וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט לבנדובסקי "מכור לשערים", ומוכיח שוב: "הוא בליגה משלו"

בגרמניה מהללים את החלוץ שכבש את הרביעייה המהירה בתולדות הצ'מפיונס, גם באנגליה כבר מודים שהוא החלוץ הטוב בעולם: "קיין לא נותן לו תחרות". וגם: פליק יהפוך למאמן הקבוע של באיירן?

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: יורגן קלופ מדבר על כדור הזהב

פתיחת העונה המדהימה של רוברט לבנדובסקי הגיעה הערב (שלישי) לשיאים חדשים, כשכוכב באיירן מינכן הפגיז רביעייה תוך 14 דקות ו-31 שניות ב-0:6 של הבווארים על הכוכב האדום בלגרד בליגת האלופות.

"היינו יוצאים מהכלל", הצטנע החלוץ בסיום. "יכולתי להבקיע עוד פעמיים, אבל חשוב שהיה לנו כיף ועשינו כל מה שתכננו. אני תמיד שמח כשאנחנו מנצחים, גם אם אני לא מבקיע". לאחר המשחק צייץ: "אני חייב להודות - אני מכור לשערים".

אחרי המשחק, בעולם הכדורגל הודו פעם נוספת שהוויכוח בדבר זהותו של החלוץ הטוב בעולם הוכרע סופית. אפילו באנגליה, שם טענו שהארי קיין לכל הפחות מתקרב ללבנדובסקי, הודו אמש: "זה אפילו לא קרוב".

"הוא חלוץ התשע הטוב בעולם, בפער גדול. קיין לו באמת לו נותן לו תחרות", אמר גארי ליניקר. גלן הודל הוסיף ש"בתור פינישר אין שני לו בכדורגל העולמי, הוא בליגה משלו. רונאלדו ומסי שחקני על, שחקנים היסטוריים, אבל לבנדובסקי יותר קטלני מהם מול השער".

גם מאמן באיירן האנזי פליק החמיא ואמר ש"הכל קשור לרמת המקצוענות שלו. הוא מתאמן כמו חיה, תמיד נותן אקסטרה, תמיד מנסה להשתפר. הוא בכושר מדהים".

פליק, אגב, שומר על מאזן מושלם מאז החליף את ניקו קובאץ' על הקווים. הוא עומד על ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים - ההתחלה הטובה אי פעם של מאמן בבאיירן - ויחס השערים שלו (0:16) לא פחות ממושלם.

עכשיו גם המנכ"ל קרל היינץ רומניגה מודה: הוא צפוי להישאר בתפקיד לפחות עד סוף העונה, למרות השמועות על מועמדים בכירים יותר כמו מאוריסיו פוצ'טינו.

"אנחנו מאוד מרוצים מהאנזי, לא רק בגלל שאנחנו מנצחים, אלא בזכות האיכות של הכדורגל. כל דבר שהוא עשה עד עכשיו היה בדיוק מה שרצינו שיעשה. יש לו תוכנית משחק ברורה, השחקנים מבינים בדיוק מה רוצה", אמר רומניגה.

חלוץ באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי. רויטרס
כמה?/רויטרס

המספרים

* באופן לא מפתיע, היתה זו הרביעייה המהירה בתולדות המפעל. רק נזכיר: מדובר בשחקן שכבש פעם חמישייה תוך תשע דקות, אז אולי זה לא מפתיע.

* לבנדובסקי עקף את תומאס מולר כגדול הכובשים של באיירן מינכן בליגת האלופות, עם 46.

* עד הערב, שחקן אחד בלבד כבש לפחות רביעייה יותר מפעם אחת בליגת האלופות. קוראים לו ליאונל מסי.

* הרביעייה הראשונה של הפולני היתה לרשת של ריאל מדריד, במדי בורוסיה דורטמונד, בחצי הגמר של 2013.

* רק ארבעה שחקנים כבשו בכל חמשת המשחקים הראשונים של שלב הבתים בעונה מסוימת. הקודמים היו אלסנדרו דל פיירו, סרגיי רברוב, כריסטיאנו רונאלדו וניימאר. לבנדובסקי הוא החמישי.

* לבנדובסקי הפך לשחקן השני בתולדות באיירן מינכן שכובש רביעייה במחצית השנייה של משחק ליגת אלופות. גם הראשון עשה זאת העונה - סרג' גנאברי.

* הפולני הפך לשחקן החמישי בהיסטוריה שחוצה את רף 60 השערים בליגת האלופות, עם 63. מקדימים אותו קארים בנזמה (64), ראול (71), וכמובן ליאונל מסי (113) וכריסטיאנו רונאלדו (127).

* בליגת האלופות יש לו 10 שערים ב-5 משחקים, בליגה הגרמנית 17 שערים ב-15 משחקים, בנבחרת פולין 4 שערים ב-6 משחקים. בסך הכל: 31 כיבושים, ואנחנו בסך הכל בנובמבר.

* ובסך הכל, ב-2019, יש לו 51 שערים בבאיירן מינכן ונבחרת פולין.

הציוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully