וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות ותנועות גזעניות לעבר אנטוניו רודיגר: "זה נתעב"

אוהדי טוטנהאם התנהגו בגזענות כלפי בלם צ'לסי, הכרוז הזהיר שלוש פעמים. אספיליקואטה: "אין לזה מקום". ג'נאס: "ערב מזעזע"

מתוך אתר ארסנל

אירוע מכוער מאוד התרחש הערב (ראשון) במהלך הדרבי בין טוטנהאם לצ'לסי, בו ניצחו הבלוז 2:0. אוהדי טוטנהאם החלו לקרוא קריאות גזעניות ולסמן תנועות גזעניות שמדמות קוף לעבר בלם הבלוז אנטוניו רודיגר. כל "חטאו" של הבלם הגרמני היה שהוא ספג בעיטה בבטנו מיונג מין סון, מה שהוביל להרחקתו של הקוריאני.

אחרי ההרחקה נשמעו קולות ונראו תמונות מכוערות ובאיזשהו שלב רודיגר הלך אל הקפטן שלו ססאר אספיליקואטה והתלונן שהוא סובל מגילויי גזענות. הקפטן דיווח על כך לשופט ומיד החלו קריאות מצד הכרוז, שאמר: "התנהגות גזענית מצד הקהל מפריע למשחק. אנא זכרו שאין שום מקום לגזענות בכדורגל". ההודעה הזו חזרה על עצמה שלוש פעמים, אבל לא ממש הפריעה לאותם אוהדים גזענים ובמהלך המשחק נראה רודיגר כשהוא מדמה תנועות של קוף ומסמן שזה מה שהאוהדים של טוטנהאם עושים לו. בנוסף, נזרקו לעברו חפצים.

אספיליקואטה עצמו אמר: "הבהירו לנו היטב שאם אנחנו עדים לאיזושהי התנהגות גזענית, אנחנו צריכים לדווח עליה. טוני (רודיגר) הגיע אליי ואמר לי שהוא שומע שירים גזעניים לעברו ואני דיווחתי לשופט. אנחנו מודאגים מאוד ומודעים להתנהגות הזו. אנחנו חייבים לגרום לזה להיפסק. זה משהו שצריך להיפסק בכלל בחיים ולא רק בכדורגל, אין לזה מקום בחיים".

אנטוניו רודיגר בלם צ'לסי מתלונן על גזענות נגדו מצד אוהדי טוטנהאם. צילום מסך
רודיגר מתלונן על התנועות שעושים לעברו/צילום מסך

מאמן טוטנהאם ז'וזה מוריניו נשאל לגבי הגזענות ואמר: "לא ראיתי כלום, רק ראיתי שהשופט פעל לפי הפרוטוקול, הוא הגיע אל השופט הרביעי ואמר לפרנק למפארד ולי מה קרה. הפרוטוקול בוצע וכמובן שאנחנו מאוכזבים מאוד. טוטנהאם הוא מועדון גאה מאוד, ואנחנו נטפל בהכול". בלם טוטנהאם טובי אלדרווירלד: "לא ידעתי מה קרה במגרש, אבל אחר כך שמעתי על זה. זה לא שייך לכדורגל ואני מקווה שהאנשים האלה יאותרו במהרה כי זה רע ונשבר לנו מזה כבר".

גארי נוויל, ששימש כפרשן ב"סקיי", אמר בשידור: "כמה זמן ייקח לפני שהשחקנים ייקחו את העניינים לידיים? אם הם היו יורדים מהמגרש, מישהו היה יכול להאשים אותם? לא. כשזה קורה במדינות אחרות, אנחנו צועקים שחייבת להיות ענישה ובצדק, אבל אנחנו צריכים לצעוק באותה צורה כשזה קורה במדינה הזו. זה לא רק נוגע לכדורגל. זה משהו נתעב והפך לצערי לעניין שכיח במגרשי הכדורגל באנגליה".

ג'רמיין ג'נאס, קשר טוטנהאם לשעבר, אמר: "עם הטכנולוגיה שיש להם באצטדיון, אני אופתע מאוד אם לא יגיעו אל האנשים האלה. צריך לבודד ולמצוא את אותם אנשים ולהעניש אותם בהתאם. אין לזה מקום, אבל אני רוצה יותר מסתם הודעה במערכת הכריזה. אני לא רוצה שהאנשים האלה יגיעו לאצטדיון לעולם יותר. ההתנהגות הזו מגעילה ואלה אנשים מגעילים. הפרטוקול הופעל ועכשיו צריך למצוא את האנשים שעשו את זה. זה לא נעים לשמוע את ההתראות האלה. איפה שאני לא נמצא ויושב, זה פשוט לא נעים כשיש קריאות גזעניות ואני חושב שזה מה שרוב האנשים באצטדיון חושבים. אני חושב שאותם בודדים, אם הם גזענים, יימצאו והם מיעוט. זה היה ערב מזעזע בדשא ומחוצה לו ואני מקווה שאותם אנשים יזכו לטיפול הראוי להם".

עוד בוואלה!

אנגליה: צ'לסי ניצחה 0:2 את טוטנהאם והתבססה במקום הרביעי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully