וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: דאבור שוב כבש, הדחה כואבת לנאתכו ופרטיזן בלגרד

חלוץ סביליה חגג שער יפה בתוספת הזמן ב-0:2 על קרבאח. נאתכו בישל, אבל אלקמאר השוותה ל-2:2 בתוספת ועלתה. גם וייסמן בחוץ, 14 דקות לביטון בניצחון סלטיק. ארסנל הפסידה, אמרי ישלם את המחיר?

עריכת וידאו: טל רזניק

המחזור החמישי בליגה האירופית יצא לדרך מוקדם היום (חמישי) כאשר ילדי מנצ'סטר יונייטד נחלו הפסד בכורה, 2:1 מול אסטנה. באותו בית י"ב, ביברס נאתכו בישל עבור פרטיזן בלגרד, שאיבדה יתרון 0:2 בתוספת הזמן וראתה את אלקמאר עולה על חשבונה עם 2:2. גם שון וייסמן הודח עם וולפסברגר אחרי הפסד ביתי לבורוסיה מנשנגלדבאך. מונס דאבור כבש שער שלישי במדי סביליה, ב-0:2 הביתי על קרבאח, ואילו ניר ביטון שותף כמחליף בניצחונה של סלטיק על ראן.

הקבוצות שכבר עלו לשלב 32 האחרונות: סביליה, אפואל ניקוסיה, באזל, ספורטינג ליסבון, לאסק לינץ, סלטיק, אספניול, גנט, וולפסבורג, בראגה, וולבס, מנצ'סטר יונייטד, אלקמאר.

מונס דאבור שחקן סביליה חוגג שער. רויטרס
שער עם בשורה. מונס דאבור/רויטרס

בית א'

סביליה - קרבאח 0:2

מונס דאבור החמיץ כמה פעמים, אבל בסופו של דבר בא על שכרו עם שער יפהפה בדקה ה-92 - השלישי שלו בליגה האירופית העונה - וגם הצהיר על לידה קרבה בעת החגיגות. החלוץ הישראלי פתח לצד צ'יצ'ריטו, ושניהם נעצרו אצל אסמיר בגוביץ' הוותיק וראו את המחליף בריאן חיל מכניע אותו בדקה ה-61 בעזרת רגל של שחקן הגנה. דאבור חתם כאמור בתוספת הזמן עם מהלך אישי וכדור מסובב מעל ידיו של השוער, וסביליה נותרה מושלמת עם 15 נקודות. קרבאח איבדה סיכוי להעפיל בגלל המאזן הישיר (הפסד ותיקו) מול אפואל ניקוסיה.

דודלאנז' - אפואל ניקוסיה 2:0
לאפואל: אורוש מאטיץ' (12 בפנדל), יורגוס מרקיס (43)

עוד בוואלה!

רוברט לבנדובסקי "מכור לשערים", ומוכיח שוב: "הוא בליגה משלו"

לכתבה המלאה
מונס דאבור שחקן סביליה כובש מול קרבאח. רויטרס
סובב במדויק אל הרשת. מונס דאבור ברגע ההבקעה/רויטרס

בית ב'

לוגאנו - פ.צ. קופנהאגן 1:0
לקופנהאגן: ניקולאי תומסן (26)

מאלמו - דינמו קייב 3:4
למאלמו: ראסמוס בנגטסון (2), מרקוס רוזנברג (48 ו-96), ארדאל ראקיפ (57). לדינמו: ויטלי מיקולנקו (18), ויקטור ציגנקוב (39), בנימין ורביץ' (77)

מונס דאבור שחקן סביליה. רויטרס
וגם תפילה לאחר מכן. מונס דאבור/רויטרס

בית ג'

קרסנודאר - פ.צ. באזל 0:1
לקרסנודאר: ארי (72 בפנדל) שגם הורחק (95)

טרבזונספור - חטאפה 1:0
לחטאפה: חיימה מאטה (50)

בית ד'

ספורטינג ליסבון - פ.ס.וו איינדהובן 0:4
לספורטינג: לואיז פליפה (9), ברונו פרננדש (15 ו-64 בפנדל), ז'רמי מתיו (42)

רוזנבורג - לאסק לינץ 2:1
לרוזנבורג: ביורן יונסן (45). ללינץ: תומאס גויגינגר (20), דומיניק פריזר (54)

לואיס מורגן שחקן סלטיק. GettyImages
סלטיק טיילה. לואיס מורגן/GettyImages

בית ה'

סלטיק - ראן 1:3

ניצחון רביעי ברציפות לאלופת סקוטלנד, שסיפקה שואו לאוהדיה והבטיחה בקלות את ראשות הבית. ראן איבדה סיכוי עוד במחזור הקודם, הגיעה בהרכב משני ונותרה עם נקודה אחת בלבד, כשכל הצרפתיות לא תהיינה בשלב הבא. לואיס מורגן הבקיע את הראשון אחרי בישול של ג'יימס פורסט בדקה ה-22. ריאן כריסטי כבש שער יפה בשמאל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ומייקל ג'ונסטון הוסיף בדקה ה-74. ניר ביטון נכנס כמחליף שתי דקות לאחר מכן, בעוד חאתם עבד אלחמיד עדיין חסר בגלל פציעה. אדריאן הונו צימק עבור ראן (89).

לאציו - קלוז 0:1
ללאציו: חואקין קוראה (24)

דאיצ'י קמאדה שחקן איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
חגג על ארסנל. דאיצ'י קמאדה/רויטרס

בית ו'

ארסנל - איינטרכט פרנקפורט 2:1

עוד ערב עגום לתותחנים, שרשמו משחק שביעי רצוף ללא ניצחון בכל המסגרות - לראשונה מאז פברואר 1992 - ונראה כי הפרידה מאונאי אמרי מתקרבת. היציעים באצטדיון האמירויות היו שוממים למדי, האווירה הייתה קודרת וגם שער היתרון של פייר אמריק אובמיאנג בדקה ה-45 לא עורר את ארסנל. דאיצ'י קמאדה היפני סובב נהדר בשמאל והשווה בדקה ה-55, ואחרי תשע דקות השלים צמד ברגל ימין. הפסד בית מספר 11 של ארסנל באמירויות באירופה, והוא השישי מול יריבה מגרמניה. כל חמשת ההפסדים האחרים היו מול יריבות מחמש מדינות שונות. למרות זאת, תיקו ואפילו הפסד בשלושה שערים בליאז' יעלה את ארסנל לשלב הבא. פרנקפורט צפויה לעלות, כשאפילו תיקו מול גימראייש יכול להספיק.

ויטוריה גימראייש - סטנדרד ליאז' 1:1
לגימראייש: אנדרה פריירה (45). לסטנדרד: מקסים לסטיין (39 בפנדל)

יציעים ריקים במהלך המשחק בין ארסנל לבין איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
היציעים סיפרו את הסיפור. אוהדי ארסנל המעטים שהגיעו/רויטרס

בית ז'

יאנג בויז - פורטו 2:1
ליאנג בויז: כריסטיאן פסנאכט (6). לפורטו: ונסן אבובקאר (75 ו-79)

פיינורד - ריינג'רס 2:2
לפיינורד: ינס טורנסטרה (33), לואיס סיניסטרה (68). לריינג'רס: אלפרדו מורלוס (52 ו-65)

בית ח'

צסק"א מוסקבה - לודוגורץ 1:1

דן ביטון נותר על הספסל של הבולגרים, בעוד מאוויס צ'יבוטה שיחק תשע דקות כמחליף ולא הצליח להכריע את המשחק במוסקבה. השער של קלאודיו קשרו הרומני סידר יתרון ללודוגורץ (66) אלא שפיודור צ'אלוב איזן עבור המארחת (75) וקבע כי הבית טרם הוכרע. לודוגורץ תצטרך נקודה ביתית מול פרנצווארוש כדי להצטרף לאספניול שכבר עלתה.

פרנצווארוש - אספניול 2:2
לפרנצווארוש: דויד סיגר (23), מיכאל שקבארקה (91 בפנדל). לאספניול: אוסקר מלנדו (31), סרג'י דארדר (96)

שחקני וולפסבורג חוגגים מול יציע ריק. רויטרס
חגגו את העלייה מול יציע ריק. שחקני וולפסבורג/רויטרס

בית ט'

אולכסנדריה - וולפסבורג 1:0
לוולפסבורג: ואוט וחהורסט (45 בפנדל)

סנט אטיין - גנט 0:0

שון וייסמן שחקן וולפסברגר. רויטרס
וולפסברגר איבדה סיכוי. שון וייסמן/רויטרס

בית י'

וולפסברגר - בורוסיה מנשנגלדבאך 1:0

הפסד שלישי ברציפות לשון וייסמן וחבריו, שאיבדו סיכוי להמשיך לשלב 32 האחרונות. וולפסברגר התחילה את שלב הבתים עם 0:4 סנסציוני בגרמניה, ובורוסיה מנשנגלדבאך השיגה נקמה עם שער אחד שקירב אותה לשלב הבא. מוליכת הבונדסליגה הייתה מסוכנת יותר ורצתה פנדל שלא נשרק, עד שהקפטן לארס שטינדל ניצל טעות בהגנה וכבש בדקה ה-60. וייסמן השלים 90 דקות ורשם החמצה אחת בדקה השלישית.

איסטנבול בשאקשהיר - רומא 3:0

הג'אלורוסי היו מקווים לשחק רק מול הטורקים. הניצחון היחיד שלהם עד הערב היה 0:4 ביתי על בשאקשהיר, ובטורקיה הם הסתפקו בשלישייה כדי להתקרב לשלב הבא. ז'ורדן ורטו כבש בפנדל אחרי נגיעת יד ברחבה (30) ולורנצו פלגריני בישל נפלא לג'סטין קלייברט (41) ואדין דז'קו (45) עוד לפני ההפסקה. נקודה ביתית מול וולפסברגר במחזור הסיום תספיק לרומא כדי לעלות. בשאקשהיר תצטרך לנצח את גלדבאך שכרגע נמצאת בראש הבית עם 8 נקודות.

ראול חימנס שחקן וולבס. רויטרס
שער ושני בישולים עבור וולבס. ראול חימנס/רויטרס

בית י"א

בראגה - וולבס 3:3

נונו אספיריטו סנטו והליגיון הפורטוגלי שלו הגיעו לבראגה כדי לנקום, אבל איבדו יתרון 1:3 במשחק בו שתי הקבוצות עלו יחד בסופו של דבר. אנדרה הורטה נעזר ברגל של שחקן הגנה כדי להעניק יתרון למארחת בדקה השישית, אבל אז נכנס לפעולה ראול חימנס המקסיקני, שאיזן בנגיחה אחרי הרמה של ג'וני בדקה ה-14 וגם בישל למאט דוהרטי (34) ואדאמה טראורה (35). פאוליניו צימק מקרוב (64) ופראנסרג'יו איזן בדקה ה-79 עבור מוליכת הבית שנותרה בלתי מנוצחת.

בשיקטאש - סלובן ברטיסלבה 1:2
לבשיקטאש: אנסו רוקו (75), אדם ליאיץ' (92 בפנדל). לסלובן: אריק דניאל (35)

ג'סי לינגארד מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
השער שלו לא הספיק ליונייטד. ג'סי לינגארד/רויטרס

בית י"ב

אסטנה - מנצ'סטר יונייטד 1:2

השדים האדומים כבר הבטיחו את העלייה לפני המשחק הזה, מה שאפשר לאולה גונאר סולשיאר לעלות בהרכב משני לחלוטין עם 10 שחקני שדה בגיל ממוצע של 20 ו-221 יום. אסטנה ניצלה את זה כדי להנחיל ליונייטד הפסד בכורה וגם להרעיד את רשתה לראשונה אחרי 8 וחצי שעות. ג'סי לינגארד, השחקן הבכיר היחיד בהרכב עוד העלה את האנגלים ליתרון בדקה העשירית. דימיטרי שומקו השווה (55) ודישון ברנארד אחד מהילדים של סולשיאר הפך (62) עם שער עצמי.

אלקמאר - פרטיזן בלגרד 2:2

ביברס נאתכו (הוחלף בדקה ה-92) סיפק בישול נהדר, אבל קבוצתו בעטה בוולה בדלי כשאיבדה יתרון של שני שערים מול 10 שחקנים בדקות 88 ו-92, ואיבדה סיכוי להעפיל. אלקמאר הגיעה אחרי שישה ניצחונות רצופים עם הפרש שערים כולל של 0:24, אבל שוב לא מצאה תשובה לקפטן נבחרת ישראל שהבקיע נגדה צמד במחזור הפתיחה. נאתכו מצא בכדור נהדר את היפני טאקומה אסאנו שהרשית בדקה ה-16, ואקס מכבי חיפה סיידובה סומא נהנה מטעות של השוער מרקו ביזוט וכבש את השני בדקה ה-27. מיירון בואדו, הכישרון החדש של נבחרת הולנד, הורחק בדקה ה-83, אבל דווקא בנחיתות מספרית הגיע הקאמבק. ולדימיר סטויקוביץ' מוקם רע וספג מנגיחה סתמית של המחליף פרדי דראוף בדקה ה-88, ואחרי עוד ארבע דקות דראוף השלים צמד כשהשוער הסרבי רק הדף פנימה. פרטיזן תגיע למחזור האחרון ללא סיכוי, אלקמאר עלתה כאמור יחד עם יונייטד.

אוון ויינדאל שחקן אלקמאר משתיק את ביברס נאתכו. GettyImages
מה רצה אוון ויינדאל מביברס נאתכו?/GettyImages
שחקני אלקמאר חוגגים. רויטרס
קאמבק דרמטי. שחקני אלקמאר חוגגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully