וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והוא בכלל לא ידע שהוא כזה: החשיבות המכרעת של נטע לביא עבור מכבי חיפה

השער האדיר של נטע לביא זה כל ההבדל בין דיכאון מול כפר סבא לקונצרט מול הפועל תל אביב, והמצטיין של ה-0:5, הכי טוב בין טובים, הפך לשחקן הכי חשוב של הירוקים. קפטן, תתחדש: לטוב ולרע, מכבי חיפה זו הקבוצה שלך

עריכת וידאו: ניר חן, צילום וידאו: לילך וייס

זו היתה אחת התצוגות הכי גדולות שנראו בליגה זה זמן רב. קאבר טו קאבר, מהתחלה ועד סוף, התחיל הכי מהר ולאט לאט הגביר, החלוצים חטפו, הקשרים ליהטטו, הבלמים כבשו, אפילו השוער הציל, מרקו בלבול נהנה מהקרנבל היפה ביותר בקריירה שלו, תצוגה דומיננטית, אכפתית, וירטואוזית, כועסת, נוקמת, כיפית, כולם היו ממש טובים, רוקאביציה שבר שיא גולים אישי, שרי שלא באמת הלך אולי באמת חזר, שועה קיבל 35 דקות ונעמיד פנים שיהיה בסדר, היו שערים מרהיבים גם מבחינה קבוצתית - ארד למאבוקה בשני, פלקושצ'נקו-רוקאביציה-וילדסחוט ברביעי, שועה למאבוקה בחמישי - ומכבי חיפה יכולה רק להצטער ששתי דקות מתוך ה-90 המושלמות מול הפועל תל אביב לא יכולות היו להצטרף ל-96 המדכאות מול כפר סבא.

המשחקים בהם הכי קשה (לטובה) לבחור שחקן מצטיין הם המשחקים שהכי מחמיאים למאמן, ולמי שבסוף נבחר. פלקושצ'נקו קיבל צ'אנס בהרכב והיה נהדר, רוקאביציה כרגיל, מאבוקה היה יכול לסיים עם ארבעה בישולים, ואפשר להמשיך את הרשימה עד המחליפים אבל זה יבזבז לכם הרבה זמן ולי הרבה מילים כי בסוף נכתוב נטע לביא.

נטע לביא שחקן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
גרם למשחק להיראות ככה במו רגליו. נטע לביא/לילך וייס רוזנברג

לביא לא רק היה הכי טוב בין טובים, הוא במו רגליו גרם למשחק להיראות ככה. כי תאמינו או לא, המרחק בין מה שהיה מול כפר סבא למה שהיה אתמול לא כזה רחוק. פוטנציאלית, מכבי חיפה של העונה דורסנית, וכבר כתבנו - היא חיה על בליצים. מול מורה כבשה ב-64 ו-68, בגומלין 32 ו-35, 36 ו-45 ו-48 ו-88 מול רעננה, שלושה שערים ב-16 דקות מול נס ציונה, צמד בתוספת מול כפר סבא בסיבוב הקודם, צמד ב-10 דקות מול בית"ר, שני גולים ב-3 דקות מול מכבי תל אביב, 2 ב-10 נגד נתניה, 3 ב-19 נגד נס ציונה, 27 ו-31 נגד בני יהודה.

בקיצור, היא הקבוצה הכי תקועה בליגה עד שהיא הכי פתוחה.

אתמול נטע לביא פתח למשחק את הצורה. החטיפה שלו היתה כמעט יפה כמו הגול, הדרך בה הוא רץ לעבר של רודריגס ויודע שברירת המחדל של היריב תהיה לשבור שמאלה - אבל כאילו הוא התפצל לשניים, נטע המשיך לרוץ לעבר רודריגס ולביא רץ לעבר הכדור. וכאילו זה לא מספיק, החילוץ שימש כהכנה לעצמו, ואיזה בום. זה מהלך שיקודם לראש הקליפ שלו, ובקליפ כבר אפשר לשים הרבה דברים. רגע של קשר אחורי שאין כאן, עם כל הכבוד לכולם. למעט לביא רק גולסה עולה לראש, שחקן שיכול גם לחטוף כדור כזה וגם לנעוץ אותו בחיבור. הוא משתפר כל כך מהר, לפני חודש היה טוב יותר מאשר לפני חודשיים, אתמול טוב יותר משלשום, וכדי לסכם את השדרוג העצום של לביא במשפט אחד, נכתוב שהוא הפך בחצי שנה משחקן שבמכבי חיפה בטח מחפשים לו מחליף כי לא בטוח שהוא מספיק טוב, לשחקן שבמכבי חיפה בטח מחפשים לו מחליף כי לא בטוח שהוא יישאר פה.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה חגגה ניצחון היסטורי, מרקו בלבול: "אין מאושר ממני"

לכתבה המלאה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
צריך להבין מה הוא הופך להיות. נטע לביא/לילך וייס רוזנברג

לביא היה מצוין בכל חלקי המשחק, הגול הרביעי - היפה במשחק - התחיל ממנו, בגללו, בזכותו, עם כדור נהדר לפלקושצ'נקו. יש לו, ללביא, את היכולת לספק את הכדור הנכון ביותר לשחקן הנכון ביותר במקום הנכון ביותר עבורו. מסירות שיבטלו יריבים. אלו ניואנסים קטנים שבאים לידי ביטוי גם במסירות שלכאורה נראות טריוויאליות וסתמיות, ודווקא בגלל זה זו תכונה נהדרת. כשהוא מתחיל את ההתקפה הוא נתן לה סיכוי טוב יותר להסתיים ברשת - ארבעה-חמישה מהלכים לפני כולם.

הגול הראשון עשה את ה-0:5 הזה, בטיימינג ובאנרגיות, ואפשר לשאול מה היה קורה אם היה מגיע ככה מול הפועל כפר סבא, אבל לא צריכה להישאל פה שאלה אלא להיכתב דרישה: נטע לביא צריך להבין מה הוא הופך להיות, ולדאוג, בכל דרך, שלא יקרה מה שקרה בשבת. כל משחק שעובר מוכיח שהוא הברומטר של מכבי חיפה, הכלי הכי חשוב בה - גם התקפית - הוא הורס את היריבה ובונה את ההתקפה כמעט באותה דרגת חשיבות, וזה גורר אחריות. בין אם זה אומר שלא לספוג צהוב מיותר שירחיק אותך ממשחק מול מכבי תל אביב, בין אם זה להעיר את מי שצריך כשלא כובשים מול כפר סבא, בין אם להוריד לקרקע את החבר'ה ולהרים אותם לטדי. בוקר טוב, מר לביא, תתחדש - רשמית, לטוב ולרע, מכבי חיפה זו הקבוצה שלך.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully