וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יג'י אמורה הייתה להמשיך את שושלת בריאנט. הסיפורים חושפים: היה לה סיכוי אמיתי

היא חשבה רק כדורסל, עם ראש ייחודי, ממוקדת מטרה, שלטה בשיטת המשולש, והקשיבה לכל מילה של אבא, שהקדיש לה את חייו. ג'יג'י וקובי בריאנט מתו זה לצד זה, בטרגדיה שקטעה לשניהם את החלום

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

היא אמורה הייתה להיות היורשת. הדבר הבא בכדורסל. השם שלה היה ג'יאנה מריה אונור בריאנט, אבל העולם כולו הכיר אותה, ויזכור אותה לנצח, כג'יג'י. אבא שלה, קובי בריאנט, כינה אותה ממבסיטה. הוא היה הממבה - והיא הממבה הקטנה. היא הייתה אמורה להיות הגרסה הנשית שלו על מגרש הכדורסל. הייתה לה תוכנית שלמה: ללכת לשחק באוניברסיטת קונטיקט, ומשם ל-WNBA. אבל לגורל הייתה תוכנית אחרת.

לאורך השנים חובבי הכדורסל ראו אותה גודלת לעיני המצלמות, בידיו של אביה, כוכב העל. היא זכורה כילדה קטנה שמנסה לאחוז את גביע האליפות ואת גביע ה-MVP שלו, ובשנים האחרונות כשהייתה כל הזמן לצדו במשחקי NBA, מכללות ו-WNBA לאורך ארה"ב. היא נראתה מקשיבה לאבא שלה מסביר לה בפרוטרוט על המשחק, מנתח מהלכים, חושב על כל פרט הכי קטן, כפי שהוא תמיד עשה. היא אמורה הייתה להיות היורשת, והיו לה את כל היסודות. אז נכון, התאונה גבתה את חייו של אחד מהכדורסלנים הגדולים בכל הזמנים, אבל גם את מי שיכלה להיות כדורסלנית מיוחדת, עם סיפור ספורט נפלא.

קובי בריאנט עם בתו ג'יאנה. AP
גדלה לעיני המצלמות. ג'יג'י/AP
קובי בריאנט עם בתו ג'יאנה. AP
ידע שיש לה את זה. קובי וג'יג'י/AP

"ג'יג'י ממש הפכה לשחקנית מיוחדת", אמר ראס דייויס, מאמן קבוצת הבנות של אוניברסיטת ונגארד, שהפך לקרוב לבני משפחת בריאנט בשנים האחרונות, "קשה בגיל כזה לחזות את העתיד, אבל לנוכח הדרך שבה היא השתפרה כל הזמן, ולאור הרמה שבה היא הבינה את המשחק, אין ספק שציפה לה עתיד מזהיר".

ג'יג'י הייתה רק בת 13 במותה. אחת מבין תשעה הרוגים במסוק שהתרסק, שהיה בדרכו לטורניר כדורסל שבו היא הייתה אמורה לשחק. לא במקרה הוא לצדה. בשנים האחרונות קובי השקיע המון אנרגיות וכסף בכדורסל נשים. כאב לארבע בנות, הוא פשוט נשאב לעניין. ג'יג'י הייתה הבת השנייה מבין הארבע, והשחקנית האמיתית. היא הייתה אמורה להמשיך את שושלת בריאנט בכדורסל. קובי עצמו העיד שמעט מאוד דברים בחיים ריגשו אותו כמו הבת שלו.

עוד בוואלה!

טרייסי מקגריידי: "קובי בריאנט אמר לי שהוא רוצה למות צעיר". ג'ק ניקולסון: "לנצח נחשוב עליו"

לכתבה המלאה
קובי בריאנט עם בתו ג'יאנה. AP
אבא לארבע שנות, שנשאב לעניין. קובי/AP
קובי בריאנט עם בתו ג'יאנה. AP
ראה אותו בה. קובי/AP

"היא בטוח תשחק", אמר עליה קובי, "הילדה הזאת... באמת. הדבר הכי טוב שקורה זה כשאנחנו יוצאים, וגברים ניגשים אליי ואומרים לי, כשהיא לידה - 'אתה חייב שיהיה לך בן, שמישהו ימשיך את המסורת, את השושלת'. והיא ישר אומרת - 'הי, אני על זה!'". היא עצמה אמרה לאחרונה עד כמה היא אוהבת ללמוד את המשחק, לחקור אותו. "אני מנסה לצפות בכמה שיותר סרטים", היא אמרה, כשהכוונה כמובן לתדריכים מקצועיים, "כמה שיותר מידע, כמה שיותר השראה".

והייתה לה את ההשראה הכי טובה שילדה יכולה לבקש. קובי אחרי הפרישה השקיע המון זמן באקדמיית הממבה שהקים, והעביר שם אימונים בין חמש לשבע פעמים בשבוע. הם ביחד תרגלו את התקפת המשולש, שבהשראתה קובי זכה לכל כך הרבה הצלחות בקריירה. לא מעט שחקנים מקצוענים ב-NBA התקשו להבין את השיטה המפורסמת, אבל קובי הצליח להעביר אותה לחבורה של ילדות. "הוא אף פעם לא צעק", סיפר דייויס, "הן פשוט הקשיבו לו".

קובי בריאנט עם בתו ג'יאנה. AP
הסתובבו ביחד בכל ארה"ב/AP
קובי בריאנט עם בתו ג'יאנה. AP
תמיד זה לצד זה, גם במותם/AP

מוקדם יותר החודש קובי פרסם בחשבון האינסטגרם שלו מהלך של ג'יג'י, כשהיא חודרת לסל, מוסרת לפינה, ממשיכה לנוע, מחכה בפוסט אפ, מקבלת כדור, מסתובבת על צירה, וקולעת בפייד-אוויי. בדיוק כמו אבא. היא קלעה כמובן. "היא רק משתפרת", כתב אביה בגאווה. הוא תמיד הביע סיפוק גדול מהעובדה שהיא תהיה זו שעומדת להמשיך את הדרך. "זה קול, זה ממש קול", אמר, "היא התחילה כשחקנית כדורגל, שזה גם משהו שאני אוהב מאוד. אבל לפני שנה וחצי היא באה אליי ואמרה לי, 'אתה יכול ללמד אותי את המשחק?'. ואמרתי, 'בטח'. התחלנו לעבוד ביחד, ופתאום זו נהייתה התשוקה הגדולה שלה. כך שזה נפלא".

היא כמובן נהנתה מהקשרים של אבא קובי, ולא היססה לנצל אותם. היא העריצה את לוקה מודריץ', ושמחה להצטלם איתו. היא אהבה את טריי יאנג, אז אבא קובי קישר ביניהם. יאנג מספר כמה הוא התרגש לשמוע שהבת של קובי בריאנט מנסה לחקות אותו ולהעתיק את הסגנון שלו. אחרי המחווה של יאנג בליל מותו של בריאנט, הוא נזכר באחת השיחות האחרונות שלו עם קובי. "הוא אמר לי עד כמה הוא גאה בי, ועד כמה הוא רוצה שאמשיך להיות דמות לחיקוי עבור ילדים ונערים, עבור ג'יג'י", נזכר יאנג.

ג'יאנה בריאנט עם אביה קובי בריאנט. רויטרס
ג'יאנה בריאנט עם אביה קובי בריאנט/רויטרס
ג'יאנה בריאנט עם אביה קובי בריאנט. רויטרס
ג'יאנה בריאנט עם אביה קובי בריאנט/רויטרס

ג'ול לויד, כדורסלנית סיאטל סטורם מה-WNBA, הכירה היטב את ג'יג'י. היא עובדת בקבוצת נערות, התאמנה עם ג'יג'י, ויצרה עמה קשר אמיץ. היא ראתה בה כמשפחה. "כשהתאמנתי עם קובי, רוב הילדים בגיל שלה היו בזמן הזה בטאבלט, אבל ג'יג'י לא הורידה לשנייה את העיניים מהמגרש", מספרת לויד בהערצה, "היא לא הוציאה מילה. פשוט למדה את המשחק, את הכדורסל. ואם זה לא אומר שהיא קובי - אני לא יודעת מה כן".

סו בירד, הגארדית של סיאטל, ישבה לצד קובי ובתו במשחק האולסטאר של ה-WNBA. בירד ישבה לצד מי שהייתה בת זוגה, מייגן ראפינו, כדורגלנית נבחרת ארה"ב. "הוא רצה לחשוף אותה לכמה שיותר גדולה", סיפרה בירד על קובי ובתו, "הוא רצה שתפגוש את מייגן, שתפגוש איתי, הוא לקח את כל המשפחה למשחקים של מייגן, הוא היה נוכח מאוד ב-WNBA. הוא יצא למסע עם הבת שלו, ואפשר היה להרגיש שזה הולך לכיוון מיוחד: עבורו כאב, עבורה כשחקנית לעתיד, ועובר שניהם מבחינת יחסי אבא-בת". לדבריה, "הוא לקח על עצמו כפרויקט להראות לבנות צעירות שיש להן את היכולת להפוך לשחקניות WNBA. וכמובן, גם לבת שלו. היא הייתה יכולה להיות העתיד של הליגה, של המשחק כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully