכת וידאו: ניר חן

דיווחים שוטפים

18:40: המשחק בין ולנסיה לאטאלנטה בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות ייערך לא רק בלי קהל, אלא גם בלי עיתונאים. ג'אנלוקה די מארציו טוען שרק צוות השידור של המשחק יקבל גישה למסטאייה כדי לשדר ולא יותר.

18:30: תומאסו ג'וליני נשיא קליארי תקף את וינצ'זו ספאדפורה שר הספורט האיטלקי והאשים אותו ב"פופוליזם" בנוגע להתנהלותו במשבר הקורונה. תומאסו אמר: "הוא דרש בהתחלה לשדר משחקים בחינים בטלוויזיה, ועכשיו הוא רוצה לבטל את הליגה. איטליה צריכה הרגעה, לא הצהרות פופוליסטיות".

16:00: ארגון השחקנים קרא פעם נוספת להשבית את הסרייה A, אבל במנהלת הליגה הוחלט לאפשר את המשחקים עד לישיבת החירום שתיערך ביום שלישי, וכך יצאו לדרך במועדם המפגשים בין מילאן לגנואה ובין סמפדוריה לוורונה. בסן סירו, אגב, חילקו ג'ל לחיטוי לאנשי התקשורת שנכנסו ליציע העיתונות.

14:45: בפעם השנייה, שחקני ספאל ופארמה התכוננו לעלות על הדשא, הפעם המשחק ביניהן נפתח.

14:08: באיטליה טוענים שהמשחק שנדחה יתקיים, על אף האירועים הדרמטיים. המשמעות היא שגם שאר משחקי המחזור יתקיימו היום (כולל המשחק בין יובנטוס לאינטר), כמובן ללא קהל. פארמה הודיעה: שעת פתיחת המשחק נדחתה ל-14:45, כשעה ורבע אחרי השעה המקורית (13:30 שעון ישראל).

13:45: דרמה גדולה נרשמה באיטליה, על רקע משבר הקורונה במדינה. שחקני פארמה וספאל עמדו לעלות למגרש למפגש ביניהן במסגרת המחזור ה-27 בסרייה A, כשדקה אחת לפני פתיחת המשחק, כשהם עומדים במנהרת השחקנים, הם קיבלו הוראה שלא לעלות לדשא. המשחק, כמובן, היה אמור להתקיים מול אצטדיון ריק, ללא קהל.

ההחלטה התקבלה אחרי לחץ גדול של איגוד השחקנים לדחות את הליגה ולא לקיים משחקים. שר הספורט הודיע שהוא תומך בבקשת הארגון ודחה את המשחקים. השופטים ניגשו לשחקנים, שכאמור כבר היו אחרי חימום עם מדי המשחק, והודיעו להם שהמשחק נדחה. הסיטואציה הייתה כל כך מוזרה - שחלק משחקני הספסל, שכבר חיכו על המגרש, חזרו למנהרת השחקנים כדי לבדוק מה קורה ולמה השחקנים לא עולים.

"כרגע אין שום היגיון, בזמן שאנחנו מבקשים מהאזרחים במדינה הקרבה עצומה, לסכן את חייהם של השחקנים, השופטים, המאמנים והאוהדים", הודיע שר הספורט ויצ'נזו ספאדפורה, "התאחדויות אחרות ביקשו לדחות את המשחקים. אני חושב שזו חובתה של ההתאחדות האיטלקית לקבל החלטה כזו, בלי לחכות ששחקן יידבק בנגיף".

שחקני פארמה מחכים להוראות לפני פתיחת המשחק מול סאפל על רקע משבר הקורונה. GettyImages
מחכים. שחקני פארמה/GettyImages
דניאלה פג'יאנו, מנכ"ל פארמה, מחכה להוראות לפני פתיחת המשחק מול סאפל על רקע משבר הקורונה. GettyImages
מי נותן את ההוראה? מנכ"ל פארמה/GettyImages
שחקני פארמה, ספאל, בליגה האיטלקית, לפני דחיית המשחק. מתוך הטלוויזיה, צילום מסך
חזרו לחדרי ההלבשה. שחקני פארמה וספאל/צילום מסך, מתוך הטלוויזיה

11:35: בכירי הכדורגלנים באיטליה מסכימים: צריך לדחות את המשחקים. היום אמר מריו באלוטלי ש"אין שום טעם לסכן אותו ולשחק. אני אוהב כדורגל יותר מכל אחד אחר, אבל לקיום המשחקים יש משמעויות נלוות - נסיעות באוטובוס, אימונים, טיסות, שינה במלונות. זה מסוכן מאוד. הכסף לא שווה את הבריאות שלנו".

10:00: איגוד הכדורסל האיטלקי הודיע על דחייה של כל המשחקים שתוכננו להתקיים היום, בעקבות צו חירום של הממשלה. אמש נערכו שני משחקים בין טרייסטה לפיסטויה ובין וירטוס רומא לססארי, אולם יתר משחקי המחזור נדחו למועד לא ידוע, בהסכמת הקבוצות.

המשחק של פארמה נגד ספאל נדחה בשל משבר הקורונה באיטליה. GettyImages
האצטדיון הריק לפני המשחק בין פארמה לספאל/GettyImages

7:30: במסגרת משבר הקורונה, ממשלת איטליה הרחיבה אתמול (שבת) את הסגר במדינה ל-12 מחוזות. עד כה היו אזורים מוגבלים בלבד בצפון איטליה תחת סגר והם כונו "אזורים אדומים". עם זאת, בשל ההתפשטות המואצת של נגיף הקורונה במדינה - הממשלה אסרה על התושבים להיכנס או לצאת ממחוז לומברדיה ומ-11 מחוזות נוספים.

מוקדם יותר מסרו הרשויות במדינה כי מניין המתים מהווירוס עלה ל-233, וכי מספר הנדבקים עומד על 5,883 בני אדם. בעקבות הצעד של הממשלה, 10 מיליון איטלקים ייכנסו להסגר, כולל ערים גדולות כמו ונציה ומילאנו, החל מהלילה ועד ה-3 באפריל.

המשמעות היא שאין נכנס ואין יוצא מהערים הללו, מלבד לכוחות ביטחון ומחויבות מקצועיות בלתי נמנעות. הדבר אומנם כולל קבוצות ספורט בכירות, אבל הדבר עדיין גורר לחץ ומרמור בקרב השחקנים.

בעקבות ההחלטה הדרמטית, נשיא ארגון השחקנים דמיאנו טומאסי קרא להשעות לחלוטין את כל הכדורגל באיטליה עד שהמגבלות יוסרו. "בואו נעצור את הליגה!!", כתב טומאסי, וקרא: "מה עוד צריך שיקרה? תעצרו את הכדורגל! בריאות לפני הכל".

עוד בוואלה!

בראשון: יובנטוס תארח את אינטר בלי קהל. מילאן הודיעה: בובאן פוטר

לכתבה המלאה
זוג מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה במילאנו, איטליה 27 בפברואר 2020. AP
איטליה במשבר עמוק/AP

כידוע, כל המשחקים באיטליה ישוחקו בלי קהל עד ה-3 באפריל לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully