וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים את אותו הדבר בדיוק: המטרה המשותפת של איביץ' וקלינגר בדרבי

4.12.2019 / 13:30

המאמן הצהוב מאס בבונקרים של היריבות, המאמן האדום נואש לראות יותר אומץ משחקניו, אז האם נראה משחק פתוח בבלומפילד? יניב טוכמן מתכונן לקרב היוקרתי עם הנתון המדהים של דור מיכה והצ'אנס הנדיר של שחר פיבן

צילום וידאו: סוכנות ג'יני, עריכת וידאו: ניר חן

1. בסיום המשחק בין הפועל אביב לבית"ר ירושלים יצא ניר קלינגר ממסדרון חדר ההלבשה ופסע במבואה שם התרכזה התקשורת וחיכתה לתגובות. בדרך כלל לוקח לעיתונאים יותר מחצי שעה כדי לקבל מרואיין ראשון, אבל קלינגר כבר היה בחוץ. "חכו", הפטיר לעבר התקשורת. "קודם נירגע עם סיגריה בחוץ ואז אחזור". כמעט עשר דקות עמד מאמן הפועל תל אביב וענה לכל השאלות. השתמש כמעט בכל מילה לתאר את השינוי שעשתה הקבוצה שלו בין המחצית הראשונה הרעה כל כך לבין השיפור שהיה ב-45 הדקות של החלק השני. הוא הבהיר שזו הפועל תל אביב שהוא רוצה לראות. תוקפת, יוזמת, מעזה. לא כזו שמסתגרת בפחד ומנסה לשמור על השער של יואב ג'רפי בלי לפתח שום דבר יצירתי קדימה. כמה דקות אחרי זה כשכבר אסף את התיק האישי שלו וטיפס לאוטובוס האדום, הוא חיפש עוד משפט כדי לתאר מה שהוא רוצה לראות מהשחקנים שלו. "אנחנו צריכים להיות יותר אמיצים", אמר ועלה לשבת במושב הקדמי.

כשוולדאן איביץ' נשאל במסיבת העיתונאים שלפני המשחק האחרון של הקבוצה מול עירוני קרית שמונה, מה דעתו על הכדורגל הישראלי ועל המאמנים שסוגרים משחקים כדי לא להפסיד, הוא חשב בהתחלה לא להתייחס כדי לא להעליב מישהו, אבל הסרבי לא אחת מרגיש צורך לומר את אשר על לבו והוא הפטיר לעבר העיתונאים: "מאמנים יכולים להתקדם רק אם הם ישחקו כדורגל במטרה לנצח".

מאמן מכבי תל אביב, ולאדן איביץ'. דני מרון
הרגיש צורך לומר את שעל ליבו. ולאדן איביץ'/דני מרון

אם יש משהו שאיביץ' רוצה הלילה זה שהפועל תל אביב של המחצית השנייה מול בית"ר ירושלים תגיע לדרבי. בשני המשחקים בהם מכבי תל אביב איבדה העונה נקודות בבלומפילד, היא פגשה את בני יהודה של תקופת הבונקר ואת הפועל חדרה של אורי גוטמן. שתי הקבוצות סגרו הרמטית מאחור עם צבא של שחקנים שהתבקשו רק לעשות הגנה. אומץ לנצח לא היה בשני המשחקים האלה ובשניהם מכבי תל אביב כשלה ולא הצליחה לנצח.

אז נכון שהפועל תל אביב לא יודעת לעשות הגנה של קבוצת תחתית אמיתית וגם אם היא תתבנקר הערב, ספק אם מכבי תל אביב לא תצליח לפצח את ההגנה שלה, אבל איביץ' רוצה בדיוק את מה שניר קלינגר רוצה. שניהם רוצים לראות את הפועל תל אביב מעזה לצאת ממחצית המגרש שלה ולא מחכה מאחור בנסיון לחפש מקלט. קלינגר רוצה להראות שהפועל תל אביב יודעת לשחק כדורגל ואיביץ' רוצה שיבואו מולו קבוצות שרוצות לשחק כדורגל. שניהם רוצים את אותו הדבר בדיוק.

עוד בוואלה!

ברגע האחרון: ז'איר אמאדור לא ישחק בדרבי בשל סיבות אישיות

לכתבה המלאה
ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב. סוכנות ג'יני
מחפש אומץ. ניר קלינגר/סוכנות ג'יני

2. מכבי תל אביב ניצחה בשבת את קרית שמונה בכדורגל לא טוב. יש לכך מספיק נסיבות מקלות. משחק חוץ, המגרש בקרית שמונה תמיד קשה, נחיתה מפגרה של שלושה שבועות, יריבה שנלחמת על חייה. אבל יש עוד נתון אולי יותר חשוב מכולם והוא דור מיכה. אם מכבי תל אביב רוצה להרים את הרמה שלה ולסגנן לעצמה משחק יותר איכותי, היא צריכה את האיש שמוסיף את הטעם למשחק שלה. 11 משחקי ליגה מאחורינו ולדור מיכה אין אפילו בישול אחד לגול. נתון מדהים. מדובר בשף המצטיין של הכדורגל הישראלי עם 12 בישולים בעונה שעברה והעונה כלום.

יתרה מזאת, על פי אתר הבית של מכבי תל אביב אין למיכה בישול ב-17 משחקים של מכבי תל אביב העונה. זאת אומרת שגם במשחקים באירופה, בגביע הטוטו ובאלוף האלופים הוא לא הצליח להניע את המכונה של מכבי תל אביב. הבישול היחיד שלו, על פי אתר הקבוצה, היה במשחק הכנה מול ספרטה רוטרדם בקיץ. יחד עם זה אסור לשכוח שלמיכה יש העונה 3 שערים וזה נתון מכובד ביחס למחזור הזה, אבל את מיכה מכבי תל אביב צריכה קודם כל בשביל הברק והתחכום. בשביל הכנסת הכדור החכם שיבנה את השער.

לא ברור אם מיכה יפתח הערב בהרכב, ויש אפשרות שהוא יירד לספסל לטובת אבי ריקן. ולדאן איביץ' עשה המון ניסויים בהרכב שלו באימונים האחרונים וגם האפשרות שמיכה יפתח על הספסל קיימת. בכל מקרה העונה הוא פתח ב-10 מתוך 11 משחקים ובארבעת המשחקים האחרונים הוא לא הוחלף. אגב, במשחק היחיד בו הוא לא שיחק בגלל מתיחה קלה מכבי תל אביב ניצחה את בית"ר ירושלים בחוץ 0:4.

שחקן מכבי תל אביב, דור מיכה, מול שחקן הפועל חיפה, בן והבה. דני מרון
לאן נעלמו הבישולים? דור מיכה/דני מרון

3. המשחק הערב יהיה השני בלבד של שחר פיבן בהרכב העונה. מי שהפתיע רבים בעונה שעברה כשהפך משחקן אנונימי לבלם פותח במכבי תל אביב ולחביבו של המנכ"ל לשעבר בן מנספורד, עלה ב-11 של איביץ' רק פעם אחת העונה במשחק הבית מול מכבי חיפה. ההיעדרות הכפויה של ז'איר אמאדור עקב עניינים אישיים שולחת את פיבן להרכב בתקופה שבה הוא אמור לשאת ולתת על חוזה חדש ומשודרג במכבי תל אביב. רבים מחבריו כבר הסתדרו והגדילו את השכר, אבל פיבן נשאר קצת מאחור ובתקופה כזו, הוא יכול להזכיר שבאליפות המרשימה של העונה שעברה הוא השאיר מיובש בחוץ את הבלם הישראלי הטוב של העונה, איתן טיבי. זה שהערב ישחק לצידו, אולי בכלל במערך של שלושה בלמים.

שחר פיבן שחקן מכבי תל אביב מול אנז' פרדי פלומן שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הזדמנות לשדרוג. שחר פיבן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully