וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: ברצלונה ניצחה 1:3 את דורטמונד ועלתה לשמינית

סוארס (29), (33) וגריזמן (67) כבשו לאלופת ספרד, סאנצ'ו רק צימק (77), דמבלה נפצע והוחלף, הקטאלנים בשלב הבא. אינטר ניצחה 1:4 את סלביה ותלויה בעצמה. ליברפול סיימה ב-1:1 מול נאפולי ועדיין בסכנה. לייפציג עלתה

לואיס סוארס שחקן ברצלונה. רויטרס
סוארס חוגג שער קליל/רויטרס

המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי) עם המשחקים של בתים ה'-ח'. ברצלונה ניצחה 1:3 בבית את בורוסיה דורטמונד והבטיחה את העלייה ואת המקום הראשון. אינטר ניצחה 1:4 בפראג את סלביה ותלויה רק בעצמה במחזור הסיום. ליברפול סיימה ב-1:1 ביתי מול נאפולי ועלולה למצוא את עצמה מחוץ לשמינית הגמר אם תפסיד בזלצבורג ונאפולי תגבור על גנק. האוסטרים הביסו 1:4 את גנק בחוץ. ר.ב לייפציג עלתה לראשונה בתולדותיה לשמינית הגמר אחרי קאמבק מטורף עם צמד של אמיל פורסברג (89 ו-96) ו-2:2 מול בנפיקה. אייאקס קרובה מאוד גם היא לשמינית אחרי 0:2 בליל.

טאקומי מינאמינו שחקן זלצבורג. רויטרס
מינאמינו וזלצבורג יעלו לשמינית הגמר אפילו עם 0:1 מול ליברפול במחזור הסיום/רויטרס

בית ה'

ליברפול - נאפולי 1:1

מוליכת הפרמיירליג ומחזיקת ליגת האלופות אמנם האריכה את רצף המשחקים ללא הפסד ביתי מליגת האלופות (שנמשך כבר מאז 2014, אז נוצחה 3:0 על ידי ריאל מדריד), אבל היא עדיין בסכנת הדחה. אם ליברפול תפסיד אפילו 1:0 בזלצבורג במחזור הסיום (ניצחה 3:4 את האוסטרים בבית) ונאפולי תנצח בבית את גנק החלשה, שכבר איבדה סיכוי אפילו להשיג את המקום השלישי, אז הקבוצה של יורגן קלופ תודח בעוד נאפולי וזלצבורג יעלו. תיקו של ליברפול יספיק לה כדי לעלות. גם לנאפולי תיקו ביתי יספיק במחזור הסיום.

נאפולי כבשה בדקה ה-21 אחרי שדי לורנצו שלח את דריס מרטנס לעומק והבלגי בעט מצד ימין של הרחבה לפינה הרחוקה. ליברפול כמעט השוותה בדקה ה-55 אחרי שאלכס מרט שמט כדור קל מאוד. רוברט פירמינו השתלט על הריבאונד ובעט ממצב קשה, אבל שחקן הגנה הרחיק מהקו. ליברפול שלטה והגיעה למצבים ובדקה ה-65 גם איזנה. ג'יימס מילנר הגביה קרן מימין, דיאן לוברן הסתנן מאחור ונגח יפה לפינה את ה-1:1. יש לומר שהשער של הבלם הקרואטי הגיע אחרי מה שנראה כמו דחיפה שלו, השער נבדק ב-VAR ונפסק כחוקי.

גנק - זלצבורג 4:1

האוסטרים הנהדרים הצליחו להשיג ניצחון חוץ מרשים מאוד והם יגיעו למחזור הסיום כשהם תלויים רק בעצמם, גם אם זה לא מבטיח כלום ואפילו הופך את הדברים לקשים יותר. זלצבורג תצטרך 0:1 מול ליברפול במחזור הסיום כדי לעלות בוודאות, גנק כבר מזמן איבדה סיכוי אפילו להשיג את המקום בליגה האירופית.

דיאן לוברן שחקן ליברפול. רויטרס
לוברן חוגג את השוויון/רויטרס

בית ו'

ברצלונה - בורוסיה דורטמונד 1:3

אלופת ספרד קצת נעלמה לדקות רבות במהלך המחצית השנייה, אבל גם כך השיגה את מה שהייתה צריכה מול הקבוצה הדי מפורקת של לוסיאן פאבר, שייתכן כי זה היה משחקו האחרון בתפקיד. ברצלונה השיגה ניצחון שלישי בחמישה משחקים והבטיחה גם את העלייה וגם את המקום הראשון בבית ותצא למשחק החוץ מול אינטר בסן סירו כשהמשחק הזה חסר חשיבות מבחינתה וקריטי לנראזורי. דורטמונד האומללה שוב נראתה רע מאוד במחצית הראשונה וקצת השתפרה בשנייה, אבל זה ממש לא הספיק לה וייתכן מאוד כי זה המשחק שישלח אותה אל הליגה האירופית. היא תצטרך להשיג במחזור הסיום תוצאה טובה יותר בבית מול סלביה פראג מזו שתשיג אינטר בבית נגד ברצלונה, לה המשחק הזה לא יקבע כלום.

האורחת כמעט כבשה כבר בדקה השנייה. חכימי העביר מסירת רוחב מימין, טר סטגן הדף עד לשולץ שבעט מקרוב אבל נבלם על ידי אומטיטי. שולץ בעט את הכדור החוזר החוצה. עוסמאן דמבלה, שבעבר שיחק בדורטמונד ועזב באקורדים צורמים, נפצע והוחלף בדקה ה-26 על ידי אנטואן גריזמן. בדקה ה-29 העלה לואיס סוארס את ברצלונה ליתרון עם בעיטה מקרוב אחרי מסירת עומק של ליאונל מסי וזה 0:1. דורטמונד כמעט צימקה בדקה ה-61 אחרי שיוליאן בראנדט קיבל מסירת רוחב ובעט מתוך הרחבה, אבל מארק אנדרה טר סטגן בלם אותו. דורטמונד פתחה את המחצית השנייה עם סוג של שליטה אופטית בכדור, אבל אז כצפוי חטפה את השלישי. בארסה יצאה למתפרצת שנגמרה עם מסירת עומק של מסי אל גריזמן, שבעט מצד שמאל של הרחבה אל הפינה הרחוקה וזה 0:3 קל מאוד.

מסי כמעט השלים צמד אישי ואת ה-0:3 בדקה ה-75, אבל כדור חופשי שלו מזווית קשה מאוד הלך למשקוף והחוצה. בדקה ה-77 הצליחה דורטמונד לצמק עם שער יפה, שלא גרם לאף אחד שם לחייך. יוליאן בראנדט העביר מסירת רוחב אל ג'יידון סאנצ'ו המחליף, שהצליח איכשהו לעצור אותו ושחרר טיל לחיבורים, 1:3. סאנצ'ו היה קרוב להשלים צמד בדקה ה-87, אבל הבעיטה המצוינת שלו נהדפה על ידי טר סטגן למשקוף.

סלביה פראג - אינטר 4:1

הנראזורי, שבקושי סחטו 1:1 בבית מהצ'כים בסיבוב הראשון, התקשו מאוד גם הפעם ממש עד לסיום, אבל בסופו של דבר השיגו ניצחון חוץ גדול שמקרב אותם מאוד לשמינית הגמר. עכשיו, החישוב הוא נוח מאוד מבחינת אינטר: היא צריכה לנצח בבית את ברצלונה, שכבר הבטיחה את המקום הראשון, במחזור הסיום והיא עולה. סלביה המרגשת והמרשימה איבדה סיכוי גם למקום השלישי ותצא לדורטמונד במטרה להשיג ניצחון ראשון בשלב הבתים העונה ולסיים את העונה האירופית בצורה יפה.

בדקה ה-19 אינטר עלתה ליתרון כשרומלו לוקאקו פרץ עם כל הכוח שלו מימין ומסר ללאוטרו מרטינס, שבעט בנגיעה יפה פנימה את ה-0:1. בדקה ה-37 הצליחה סלביה פראג לאזן עם פנדל של תומאש סוצ'ק אחרי עבירה של דה פריי ברחבה. אינטר בכלל כבשה שער בצד השני, אבל הוא נפסל בגלל שבתחילת המהלך הייתה העבירה, כך שבמקום 0:2 נהיה 1:1 ממש באותו מהלך. בדקה ה-81 הצליח רומלו לוקאקו לכבוש את השני של אינטר אחרי בישול של ולנטינו לזארו וזה 1:2 לנראזורי. שער חשוב מאוד שמעלה את אינטר אל המקום השני בבית ולא ברור איפה הייתה ההגנה של הצ'כים. זה השער ה-250 של לוקאקו בקריירה: 87 באברטון, 52 בנבחרת בלגיה, 42 במנצ'סטר יונייטד, 41 באנדרלכט, 17 בווסט ברומיץ' ו-11 באינטר. בדקה ה-88 אינטר כבשה את השלישי כשלוקאקו הגביה מימין למרכז ולאוטרו מרטינס המשיך יפה פנימה את ה-1:3. לוקאקו השלים צמד משל עצמו בדקה ה-93 וזה 1:4 לנראזורי.

רומלו לוקאקו שחקן אינטר. רויטרס
הגיע ל-250 שערים בקריירה ואז גם ל-251. לוקאקו/רויטרס

בית ז'

ר.ב. לייפציג - בנפיקה 2:2

איזו דרמה ענקית. שני שערים מאוחרים של אמיל פורסברג מנעו מהקבוצה הגרמנית הפסד ביתי וסידרו לה נקודה ואת הכרטיס לשמינית הגמר בפעם הראשון בתולדותיה. השוורים עם 10 נקודות במקום הראשון בבית ובמחזור הסיום הם נגד ליון בחוץ. אם לייפציג תפסיד בצרפת, יכול להיווצר מצב של 10 נקודות לה, לזניט ולליון, אבל במצב כזה החישוב יהיה לפי בית של השלוש הללו ושם יש ללייפציג ולליון יתרון כיוון שהמשחקים מול בנפיקה נופלים וזה יוצר מעין בית בתוך הבית, בו ללייפציג ולליון יהיו שש נקודות ולרוסים רק ארבע.

האורחת עלתה ל-0:1 בדקה ה-20 אחרי הרחקה רעה של אופמקאנו ובעיטה של פיצי מקרוב. בדקה ה-59 הגיע השער השני והפעם זה היה קרלוס ויניסיוס שדהר למתפרצת מול האין הגנה שממול ובעט פנימה בקלות את ה-0:2. אמיל פורסברג צימק בפנדל בדקה ה-89. נגמר? ממש לא. השופט הוסיף 9 דקות למשחק ובדקה ה-96 אמיל פורסברג השלים צמד וכבש את השער שעשה היסטוריה עבור לייפציג, שלראשונה בתולדותיה תשחק בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות. ורנר הגביה משמאל והדני - לא משחקני הראש המצטיינים - נגח נהדר לפינה וקבע 2:2 קריטי שמעלה את הגרמנים לשלב הבא.

אמיל פורסברג שחקן ר.ב. לייפציג. GettyImages
הווינר הגדול של הערב. פורסברג/GettyImages

בית ח'

ליל - אייאקס 2:0

ההולנדים עם ניצחון חשוב מאוד, שמקרב אותם מאוד לשמינית הגמר שנה שנייה ברציפות. אפילו תיקו ביתי במחזור הסיום מול ולנסיה יבטיח להם את הכרטיס ל-16 הגדולות. ההולנדים עלו ליתרון בדקה השנייה משער של חכים זייש, שבעט מקצה הרחבה פנימה אחרי מסירה של דושאן טאדיץ' וזה 0:1 לאייאקס. קווינסי פרומס הכפיל בדקה ה-59 עם בעיטה מקרוב אחרי כדור ענק בתזמון מושלם של חכים זייש וזה 0:2 להולנדים.

קווינסי פרומס שחקן אייאקס. רויטרס
פרומס חוגג, אייאקס במצב טוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully