וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל העולם צריך לראות אותו": אף אחד לא נותר אדיש לבכורה של זאיון וויליאמסון

כוכב ניו אורלינס הצית דמיון של ליגה שלמה, גם בסן אנטוניו יודעים: "השמיים הם הגבול". התגובות, הציוצים והמספרים ההיסטוריים

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: נבחרי אמצע העונה שלנו

ליגה שלמה חיכתה להופעת הבכורה של זאיון וויליאמסון ב-NBA. הלילה (בין רביעי לחמישי) זה סוף סוף קרה, ומה נגיד ומה נאמר - היה שווה לחכות. הבחירה הראשונה בדראפט שעבר חזר מניתוח ברך, ולאחר הופעה שקטה בשלושת הרבעים הראשונים, התפוצץ לגמרי בפתיחת הרבע האחרון והראה מדוע הושווה בעבר ללברון ג'יימס, צ'ארלס בארקלי ואחרים. כך זה קרה:

9:47 לסיום - אסיסט לג'וש הארט
9:19 לסיום - אסיסט לאיטוואן מור
8:52 לסיום - שלשה
8:27 לסיום - אלי-אופ
7:83 לסיום - שלשה
7:22 לסיום - ריבאונד התקפה וסל
7:00 לסיום - שלשה
6:18 לסיום - שלשה
5:44 לסיום - קליעת עונשין

בסך הכל 17 נקודות רצופות, כולל 4 מ-4 מחוץ לקשת - זו היתה מנת חלקו של וויליאמסון בפרק זמן של קצת יותר משלוש דקות. כשירד לספסל, אף אחד לא היה אדיש.

בנוסף לצליפות מחוץ לקשת, זאיון היה חסר פחד, כהרגלו: הלילה זה אולי לא הסתיים בדאנק יוצא דופן, אבל כן בריחוף מרשים לריבאונד שהזכיר לכולם כמה אתלטי הוא. "התקרה שלו מאוד, מאוד גבוהה", התמוגג מאמן ניו אורלינס אלווין ג'נטרי, "והוא יכול להגיע אליה. מה שראיתם היה טעימה של מה שנקבל כשהוא יתאקם לגמרי. יש הרבה דברים שנוכל לעשות איתו, יש לו המון פוטנציאל".

על אף ההופעה המדהימה, יש לציין שהפליקנס הפסידו לסן אנטוניו, ונמצאים כעת ארבעה משחקים מהמקום השמיני במערב. זה קרה, בין היתר, משום שג'נטרי החליט להוריד את הכוכב הלוהט שלו לספסל 5:23 דקות לסיום, כשניו אורלינס בפיגור 111:108. "לא, הוא לא יכול היה לחזור", אמר המאמן בפתיחת מסיבת העיתונאים, עוד לפני שנשאלה השאלה על ידי הכתבים. "אנחנו חייכים להיות חכמים כאן. צריך להסתכל על הטווח הארוך, לא על משחק אחד. הוא לא אהב את זה, אני לא חושב שמישהו היה אוהב את זה. הוא אמר לי, היי קואוץ', אני רוצה לנצח את המשחק'. אבל הייתי צריך להוציא אותו".

"זה היה קשה מאוד", הודה וויליאמסון כשנשאל על ירידתו לספסל, על רקע קריאות MVP ו"אנחנו רוצים את זאיון!" מצד הקהל המשולהב. "אני בן 19. ברגע ההוא לא חשבתי על הטווח הארוך, חשבתי על לנצח את המשחק. הרגשתי מספיק טוב כדי לשחק, אבל זה לא קרה". על ארבע השלשות שלו אמר: "כשאתה לא ממש יכול לזוז ולעשות תנועות אתלטיות יותר מדי, כל מה שאתה יכול לעשות זה לעמוד ולזרוק. אני מניח שזו היתה התוצאה. כל מה שחלמתי עליו קרה, חוץ מההפסד. זו האנרגיה שהעיר הזו הביאה, זה היה מחשמל. זה חלום שמתגשם".

ג'רו הולידיי צפה מהצד בחברו ונהנה מכל רגע. "אחרי השלשה הראשונה אמרתי, 'אוקיי, מגניב'. ואז הגיעה השנייה ואמרתי 'יופי, ילד, התאמנת!' ואז הגיעה השלישית, ומשם האנרגיה היתה משוגעת. ראינו אותו עושה את זה מאז בית הספר התיכון. זה מה שהוא עושה. עד כמה שזה היה מלהיב, כמה זה באמת מפתיע?"

גם המאמן היריב גרג פופוביץ' התלהב. "אני שמח שהוא חזר", אמר. "כל העולם צריך לראות אותו. זה טוב עבור הפליקנס, אבל גם עבור הענף. הוא החבילה המלאה, כשחקן וכאדם". דמאר דרוזן הוסיף: "הוא מיוחד. כל מי שעקב אחרי הכדורסל בשנים האחרונות ראה כמה הוא מוכשר. אני מקווה שהוא יישאר בריא, השמים הם הגבול עבורו".

המספרים

* בשלוש דקות, זאיון וויליאמסון קלע כפול ממספר השלשות שבן סימונס קלע לאורך כל הקריירה (2).

* וויליאמסון הוא שחקן ה-NBA הראשון שקולע לפחות 4 שלשות ללא החטאה בהופעת הבכורה שלו בליגה הטובה בעולם.

* על הדרך, גם השתווה לאנתוני דייויס כשחקן עם הכי הרבה נקודות בהופעת הבכורה שלו בפליקנס.

* 18 דקות בלבד לקחו לו לקלוע 22 נקודות. בעידן שעון הזריקות (מאז עונת 1954/55), אף שחקן לא קלע כמות נקודות שכזו בפחות מ-20 דקות.

הציוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully