וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונסה בריאנט בהתבטאות ראשונה, בארה"ב חוששים: הופעל לחץ על הטייס להמריא

אלמנתו של הכוכב המנוח ואמה של ג'יג'י נפרדת: "בלתי אפשרי לדמיין את חיינו כעת". הפרטים על הרגעים שלפני ההמראה נחשפים, נכדתו של וולט דיסני עוררה סערה כשכינתה את קובי "אנס". דיווחים שוטפים

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מותו של קובי בריאנט הותיר את ארה"ב בהלם. התגובות ממשיכות לזרום מעל עבר, כשהלילה (בין רביעי לחמישי) גם ונסה בריאנט, אלמנתו של קובי הגיבה לראשונה. כמו כן נערך אימון של קבוצתו לשעבר, לוס אנג'לס לייקרס, שמתכוננת למשחק הראשון שלה מאז הטרגדיה, ביום שישי מול פורטלנד.

"התמונה האחרונה" של קובי בריאנט. מתוך טוויטר, צילום מסך
10:25: האם זו התמונה האחרונה של קובי בחיים?/צילום מסך, מתוך טוויטר

10:25: בריידי סמיגייל בן ה-13, כדורסלן צעיר באקדמיית "ממבה ספורטס" של קובי, אחראי ככל הנראה לאחת התמונות האחרונות בהן הכוכב נראה בחייו. התמונה צולמה בערב שלפני התרסקות המסוק, ואימו של הילד סיפרה ש"קובי לא הסכים להצטלם עם בריידי כי היה הקבוצה שלו הפסידה והוא היה עצבני, אבל הבטיח שיצטלם איתו למחרת" - מה שכבר לא יקרה לצערו הרב.

10:20: אביגיל דיסני, נכדתו של וולט דיסני ומי שזכתה לאחרונה בפרס אמי על סרט תיעודי שיצרה, עוררה סערה ברשת בעקבות סדרת ציוצים שהזכירו את "הצד האפל של קובי", פרשיית האונס, כמובן.

"לא אמרתי שום דבר על קובי עד עכשיו כי הרגשתי שצריך לתת לזה קצת זמן. אבל כן, זה הזמן לומר את האמת בכל הכוח: האיש היה אנס. תתמודדו עם זה". באופן לא מפתיע, דיסני זכתה לתגובות קשות כולל איומים ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה!

ההסכם המצמרר של קובי בריאנט ואשתו נחשף, ג'רי ווסט: "לא רוצה להופיע יותר על הלוגו"

לכתבה המלאה

9:25: בארצות הברית חוששים שטייס המסוק ארה זובאיאן הסכים להמריא למרות הערפל הכבד והראות הלקויה משום שחשש מהתגובה של קובי בכל תרחיש אחר. שלל גורמים עם עבר ב-NTSB (המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה), כולל טייס בשם ג'רי קידריק ומדריך טיסה בשם רנדי וולדמן, טענו שלעיתים קרובות נאלצים "טייסי הסלבריטיז" להמריא גם בתנאים קשים ולהפר כללי בטיחות, "בגלל לחץ להביא את הקליינט המפורסם ליעדו".

"יש הרבה לחץ על טייסי ה-VIP הללו", אמר הקולונל קידריק. "הרבה פעמים הם אומרים לעצמם, 'אם אני לא ממריא, ימצאו מישהו אחר שיעשה את העבודה במקומי. זה עלול לי לי במשרה'. אני חושש שהיה ללחץ הזה חלק בהחלטה הלא טובה של זובאיאן להמריא".

הפוסט של ונסה בריאנט

6:20: גם לוס אנג'לס לייקרס סוף סוף הגיבה באופן רשמי למוות הטרגי. בהודעת מטעם המועדון נכתב: "אנחנו שבורים ולעולם לא נהיה אותו דבר בעקבות המוות של קובי ושל בתו ג'יאנה. שולחים אהבה לנסה, למשפחת בריאנט ולמשפחות ההרוגים האחרים. אי אפשר לתאר במילים מה היתה המשמעות של קובי ללייקרס, לאוהדים, לעיר. מעבר לשחקן כדורסל, הוא היה אב אהוב, בעל וחבר לקבוצה. האור שלהם יישאר איתנו לנצח".

6:10: ונסה בריאנט פרסמה גם פוסט פרידה באינסטגרם בשם המשפחה, בהתבטאות ראשונה מאז הטרגדיה: "בנותיי ואני רוצות להודות למיליוני האנשים שהפגינו תמיכה והראו אהבה בתקופה המזעזעת הזו. אנחנו שבורים לחלוטין מהאובדן הפתאומי של בעלי היקר קובי, אבא מדהים לילדיי, ושל ג'יאנה היפהפיה והמתוקה, ילדה אוהבת, עמוקה, בת נהדרת ואחות מדהימה לנטליה, ביאנקה וקפרי.

"אנחנו שבורים גם עבור המשפחות שאיבדו את יקיריהן באותו יום ראשון, וחולקים איתן את האבל. מילים לא יתארו את הכאב שאנחנו חווים כרגע. אני מתנחמת בידיעה שקובי וג'יג'י ידעו שהם אהובים מאוד. בורכנו שהם היו חלק מחיינו, והלוואי שהיו איתנו כאן לנצח. הם המתנות המופלאות שנלקחו מאיתנו מוקדם מדי.

"אני לא בטוחה איך החיים יימשכו מחר, ובלתי אפשרי לדמיין את החיים בלעדיהם. אבל נקום בכל יום וננסה להרים את עצמנו בגלל שקובי וג'יג'י יאירו לנו את הדרך. האהבה אליהם אינסופית, והלוואי שיכולתי לחבק אותם, לנשק ולברך אותם, שיהיו איתנו כאן לנצח".

6:05: המחוות ברחבי ה-NBA נמשכות. במשחק בין ברוקלין לדטרויט, השאירו הנטס שני כיסאות פנויים לזכר קובי וג'יג'י, במקום בו ישבו במשחק לפני שבועות אחדים. קיירי אירווינג, שראה בבריאנט מנטור ונחשב לאחד משחקני ההווה הקרובים ביותר אליו ב-NBA, דמע לפני ואחרי המשחק, כשהוא מבטיח: "אשא את הלפיד שלו לנצח".

גם אקדמיית ממבה של קובי בתגובה ראשונה

1:30 - אדריאן ווג'נורובסקי מדווח: שחקני לוס אנג'לס לייקרס ואנשי המועדון ערכו מפגש ספונטני במתקן האימונים שבו סיפרו סיפורים ומעללים שונים על קובי בריאנט. ראשון היה לברון ג'יימס, שסיפר חוויה בלתי נשכחת מבחינתו מהימים שלהם בנבחרת ארה"ב במשחקים האולימפיים. לברון סיפר כיצד במשחק מול ספרד קובי נכנס בצורה ישירה בפאו גאסול, שעמד לחסימה, הסנטר שהיה אז חברו לקבוצה בלייקרס, והפיל אותו לרצפה בכל הכוח. "לעזאזל, אתה צריך לשחק איתו באותה קבוצה בשנה הבאה", אמר ג'יימס לקובי.

אבל אז התערבה ד"ר ג'ודי סטו, אחת האחראיות על הכושר הגופני בלייקרס, וסיפרה שאצל קובי בריאנט הכל היה מתוכנן ומחושב מראש. היא הזכירה שבאותה שנה הלייקרס הפסידו בגמר לסלטיקס, כשרבים האשימו את "הרכות" של פאו גאסול. קובי רצה "להיכנס לו לראש" ותכנן להמחיש לו עד כמה הוא לא קשוח מספיק, ומה עליו לעשות כדי לשנות את דרכיו. בשנה שלאחר מכן הלייקרס שוב זכו באליפות.

00:20 - פול ג'ורג', כוכב הקליפרס, אמר בקול רועד: "בלי קובי בריאנט, לא יודע את מי יכולנו להעריץ. גדלנו איתו, אנחנו מכאן, ראינו אותו כל יום בטלוויזיה, הוא הסיבה שבגללה אנחנו משחקים. עבורנו זה שונה. עבורי, ראס (ווסטברוק), דמאר (דרוזן), קוואי (לאונרד), כל החבר'ה מקליפורניה, זה פשוט הכה בנו בצורה שונה. הוא היה ה-MJ שלנו, הוא היה הגיבור שלנו, הוא היה ה-GOAT שלנו".

23:35 - אחרי יומיים, האלמנה ונסה בריאנט הגיבה לראשונה. היא אומנם לא יצאה לתקשורת, טרם אמרה מילה על חייה שנהרסו, אבל ונסה סיפקה תגובה פומבית ראשונה אחרי המוות של בעלה ובתה, כששינתה את תמונת הפרופיל שלה בחשבון האינסטגרם שלה. בתמונה נראים קובי ובתו המנוחה ג'יאנה במשחק האולסטאר ב-2016, מחזיקים זה את זו ומחייכים, כשהיא לבושה בחולצה עם שלו של נבחרת המערב.

ונסה הייתה נשואה לקובי במשך 18 שנה. אחרי מותה של ג'יאנה, נותרו לה שלוש בנות: נטליה (17), ביאנקה (3) וקפרי (8 חודשים). בנובמבר 2019 הם חגגו 20 שנה של חברות. מקורב למשפחה אמר אתמול: "ונסה המומה לגמרי ושבורת לב, אבל מנסה להישאר חזקה ככל שהיא יכולה לעיני בנותיה".

קובי בריאנט ובתו ג'יאנה בריאנט. GettyImages
תמונת הפרופיל החדשה. קובי ובתו/GettyImages
קובי בריאנט ובתו ג'יאנה בריאנט. GettyImages
לבשה את החולצה של אבא באולסטאר 2016. קובי וג'יאנה/GettyImages
ג'יאנה בריאנט. GettyImages
ג'יאנה בריאנט/GettyImages

23:00 - מאמן לוס אנג'לס לייקרס פרנק ווגל באימון הקבוצה: "זה היה שבוע אמוציונלי מאוד, אלה זמנים עצובים מאוד בשביל כולנו. קובי היה אב לבנות וזה היה הדבר שהסב לו הכי הרבה אושר בחיים. גם אני אוהב לאמן, אבל זה לא משתווה לאהבה שלי לבנות ואני מניח שכך היה אצלו. עבדנו עם השחקנים ביומיים האחרונים ואני מאמין שנוכל לעבור את זה ביחד. הייתי בבית עם משפחתי כששמעתי על מה שקרה. בכל הליגה ובכל העולם ובמשפחת הלייקרס ההשפעה של קובי תמשיך להיות משמעותית לנצח. אנחנו רוצים לייצג את מה שקובי ייצג. לברון ואנתוני דייויס היו קולניים מאוד השבוע בחדר ההלבשה כדי לעזור לשחקנים להתמודד עם הרגשות".

פול פירס: "אחרי מותו של קובי רציתי ליצור קשר עם אבא שלי שלא פגשתי מגיל 4"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully