וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארי נוויל: "שתי המפלגות הגדולות והמנהיגים תדלקו וקיבלו גזענות"

פרשן "סקיי" זעם אחרי שרודיגר סבל מגזענות: "קוראים לאחרים לטפל בזה, אבל זה קיים גם פה. אין לי שום אמון בפוליטיקאים, זה קורה גם אצלם"

מתוך אתר ארסנל

תקרית גזענית מכוערת מאוד נרשמה אתמול (ראשון) במהלך ה-0:2 של צ'לסי מול טוטנהאם. אוהדי התרנגולים, שזעמו על כך שבלם הבלוז אנטוניו רודיגר כביכול התחזה אחרי שספג בעיטה מיונג מין סון שהורחק, החלו לנהום לעברו ולסמן לו תנועות של קוף. כנדרש, רודיגר פנה אל קפטן הקבוצה שלו, ססאר אספיליקואטה, שדיווח לשופט, שהעביר את זה לשופט הרביעי ומשם נשמעו אזהרות מצידו של הכרוז באצטדיון.

מגן העבר ופרשן "סקיי" היום גארי נוויל התייחס לאירוע המכוער באולפן לסיכום המשחק כשאמר: "אנחנו מדברים על מקרה ברמת המיקרו עם אינדיבידואל או כמה אנשים מאחורי השער, אבל זה הרבה יותר עמוק מזה. אני זוכר שאשלי (קול, שישב ליד נוויל בעמדת הפרשנות) סבל קללות גזעניות בסנטיאגו ברנבאו לפני 15 שנה במשחק בו אני שיחקתי ונראה לי שלא חשבתי על זה לשנייה בחדר ההלבשה. אנחנו חושבים על זה כשחקני כדורגל. אתה יושב בחדר ההלבשה ואז אתה שומע את הסערה בתקשורת. התקשורת האנגלית קוראת לפיפ"א, אופ"א והרשויות בספרד להתמודד עם זה. בדיוק מה שקרה בבולגריה לא מזמן".

נוויל המשיך ואמר: "אבל יש לנו בעיית גזענות גם בפרמיירליג באנגליה. בפרמיירליג חייבים לטפל בזה. הם מתחבאים מאחורי ההתאחדות במקרה הזה. הם דוחפים מקרי משמעת להתאחדות. ציינתי כבר לפני כמה שבועות שבדיוק היו לנו בחירות במדינה הזו ושתי המפלגות הגדולות ביותר והמנהיגים של שתי המפלגות הללו הואשמו בחודש האחרון בכך שתדלקו גזענות וקיבלו גזענות בתוך המפלגות שלהם. זה מתקבל ועובר בדרגים הגבוהים ביותר במדינה, אבל לא מדברים על זה ברמת המיקרו, אנחנו מדברים ברמה הכי גבוהה ובתפקידים הכי בכירים במדינה".

גארי נוויל פרשן "סקיי" ושחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר. GettyImages
אמר מילים קשות שחשוב שייאמרו. נוויל/GettyImages

"היום ראינו תקרית שאנחנו יכולים לפטור באמירה שזה רק איזה בנאדם אחד, אבל זה נושא גדול יותר ומשהו חייב לקרות ומהר. אולי אנחנו צריכים לעודד את השחקנים לרדת מהמגרש ולעצור את הבידור ברגע שמשהו כזה קורה. אולי זו הדרך היחידה לעצור את זה. אני לא ירדתי מהמגרש כשאשלי היה קורבן לזה לפני 15 שנה ואנשים בטח יגידו שאני אומר את זה כמי שיושב במגדל השן כפרשן ואומר לשחקנים לרדת, אבל בדיעבד אני מתבייש בעצמי שלא עשיתי את זה לפני 15 שנה. הייתי גאה מאוד בשחקנים אם הם היו עושים את זה ולוקחים את הכוח לידיים שלהם.

"ארגון השחקנים חייב לפעול כי הוא אמור להגן על השחקנים במדינה הזו וכרגע שחקנים חווים הצקות והפרעות בעבודה שלהם. זה בלתי מתקבל. ארגון השחקנים צריך לקחת את זה לידיים שלהם אם הפרמיירליג וההתאחדות לא עושים כלום, ולהפסיק להפנות את האצבע להתאחדות הספרדית או הבולגרית כי אנחנו צריכים להתמודד עם הספינה שלנו. אולי קיבלתי את זה בעבר כי שחקנים היו עוברים התעללות גזענית במשך עשר שנים. אבל לא נפגעתי מזה באותם ימים. זה כאילו אמרתי 'לא, אנחנו שחקנים כדורגל וצריכים להתרכז בכדורגל'. אבל כשאתה מתבגר, אתה מחכים ואתה רואה את הנושאים בחברה ומבין איך הכדורגל יכול לשנות דברים.

"אין לי שום אמון בפוליטיקאים, הם לא יעשו כלום. הכדורגל יכול להיות המנוע לשינוי, הוא יכול לעשות את ההבדל וזה כבר הוכח בעבר. לא מטפלים בזה בצורה רצינית. זה שמוציאים כמה הודעות או לובשים חולצות עם כיתוב או תולים איזה פוסטר זה לא עוזר. זה לא. בדיעבד כואב לי שלא נפגעתי מזה מספיק כשחקן. אמרתי את אותם הדברים כשהייתי מאמן וראחים סטרלינג חווה גזענות בתחילת יורו 2016. עכשיו זה קורה בתדירות גבוהה יותר. אנחנו נבהלים וממלאים את העמודים האחוריים בכל פעם שהשחקנים שלנו הם קורבנות לגזענות בבולגריה. אנחנו שמחים להגיד להם מה הם צריכים לעשות. אבל האם זה יהיה בעמודים האחוריים בעיתונים גם מחר?

"הפרמיירליג נצפית על ידי 1.5 מיליארד אנשים בכל סוף שבוע, בכל העולם, באפריקה, באסיה ובאירופה. זו האחריות שלנו לקחת אחריות ולא להצביע על ההתאחדות הבולגרית".

עוד בוואלה

אנגליה: צ'לסי ניצחה 0:2 את טוטנהאם והתבססה במקום הרביעי

לכתבה המלאה
אנטוניו רודיגר בלם צ'לסי מתלונן על גזענות נגדו מצד אוהדי טוטנהאם. צילום מסך
רודיגר מסביר במהלך המשחק מה היו התנועות שכוונו לעברו/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully