וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונאי אמרי פוטר מארסנל, פרדי ליונגברג יעמוד זמנית על הקווים

זה היה באוויר, וכעת זה הפך לרשמי: המאמן הספרדי סיים את דרכו בשורות התותחנים בעקבות היכולת המזעזעת. שחקן העבר השבדי ינהל את משחקי הקבוצה בתקופה הקרובה

עריכת וידאו: טל רזניק

בעקבות רצף הכישלונות ואחרי ההפסד אמש (חמישי) לאיינטרכט פרנקפורט בליגה האירופית, ארסנל הודיעה על פיטוריו של המאמן הספרדי, אונאי אמרי, ששימש כמאמן הקבוצה מזה כשנה וחצי. שחקן העבר השבדי, פרדי ליונגברג, שכיכב בעבר בשורות התותחנים, כולל בעונת האליפות המושלמת ב-2003/04, יחליפו זמנית על הקווים.

ההפסד לפרנקפורט היה המשחק שביעי ברציפות ללא ניצחון עבור ארסנל בכל המסגרות, הרצף הארוך ביותר שלה מאז פברואר 1992 כשאז לא הצליחה לנצח במשך שמונה משחקים ברציפות תחת המאמן ג'ורג' גרהאם. ב-1,235 משחקים תחת ארסן ונגר, זה מעולם לא קרה לארסנל. בנוסף, זו הייתה הפעם הראשונה אחרי 46 משחקים ברציפות בכל המסגרות (40 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו) שארסנל מפסידה אחרי שהיא מובילה במחצית.

מי שחזר אל התותחנים ועוד היישר אל ההרכב היה לא אחר מאשר גרניט ג'אקה, שלא שיחק מאז התקרית והעימות עם האוהדים במשחק מול קריסטל פאלאס ב-27 באוקטובר. אחד הדברים שהכי בלטו לעין במשחק היה האצטדיון, שהיה דליל באופן חריג מאוד. ארסנל, שבעבר הייתה ממלאת את האצטדיון בכל משחק בכל מסגרת הצליחה הפעם למלא אולי מחצית מהאצטדיון. בנוסף, אוהדי פרנקפורט לא היו רשאים להיכנס למשחק בשל עונש, כך שגם יציעי האורחים נותרו ריקים לחלוטין ויצרו אווירת נכאים.

אוהדי ארסנל מניפים שלטים נגד אונאי אמרי. GettyImages
השלטים של אוהדי ארסנל נגד אמרי/GettyImages

במהלך המחצית השנייה החלו אוהדי ארסנל גם להניף שלטים, עליהם נכתב: "אמרי החוצה. אין טקטיקה, אין שיטה, אין איפה להתחבא". בנוסף, מאות אם לא אלפי אוהדים יצאו בהפגנתיות לפני שריקת הסיום.

עוד לפני שפוטר, אמרי עצמו אמר אחרי המשחק: "האוהדים היו עצבניים ומאוכזבים מאוד. הפסדנו את השליטה במשחק ב-15 דקות והם השיגו את התוצאה שרצו בזמן הזה. אני חיובי, אבל מעבר לכל דבר אני ריאלי. פספסנו הזדמנות טובה מאוד לנצח הלילה, אבל השתפרנו מהמשחק האחרון כאן. אנחנו ראשונים בבית שלנו ואיבדנו אפשרות לעלות הערב, אבל תהיה לנו הזדמנות נוספת בליאז'. התוצאה מאכזבת מאוד. שלטנו במחצית הראשונה והיינו מרוצים מאיך שנראינו כקבוצה, אבל איבדנו שליטה במחצית השנייה. החלפנו שחקנים בגלל פציעות ולכן לא יכולנו לעשות חילופים התקפיים. אנחנו קבוצה טובה יותר ממה שאנחנו מראים. התגובה של השחקנים במחצית הראשונה הייתה טובה, אבל הפציעות פגעו בנו כי היינו צריכים שחקנים רעננים ולא יכולנו להשתמש בהם".

אמרי נשאל האם הוא מודאג לגבי עתיד ואמר: "אני חושב על המשחק הבא ואיך אנחנו יכולים להשתפר. הדרך לעשות את זה היא לשחק כמו ששיחקנו במחצית הראשונה". על המשחק עצמו הוסיף: "הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להחזיר לשחקנים את הביטחון זה לנצח. זה המשחק הראשון בו הפסדנו בבית". על החזרה של ג'אקה אמר הספרדי: "אלה חדשות טובות מאוד עבור גרניט. הוא שיחק טוב והאוהדים עזרו לו".

עוד בוואלה!

הליגה האירופית: דאבור שוב כבש, הדחה כואבת לנאתכו ופרטיזן בלגרד

לכתבה המלאה
אונאי אמרי מאמן ארסנל. רויטרס
היה מרוצה מהמחצית הראשונה. אמרי/רויטרס

עוד לפני ההודעה על פיטוריו של הספרדי, בלם העבר של ארסנל מרטין קיאון אמר: "אני חושב שאמרי לקח את הקבוצה הכי רחוק שהוא היה יכול. ההופעה במחצית השנייה הייתה קרקס. בחירת ההרכב, המוטיבציה של הקבוצה, החילופים, ההופעה, הכול היה חסר. זה היה פשוט נורא ואיום. האוהדים נזכרו בשנים עברו עם טרי ניל, לפני 37 שנים, אני הייתי במועדון כשזה קרה והדברים נהיו רעילים מאוד במועדון. אני חושב שאנחנו מתקרבים לשם". קיאון הוסיף: "האם אמרי מסוגל להחדיר מוטיבציה בקבוצה הזו? נראה שהוא איבד את השחקנים. זה הכי גרוע שאני ראיתי את ארסנל. אני יודע שהיו צריכים להיעשות שינויים כי ונגר היה במועדון יותר מדי זמן. ארסנל כרגע נמצאת ביכולת של ירידת ליגה. האם למישהו במועדון יש מושג כמה בעייתי זה יהיה עכשיו? צריך לקבל החלטות. יש אנשים במועדון שצריכים לקבל החלטות אחרת ארסנל תמשיך לצלול בטבלה".

שחקן העבר ג'ון הארטסון, שמשמש כפרשן, אמר אחרי המשחק: "לא הייתה שום תעוזה במשחק של ארסנל, מאוד חסרי חשק, נראה שהם לא מקבלים שון כיוון מהמאמן שלהם לגבי הצורה שבה הם צריכים לשחק. בסך הכול מאכזב מאוד ואחרי ההופעה הזו הם חייבים להתחיל לשאול שאלות לגבי העבודה של אונאי אמרי עכשיו .הם פיגרו בשער ואז הוא הכניס את לוקאס טוריירה, שהוא קשר אחורי כשיש לו על הספסל את ניקולא פפה ואלכסנדר לקאזט. הוא מציב את אובמיאנג בצד ימין למרות שהוא היחיד שיכול לכבוש".

פרשן "דיילי מירור" ג'ון קרוס, שנחשב מקורב מאוד לארסנל, כתב: "האוהדים ויתרו, השחקנים איבדו אמונה ולילה אפור ומשפיל צריך לסמן את הסוף של אונאי אמרי. הוא נראה כמו מת מהלך ועכשיו השאלה היחידה שנותרה היא מתי הוא יילך כי הוא גמור כמאמן ארסנל. לא הייתה שום תשוקה, שום תקווה וההנאה הוחלפה באווירה רעילה וקשה באצטדיון חצי ריק, האדישות התחלפה בכעס כשהקבוצה לוותה בקריאות בוז החוצה מהמגרש. הנהלת ארסנל צריכה להפסיק לבזבז את הזמן על מאמן שאיבד את זה ונראה מובס.

"זה היה הכי גרוע שיכול להיות כי איינטרכט פרנקפורט הייתה איומה, זה רק מראה כמה ארסנל התרסקה ב-18 החודשים מאז מינויו של אמרי. הוא נראה כמו מאמן שיש לו תכנית, אבל לקבוצה שלו אין שום זהות וזה גרם למשבר ביחסים בין האוהדים, השחקנים והמועדון. ארסנל לא נלחמה, לא נראתה זועמת ובשום שלב לא נראתה כמי שלוחצת כדי להשיג את השוויון למרות שהייתה לה חצי שעה אחרי השער השני של פרנקפורט. ארסנל היה מועדון גדול, מלא במסורת ותהילה תחת ארסן ונגר, אבל עכשיו אמרי נראה חיקוי חיוור, חסר מושג ומאמן מהדרג השני. ארסנל בחרה מחליף שגוי, היו נעליים גדולות להיכנס אליהן ואמרי לא מספיק גדול בשביל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully