וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת "וושינגטון פוסט" שצייצה על האונס של קובי בריאנט הוחזרה לעבודתה

פליסיה סונמז הושעתה לאחר שצייצה קישור לכתבה על תיק האונס של קובי בריאנט וספגה איומים על חייה. 300 עיתונאים התייצבו מאחוריה והיא הוחזרה לעבודה, לא לפני שתבעה מהעורך הראשי להסביר את התנהלותו: "ביטחון העובדים צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות"

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

כתבת "וושינגטון פוסט" פליסיה סונמז שהושעתה מהעיתון ביום שני, הוחזרה לעבודתה. כזכור, סונמז פרסמה הטוויטר לינק לפרשיית האונס בה קובי בריאנט היה מעורב בשנת 2003 שעות אחרי ההודעה על מותו הטרגי. הכתבת, שמסקרת פוליטיקה אמריקאית עבור העיתון הנחשב, צייצה קישור לכתבה שכותרתה: "תיק האונס המטריד של קובי בריאנט: ראיות ה-DNA, סיפורה של הקורבן, והחצי-ווידוי", וזכתה לאלפי תגובות זועמות בשל העיתוי הבעייתי, ולטענתה ספגה איומים על חייה.

העורכת האחראית של וושינגטון פוסט טרייסי גרנט, שהשעתה לפני יומיים את סונמז, טענה שמדובר ב"תזמון גרוע", אך יחד עם זאת לא הופרה שום מדיניות של העיתון. "אנחנו באופן תמידי מעודדים ריסון, במיוחד במקרים שכוללים מקרי מוות טרגיים", כתבה גרנט. "אנחנו מתחרטים על כך שעניין פרטי קשור בצוות העובדים הפך לעניין פומבי".

יותר מ-300 עובדים של העיתון חתמו על מכתב שתומך בכתבת, כולל זוכי פרס פוליצר דיוויד פרנת'ולד ובת' ריינהארד. ועד העובדים של העיתון בירך את חזרתה של סונמז, אך הביע צער על כך שההנהלה סירבה להתנצל בפניה. סונמז עצמה תבעה מהעורך מרטי בארון להסביר מדוע העיתון נהג כפי שנהג, ואמרה שצריך להעמיד בראש סדר העדיפויות את הביטחון של העובדים. בארון כתב לה מיד לאחר שצייצה כי היא "פגעה בארגון".

כתבת "וושינגטון פוסט" פליסיה סונמז, שפוטרה בעקבות ציוץ נגד קובי בריאנט. מתוך "דיילי מייל", צילום מסך
לא קיבלה גיבוי מההנהלה, כן קיבלה מהעיתונאים. פליסיה סונמז/צילום מסך, מתוך "דיילי מייל"

סונמז כיוונה במכתבה לבארון לתחושות שחוותה שעה קלה אחרי הציוץ הראשון, אז פרסמה ציוץ נוסף בו טענה כי זכתה ל"עשרות אלפי איומים על חיי" וביקשה מהקוראים: "קחו רגע ותקראו את הסיפור הזה, שנכתב לפני יותר משלוש שנים ולא על ידי. כל דמות ציבורית ראויה להיזכר בזכות כל מה שהייתה, גם אם הדמות הזו אהובה ויש לה חלקים פחות נעימים. האנשים שמגיבים בזעם ומפנים אותו כלפיי, ממחישים היטב את הלחץ שמופעל כדי להשתיק מקרים כאלה".

לאחר מכן איימה הכתבת להגיש תלונה במשטרה נגד חלק מהמגיבים, אולם גם ב"וושינגטון פוסט" לא אהבו את דבריה, בטח לא בעיתוי הזה, ולא רק שלא גיבו אותו, אלא השעו אותה לאלתר. בינתיים, כאמור, הם הספיקו לחזור בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully