וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבליצים הירוקים: השילוב בין הרביעייה המוחצת של מכבי חיפה

25.12.2019 / 13:30

כדורגל משחקים 90 דקות ומכבי חיפה משחקת בערך עשר, בזכות השילוב החשוב בין כישרון לביטחון, שבליגת העל אמור לפרוץ כל בונקר - אם רק יתנו לו מספיק זמן. אורן יוסיפוביץ על הרביעייה האטרקטיבית שמרכיבה את ההתקפה הכי טובה בליגה

לילך וייס רוזנברג

בווידאו: התגובות אחרי הדרבי של חיפה

כדורגל משחקים 90 דקות ומכבי חיפה משחקת בערך עשר, לעתים קצת פחות, לפעמים קצת יותר.

אתמול, מתוך משחק שלם בין סביר לעייף, הירוקים התעוררו בדקה ה-46 ובדקה ה-56 המשחק היה גמור. יובל אשכנזי - הפותח - שרשם את השער הראשון של הירוקים באירופה, בליגה, בגביע, כבש גם את הסיפתח של הדרבי הירוק הראשון מאז 2016, מבישול של הסופר-סאב התורן סלליך, שנכנס כמה שניות לפני כן; רוקאביציה הוסיף צמד יפה, השני מספר המהלכים של אייאקס. ועוד משחק נגמר בבליץ.

אפשר וצריך להחמיא לבלבול על אחלה חילוף, בטח לפרגן לסלליך על הסרת חלודה אחרי תקופת החלמה ארוכה, יש היגיון בלתלות את זה בכושר הגופני של השחקנים לעומת יריביהם (מתוך כל המשחקים בהם כבשה חיפה שלושה שערים ויותר, פחות משליש נכבשו במחצית הראשונה), ואפילו ראיתי שיש שמקשרים בין הביקור של הנשיא יעקב שחר באיזור חדרי ההלבשה במחצית לבין התוצאה (שיעול-שיעול-בולשיט-שיעול).

עוד בוואלה!

מרקו בלבול: "אלה היו 20 הדקות הכי טובות בשנה שלי במכבי חיפה"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ניקיטה רוקאביציה. לילך וייס רוזנברג
כישרון ינצח את הבונקר. לעתים לא, לרוב כן, אם רק יתנו לו/לילך וייס רוזנברג

התופעה הרי לא נולדה אתמול. מכבי חיפה החלה את העונה באירופה עם שני שערים בחמש דקות (64, 68), והמשיכה אותה עם שני שערים בארבע דקות (32, 35) בגומלין מול מורה. בליגה היא כבשה שני שערים בחמש דקות מול רעננה, שלושה ב-16 דקות מול נס ציונה, שני שערים בתוספת הזמן מול כפר סבא, את בית"ר היא ניצחה ב-10 דקות בסוף, בגביע אלו היו שמונה דקות בהארכה ואתמול עוד מבצע 3 ב-10.

הסיבה העיקרית להתפרצויות האלה היא שבסופו של דבר כישרון ינצח את הבונקר. לעתים לא, לרוב כן, אם רק יתנו לו. בלבול אמנם משחק עם סגל קצר גם כך, ובהרכב שלו אין כמעט חילופים, ובסוף זה אולי יפגע, אבל בהרבה קבוצות גדולות בעולם עם הרבה יותר כסף והרבה יותר אפשרויות הכוכבים משחקים. רוטציה עושים עם שחקני המשנה. הכישרון על הדשא. ובמכבי חיפה יש רביעייה מוכשרת שאם תתנו לה מספיק זמן היא לרוב תנצח כל בונקר. את השערים שמנינו בפסקה הקודמת, 18 במספר, כבשו חמישה שחקנים. עוואד והקוורטט. עוואד פצוע אבל גם כשהיה בריא היה די משני לרביעיית אשכנזי-חזיזה-שרי-רוקאביציה. רביעייה מוכשרת, רביעייה תוקפת, רביעייה שבעיקר משחקת.

שחקני מכבי חיפה, דולב חזיזה, יובל אשכנזי. לילך וייס רוזנברג
23 שערים ו-15 בישולים ביחד. יובל אשכנזי ודולב חזיזה/לילך וייס רוזנברג

ארבעתם בטופ-12 של הכובשים, טופ-12 של המאיימים לשער, שלושה מהם בטופ-6 מבשלים, אשכנזי וחזיזה מדורגים במקום הראשון המשותף במסירות מפתח. ביחד יש להם 23 שערים ו-15 בישולים. זה לא סתם. כשכישרון פוגש ביטחון, קשה מאוד לעצור את זה - גם בליגה שטובה בעיקר בלמנוע כדורגל. ומול רוב הקבוצות בליגה הזו, אחרי שאתה כובש את הראשון, המבול. 0:0 מול רעננה הוא נדיר, ואמור להיות נדיר. רוב הקבוצות כאן עולות למשחקים מול הבכירות בלי תכנון התקפי אמיתי - אחרי הספיגה, המטרה היחידה מול העיניים היא לסיים את המשחק. וככה זה נראה. פתאום הכול פתוח, והכישרון הירוק פורח.

מכבי חיפה לא קבוצה מושלמת, היא לא במקום הראשון. ההגנה עוד לא הוכיחה שהיא יכולה לתת שקט אמיתי, העסק עם שועה בעייתי וקשה להאמין שייגמר בטוב, וילדסחוט בדרך לאיבוד הצ'אנסים, הסגל קצר ועייף ושחוק, והמשחק מול מכבי תל אביב יגיע לפני החיזוק, ונטע לביא לא ייקח בו חלק (שאלה מהקהל: למה לא ספגת צהוב מול נס ציונה?). 6 בינואר אולי לא יקבע מי תהיה אלופה, אבל לאור הרקורד של השנים האחרונות, ואחרי הרבה קופים שירדו מהגב העונה, האחרון שבהם אמש - זה משחק שהוא חתיכת הצהרה עבור הירוקים. אחרי הכול ועם כל הכבוד לבליצים ולקוורטטים, כדורגל משחקים 90 דקות ובמפגש האחרון בבלומפילד מכבי חיפה שיחקה אפס.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully