וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים של הלייקרס נפרדת מקובי בריאנט, משחק האולסטאר שונה לזכרו

ג'יני באס פרסמה מכתב מרגש, ב-NBA החליטו לשנות את חוקי המשחק המסורתי ולחלק אותו לארבעה משחקונים, וב-TMZ מגיבים למתקפה

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מספר ימים חלפו מאז מותו הטראגי של קובי בריאנט, אולם ההספדים לא פוסקים והזמן לא מרפא את הכאב. הערב (חמישי) סיפקה ג'יני באס, בתו של הבעלים המיתולוגי ג'רי באס ומי שירשה אותו בתפקיד, התייחסות ראשונה לטרגדיה וכתבה בהצהרה לתקשורת: "קובי, אני לא יודעת איך לתאר מה היית בשבילי, בשביל משפחתי ובשביל לוס אנג'לס לייקרס. אבי אהב אותך כמו בן, מה שהופך אותנו למשפחה. כשהזמנת אותי לארוחת צהריים מעט אחרי שאבי הלך לעולמו, התקשיתי למצוא מוטיבציה ומשמעות.

"קובי, הבאת את ג'יאנה איתך כדי לבלות איתי קצת זמן. הסברת שרצית להראות לה שנשים יכולות להיות מנהיגות ב-NBA, ממש כמו הגברים. תחילה, זה נראה כמו מעשה של אב מסור שמהווה דוגמא לבתו. אבל האמת - ואני משוכנעת שידעת בדיוק מה אתה עושה - היא שמה שעשית זה לתת לי את ההשראה והכוח שחיפשתי.

"אני חושבת על היום הזה תכופות וזה גורם לי לחייך ונותן לי כוח. אני יכולה להיזכר ברגע הזה בכל פעם שאין לי מצב רוח ואני צריכה קצת אומץ. עם כל מה שעשית על הפרקט שמילא אותי בכל כך הרבה שמחה ואהבה, עם כל החיים ששינית דרך הכדורסל עצמו, היה זה היום ההוא עם ג'יג'י שהשיב לי את התשוקה.

"ונסה, נטליה, ביאנקה וקאפרי - אני מצטערת על האובדן שלכן. אנחנו אסירי תודה שאתן בחיינו ותמיד נהיה כאן עבורכן. למשפחות שאיבדו גם כן את אהוביהם ביום ראשון, כל משפחת הלייקרס מתאבלת יחד אתכם. אומת הלייקרס - אנחנו משפחה אחת שאבלה על אובדן שאנשים שאהבנו מאוד. נתאבל יחד, נבכה יחד, נחלים יחד, נאהב יחד וננצח יחד. אנחנו אוהבים אתכם".

הבעלים של לוס אנג'לס לייקרס ג'יני באס עם קובי בריאנט. GettyImages
יחסים קרובים. בריאנט ובאס ב-2011/GettyImages

כחלק מהמחוות ברחבי הליגה, הודיעו ב-NBA כי שינו את הפורמט של משחק האולסטאר הקרוב. במקום משחק רגיל, הקבוצות שיבחרו לברון ג'יימס ויאניס אנטטוקומפו יתחרו במעין מיני-משחקים: המנצחת בכל אחד משלושת הרבעים הראשונים תקבל 100 דולר לתרומה, ובסיום כל רבע תתאפס התוצאה בחזרה ל-0:0.

ברבע האחרון, שלא יוגבל בזמן, יאוחדו התוצאות שהושגו קודם לכן, ואז המובילה תצטרך להשיג 24 נקודות נוספות (מספר הגופיה של בריאנט) כדי לצאת המנצחת הגדולה של הערב. כלומר, אם קבוצה מסוימת תוליך 95:100 בשקלול שלושת הרבעים הראשונים, המנצחת תהיה הראשונה שתגיע ל-124 נקודות. "אנחנו רוצים להפוך את המשחק ליותר תחרותי, מלהיב ומהנה", אמר ביירון ספרואל, מהנהלת הליגה. "זה כמעט מחזיר אותנו לכשהיינו משחקים בשכונה, עד 15 או 21 או משהו כזה. הפעם זה יהיה עד 24, כשמישהו יקלע זריקת ניצחון".

באופן תיאורטי, הקבוצה המנצחת תוכל לגייס חצי מיליון דולר לצדקה - 300 אלף אם תנצח את שלושת הרבעים הראשונים, ו-200 אלף אם תנצח את הרבע האחרון.

עוד בוואלה!

ונסה בריאנט בהתבטאות ראשונה, בארה"ב חוששים: הופעל לחץ על הטייס להמריא

לכתבה המלאה

בארצות הברית אף החלו להתעסק בין היתר גם באופן סיקורו. בפרט, הופנתה האצבע המאשימה כלפי אתר TMZ, שהיה הראשון לפרסם את החדשות המרעישות - עוד לפני שהרשויות הספיקו לעדכן את משפחות ההרוגים - - וספג ביקורות רבות ברשת. התאונה התרחשה בסביבות 9:45 בבוקר (שעון לוס אנג'לס), והחדשות אודותיה פורסמו ב-11:24.

"זה יהיה חסר כבוד בצורה בלתי רגילה להבין שהיקרים לך מתו, ולקרוא על כך ב-TMZ", אמר ביום ראשון השריף המחוזי של לוס אנג'לס אלכס וילנואבה. אחד מחבריו למשרד השריף, טים מורקאמי, צייץ: "אני מבין את הניסיון להשיג את הסקופ, אבל אנא, תנו לנו זמן להודיע באופן אישי לאנשים היקרים לנספים. זה מאוד קר לשמוע על אובדן דרך התקשורת. שובר את הלב".

ברשת אפילו הופצה עצומה הקוראת לסגור את אתר הרכילות, עליה חתמו למעלה מ-450 אלף איש. אלן פומפאו מ"האנוטמיה של גריי" הצטרפה לביקורות וצייצה: "חיים של כל כך הרבה אנשים לא יהיו אותו הדבר אחרי הטרגדיה הזו, אבל השגת את הסקופ שלך. אני מקווה שאתה ישן טוב בלילה, הארווי לווין, אני בטוחה שכן. איך הם דיווחו על זה לפני שרשויות החוק הגיעו למשפחות? זה לא מאוד קשה להבין".

הארווי לווין הוא בעלי האתר, שנדרש להציג את הצד שלו בסיפור הגדול ביותר בתולדות TMZ. "קיבלתי את המידע הראשוני מרשויות החוק", אמר, ודאג להבהיר: "אחר כך דיברנו עם האנשים של קובי, התנהלו מולם בערך שעה לפני שפרסמנו את הסיפור והם אמרו לנו ללכת על זה. בנקודה מסוימת ניסינו לאשר את הכל, הצלחנו, והם אמרו שהיא יודעת".

היא, כמובן, היא ונסה בריאנט, אשתו של הבלאק ממבה. לווין הוסיף ואמר: "העניין הוא... כמה זמן אתה שומר על סיפור כזה? האנשים של קובי הרגישו שהיתה הדלפה, אולי מצד משרד השריף, כך ש-ABC פרסמו שכל בנותיו של בריאנט נהרגו, מה שהיה שגוי". כשנשאל האם יתר משפחות הקורבנות ידעו על התאונה לפני הפרסום ברשת, השיב: "זו נקודה טובה. זו נקודה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully