וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים במכבי תל אביב להכשיר את טאריק בלאק לפנאתינייקוס

18.12.2019 / 7:35

אחרי הניצחון על זניט סנט פטרסבורג, הצהובים כבר עם הראש במשחק הביתי הקשה מול היוונים (חמישי, 21:05, ספורט 5). כשירותו של הסנטר תיבדק ביום המשחק. מחמאות לספרופולוס: "כמה קבוצות מסוגלות לעבור תקופה כזאת בסגל קצר ולא להפסיד?"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: עמית שמחה

בווידאו: יאניס ספרופולוס מאריך חוזה במכבי תל אביב

מכבי תל אביב המשיכה אמש (שלישי) בעונה הנפלאה שלה ביורוליג כשניצחה בחוץ 71:82 את זניט סנט פטרסבורג ועלתה למאזן של 10 ניצחונות מול 4 הפסדים בלבד. הצהובים רשמו את הניצחון בסגל החסר שניצח השבוע גם את צסק"א מוסקבה וגם את הפועל תל אביב בדרבי, ומחר הם יתמודדו נגד פנאתינייקוס (חמישי, 21:05, ספורט 5) שמדורגת מקום אחד מתחתיהם ביורוליג למשחק גדול נוסף.

המחצית הראשונה הייתה רחוקה מלהיות מרשימה עבור מכבי תל אביב, שקלעה רק 10 נקודות ברבע השני, רבע אותו מגדירים בקבוצה כחלש ביותר מתחילת העונה, אך למחצית ירדו הצהובים ביתרון 30:31. המחצית השנייה הייתה סיפור אחר; הקבוצה של יאניס ספרופולוס ברחה ליתרון 20, ורק ניסיון קאמבק בדקות הסיום של זניט בסוף הוריד את ההפרש ל-11.

השחקן המצטיין במשחק היה טיילר דורסי שקלע 17 נקודות. "אנחנו יודעים מה אנחנו יכולים לעשות בצד ההתקפי, הגנתית שיחקנו טוב מאוד כל המשחק, ובמחצית הראשונה לא שיחקנו טוב התקפית. השחקנים פתחו טוב את המחצית השנייה ואנחנו מהספסל המשכנו את זה", סיכם דורסי את ההתמודדות.

בקבוצה היו מרוצים מאוד מהניצחון שהושג בסגל החסר: "יאניס ניהל את הרוטציה בצורה מופתית", סיכם אחד מאנשי המועדון. "שני שחקנים בלבד שיחקו יותר מ-25 דקות, ונקווה שביחד עם הטיסה הישירה לתל אביב הם יזכו למנוחה סבירה ויוכלו להיות טריים לקראת המשחק החשוב ביום חמישי. כמה קבוצות מסוגלות לעבור תקופה כזאת בסגל קצר ולא להפסיד?".

טיילר דורסי, מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"יודעים מה אנחנו יכולים לעשות בצד ההתקפי". דורסי/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הפער בין המחציות היה די גדול, כשבקבוצה מצביעים על נתון אחד שפגע בהם בצורה משמעותית - ריבאונד ההתקפה של זניט, נתון בו הקבוצה הרוסית מצטיינת. זניט הורידה 17 ריבאונדים בהתקפה בסך הכל במשחק, כש-11 ריבאונדים הגיעו ברבעים השני והרביעי - הרבעים בהם זניט הצליחה לפגוע ביריבתה.

במחצית דיבר ספרופולוס עם שחקניו על ריבאונד ההגנה. "הם השיגו הרבה מאוד נקודות מריבאונד במחצית הראשונה ולא הצלחנו להגיע למשחק המעבר", סיכם דורסי. "היו להם שתיים או שלוש הזדמנויות בהתקפה, אבל במחצית השנייה הגבלנו אותם להזדמנות אחת והצלחנו לרוץ. זאת קבוצה ריבאונד התקפה מצוינת, אולי הטובה ביותר ביורוליג, אך הצלחנו לעצור את זה במחצית השנייה והשגנו את הניצחון".

אלייז'ה בריאנט שקלע 12 נקודות סיפר: "היינו צריכים לשמור אותם מחוץ לריבאונד ההתקפה, התקשינו בזה במחצית הראשונה וזו הייתה נקודת השינוי שלנו במחצית השנייה. התחלנו להשיג יותר עצירות, לקחת את הריבאונד ולצאת לריצות. ברגע שמנענו מהם להשתלט על הריבאונד, זה הוביל אותנו למשחק הריצה שאנחנו אוהבים".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. AP
זכה למחמאות. ספרופולוס/AP

נתון משמעותי נוסף במשחק היה התרומה של סקוטי ווילבקין. הכוכב סיכם ערב חלש מבחינתו עם 8 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 איבודי כדור כשכל הנקודות שלו מגיעות במחצית השנייה (לקח 2 זריקות בלבד בכל המחצית הראשונה). הקבוצה הרוסית קפצה על ווילבקין בכל הזדמנות בפיק אנד רול ומנעה ממנו את הזריקות שהוא אוהב לקחת. "כל השחקנים נלחמו, כולם עייפים וכואבים אבל אנחנו ממשיכים לשחק", סיכם ווילבקין את ההתמודדות. "במחצית השנייה עשינו עבודה טובה בלהרים את רמת האנרגיה ההגנתית; זה מתחיל עם זוסמן שלוחץ על כל המגרש ונמשך עם ניסיון לדחוף את הכדור ולנצל את ההחטאות שלהם. נתנו להם קצת לחזור בסוף בשל איבודי כדור רבים, אבל רצינו רק לצאת עם ניצחון וזה מה שעשינו".

בקבוצה היו דווקא מרוצים מהשגת הניצחון ללא ווילבקין. "לא לשכוח שתהיה לו עזרה החל מהשבוע הבא מארון ג'קסון ולאחר מכן גם עם וולטרס, והוא לא יצטרך להיות זה שמוביל את הכדור", סיכם אחד מאנשי הקבוצה. "ובכל זאת, לדעת לנצח במשחק כזה, ובצורה די נוחה, זה מראה על בגרות של המועדון. גם סקוטי לא השתולל, אלא נתן למשחק לזרום. ככה השחקנים הגדולים מתנהלים".

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב עם עומרי כספי. דני מרון
רוצה לשחק, אך יעבור מבחן כשירות. בלאק לצד כספי/דני מרון

היום בתעלה מכבי תל אביב ביחד עם ה-200 אוהדים שעשו איתה את המסע לסנט פטרסבורג על טיסה לתל אביב. אם הכול יתנהל לפי התוכניות, בשעות הערב המוקדמות הקבוצה כבר תוכל לערוך את האימון המסכם לקראת פנאתינייקוס. אגב, בפעם האחרונה שהיא שיחקה את המשחק השני בבית בשבוע הכפול של היורוליג, הטיסה שלה מאיסטנבול התאחרה והיא לא זכתה להתאמן.

בקבוצה יודעים שפנאתינייקוס, שניצחה בביתה את פנרבחצ'ה ונמצאת בכושר מצוין מאז הגיע ריק פיטינו לקבוצה, היא אופרה אחרת לעומת זניט. אחת השאלות הגדולות במכבי תל אביב היא מידת כשירותו של טאריק בלאק שעבד עם אנשי הצוות הרפואי שנותרו בתל אביב. ההערכה בקרב אנשי המועדון היא כי רק מחר יוחלט סופית אם בלאק יוכל לשחק או לא. הסנטר רוצה לעלות על הפרקט, אך אם יחוש שוב בכאבים, לא יסכנו אותו.

בינתיים, דורסי, שאוהב לפגוש את הקבוצות היווניות, מתרגש. "אנחנו צריכים את הקהל שלנו קולני כמו תמיד. יש לנו את יתרון הביתיות הטוב ביותר ביורוליג. כשאני פוגש קבוצה יוונית, זה נותן לי מוטיבציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully