וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערי המרה: ליגת העל סגרה סיבוב ראשון דל בשערים - הנתונים והמספרים

לא רק השער הנעול של טננבאום: ממוצע שערים נמוך, 12 תוצאות 0:0 ו-17 של 0:1, שמונה קבוצות עם ממוצע של פחות מגול למשחק ובלי שלושער אחד לרפואה. הדומיננטיות של מכבי תל אביב, ההתקפה של מכבי חיפה וההרחקות הזוגיות של קרית שמונה ונתניה. מספרי הסיבוב הראשון

צילום וידאו: לירון מולדובן, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות אחרי ה-2:2 של בית"ר ירושלים מול מ.ס. אשדוד

* הסיבוב הראשון הסתיים עם 205 שערים בלבד. מדובר בממוצע של 2.25 שערים למשחק, לעומת 2.47 בסיום הסיבוב הראשון בעונה הקודמת (225 שערים).

* 12 תוצאות תיקו מאופסות היו בסיבוב הראשון, כשהיחידה שעדיין לא סיימה העונה ב-0:0 היא עירוני קרית שמונה. 17 משחקים הסתיימו בתוצאה 0:1.

* רק משחק אחד הניב יותר משישה שערים: הניצחון הביתי של מכבי חיפה 3:4 על הפועל רעננה במחזור הפתיחה.

* מכבי חיפה גם סיימה כהתקפה הטובה של הסיבוב עם 29 שערי זכות (11 מהשערים ברבע השעה האחרונה, 24 מהם בושלו -יותר מפי שניים מכל קבוצה אחרת) וכקבוצה שהחזיקה הכי הרבה בכדור ואיימה יותר מכולן.

צ'ארון שרי (מימין) עם יאניק וילדסחוט שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
ההתקפה הטובה בליגה. צ'ארון שרי עם יאניק וילדסחוט/יוסי ציפקיס

* בן שהר, מלך שערי העונה שעברה, מוביל בקטגוריה הזו גם כעת עם שמונה כיבושים בסיבוב הראשון (מתוך ה-19 של הפועל באר שבע). את ראש טבלת המבשלים חולקים צ'ארון שרי, יובל אשכנזי ודולב חזיזה ממכבי חיפה יחד עם איסמעיל ריאן מעירוני קרית שמונה (ארבעה כל אחד).

* עדיין לא היה כובש שלושער העונה בליגת העל. הכי קרוב היה פאטוס בצ'יראי עם שני צמדים.

* בנג'מין קוקו, חלוצה של הפועל כפר סבא, הוא שחקן ההתקפה עם זמן המשחק הרב ביותר העונה (החמיץ 23 דקות בלבד), אבל גם החלוץ המרכזי היחיד שעדיין לא כבש.

* שמונה מ-14 קבוצות הליגה כבשו בממוצע פחות משער אחד למשחק (כל המדורגות מהמקום השישי ומטה עם 12 שערים או פחות, לא כולל מ.ס. אשדוד שכבשה 18 שערים).

שחקן הפועל באר שבע, בן שהר. קובי אליהו
אחראי על 42 אחוזים משערי הפועל באר שבע. בן שהר/קובי אליהו

* זו עונה שנייה ברציפות שמכבי תל אביב מסיימת סיבוב ראשון ללא הפסד ועם 33 נקודות (10 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו). ההבדל היחיד: הפרש השערים בעונה שעברה היה 24+ והעונה 20+, אבל ללא ספיגה.

* זו כמובן הפעם הראשונה בהיסטוריה שקבוצה שומרת על שער נקי במשך סיבוב שלם בליגת העל. שיא הליגה של דניאל טננבאום עומד כרגע על 1,263 דקות, והיד עוד נטויה. הוא רחוק משחק וחצי מהשיא האירופי של כל הזמנים.

* בעונה שעברה היה לצהובים יתרון של 11 נקודות בפסגה בתום הסיבוב הראשון, הפעם הוא עומד רק על שלוש נקודות.

* מכבי חיפה, שדורגה רק במקום התשיעי בתום הסיבוב הראשון בעונה הקודמת, נמצאת בפתיחת העונה הכי טובה שלה מאז 2009/10. בעונת הקיזוז הידועה לשמצה שבסופה הפסידה את האליפות, היו למכבי חיפה 36 נקודות אחרי 13 משחקים (12 ניצחונות והפסד).

עוד בוואלה!

בטופ 10 העולמי: דניאל טננבאום עם אחד הרצפים הארוכים בהיסטוריה

לכתבה המלאה
דניאל טננבאום שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משחק וחצי מהשיא האירופי. דניאל טננבאום/ברני ארדוב

* הפועל חיפה קיבלה הכי הרבה פנדלים (חמישה) ודייקה בכולם, בעוד עירוני קרית שמונה (שתי החמצות של קיליאן שרידן) וסקציה נס ציונה (החמצה של סאביין לילאי) הן היחידות שלא כבשו מהנקודה הלבנה.

* קרית שמונה גם מובילה את הליגה בהרחקות יחד עם מכבי נתניה - שישה כרטיסים אדומים לכל אחת. אצל הקריה כל ההרחקות היו בזוגות (שלושה משחקים שסיימה בתשעה שחקנים) ולנתניה זה קרה פעמיים.

* הפועל כפר סבא סיימה כקבוצת הבית הגרועה של הסיבוב, עם שתי נקודות בלבד כמארחת (באצטדיון המושבה ולא בלויטה, יש להזכיר) ושער בודד. קרית שמונה, הפועל רעננה ונס ציונה הן היחידות שלא ניצחו בחוץ.

* ונסיים בנימה חיובית: רק שלושה מאמנים פוטרו/התפטרו בסיבוב הראשון, לעומת שבעה באותו פרק זמן בעונה שעברה שבה נרשם שיא עגום עם 35 מאמנים שונים שעמדו על הקווים.

אלמוג כהן שחקן מכבי נתניה רואה כרטיס אדום. ברני ארדוב
אחד מתוך שישה מורחקים של מכבי נתניה עד כה. אלמוג כהן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully