וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי במציאות אחרת: סימני השאלה במכבי תל אביב לפני ברצלונה

22.11.2019 / 16:00

איך השחקנים (והאוהדים) ירדו לקרקע אחרי מילאנו, למה "לא יקרה אסון" אם ווילבקין ייעדר גם מול הפועל ירושלים, עד כמה תתעכב החזרה של כספי ומה עומד מאחורי הרוטציה הקיצונית של ספרופולוס. הנושאים הבוערים במכבי תל אביב לפני ברצלונה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. החשש: ההגנה על מירוטיץ' ודילייני

מכבי תל אביב תעלה הערב (שישי, 22:00, ישיר בספורט 5) למחזור העשירי ביורוליג בפלאו בלאוגרנה שם תפגוש את ברצלונה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס מגיעה למשחק אחרי ההפסד למילאנו שהוריד אותה למקום החמישי בטבלה עם שישה ניצחונות ושלושה הפסדים, לעומת הקטאלנים המדורגים במקום הראשון עם שבעה ניצחונות ושני הפסדים.

מאז ההפסד למילאנו מדברים במכבי בעיקר על הגנה. בקבוצה היו מאוד לא מרוצים בטיפול בגארדים של מילאנו שקיבלו לא מעט מבטים פנויים, וכן בטיפול בלואיס סקולה, ודיברו על כך שאם לא יהיה שינוי משמעותי לקראת המפגש הערב, הם צפויים לחטוף בגדול מהכוכבים של ברצלונה. "אם לא הסתדרנו עם רודריגס, נדוביץ' וסקולה, נהיה בבעיה עם דילייני ומירוטיץ", אמרו במועדון בימים האחרונים, "נצטרך להרים את הרמה שלנו בצורה משמעותית".

עם זאת, בצוות המקצועי שידרו לשחקנים שעל אף העובדה שמדובר באחת הקבוצות הטובות במפעל, הם צריכים לשחק עם גאווה. "אף אחד לא יבוא להתבטל רק כי אנחנו משחקים נגד ברצלונה בחוץ", סיפר אחד מאנשי הצוות של הצהובים, "רוב השחקנים לא יודעים שלא ניצחנו פה כבר עשור וחצי, זה לא מעניין אותם. מבחינתם זה עוד משחק".

נייט וולטרס אמר לקראת המשחק: "המטרה שלנו היא לסיים את מסע משחקי החוץ עם ניצחון. קשה לשחק במילאנו ובברצלונה, אבל עשינו עבודה די טובה במילאנו. ברצלונה קבוצה טובה מאוד, במיוחד בבית שלה, ויש לה הרבה שחקנים התקפיים טובים שנצטרך לעצור. אנחנו צריכים להתחיל את המשחק טוב, לדבוק בתוכנית המשחק, ונראה מה יהיה".

ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה. GettyImages
נסו לעצור אותו. מירוטיץ'/GettyImages

2. "העונה לא תסתיים אם ווילבקין לא ישחק נגד ברצלונה וירושלים"

השאלה הגדולה סביב מכבי בימים האחרונים היא מידת כשירותו של סקוטי ווילבקין. לפני היציאה למילאנו ספרופולוס חזר ואמר שבינתיים הקבוצה צריכה להסתדר רק עם פציעה אחת - הפציעה של עומרי כספי, אליה נגיע בהמשך - אלא שאז הגיעה הפציעה של ווילבקין, בדקות הסיום של ההפסד ביום שלישי.

ווילבקין לא התאמן מאז המשחק. הוא היה שותף לאסיפות הווידאו ולשיחות הקבוצתיות וישב בצד במהלך האימונים. ההחלטה של הצוות הרפואי ביחד עם הצוות המקצועי היא שיעלה לחימום כרגיל הערב, ואם יחוש בכאבים, יעדכן את הצוות בכך ולא ישחק. אם לא יחוש בכאבים, ישתתף בהתמודדות.

למרות שבמכבי סברו בתחילה כי מדובר בסך הכל בהתכווצות בשריר השוק, בבדיקה שנערכה לו התגלה כי מדובר במתיחה קלה בשריר, והחשש הוא כי המתיחה הקלה תחמיר ואולי תהפוך לקרע קטן, כך שאם יהיה כל סימן לבעיות, ווילבקין לא ישולב. "העונה לא תיגמר גם אם סקוטי לא ישחק בברצלונה ולא ישחק ביום שני נגד הפועל ירושלים", סיפרו במכבי, "הוא חלק חשוב מהקבוצה שלנו, אבל קבוצה נמדדת בדיוק ברגעים הללו, כששחקן מוביל לא משחק. נייט וולטרס, ג'ון דיברתולומאו, טיילר דורסי, אלייז'ה בריאנט ויובל זוסמן יכולים לעשות את העבודה בעמדות הגארדים".

עוד בוואלה!

דיוויד בלאט: "מכבי תל אביב מצוינת השנה, היא מסוגלת להגיע לפיינל פור"

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. AP
יעבור מבחן כשירות. ווילבקין/AP

3. מאופוריה לדיכאון - ובחזרה

ההפסד במילאנו קטע חודש מדהים עבור הצהובים. ב-14 באוקטובר רשמה מכבי את ניצחונה הראשון בתקופה הזאת על הפועל אילת, ומאז הוסיפה עוד 11 ניצחונות, מתוכם שישה ביורוליג, ארבעה נוספים בליגה וניצחון אחד בגביע המדינה. מקבוצה עם לא מעט סימני שאלות, היא הפכה לאחת הקבוצות הטובות ביבשת, כזו שחולמת על פיינל פור. ההפסד למילאנו החזיר חלק מהאנשים בחזרה לקרקע.

"יש בעיה מובנית איתנו, ואנחנו יודעים את זה. זה חלק מה-DNA של המועדון", סיפר אחרי ההפסד למילאנו גורם בסביבת המועדון, "ברגע שאנחנו נכנסים לאיזשהו גל של ניצחונות או גל של הפסדים, זה תמיד בקיצוניות. כשאנחנו מפסידים שלושה משחקים - הכל גרוע, צריך לחתוך שלושה שחקנים ולזרוק את המאמן. כשאנחנו בגל של ניצחונות, אז פתאום הקבוצה שאמרו שלא תעשה פלייאוף, צריכה לחשוב על הפיינל פור. עד כדי כך הקיצוניות גדולה".

וכך, ביום שני נפתחה מכירת הכרטיסים לפיינל פור בקלן, המכירה לקהל הפתוח, ועל פי אוהדים ואנשי הקבוצה התנועה של אוהדי מכבי הייתה ערה מאוד. "גם בעונות פחות טובות יש לנו אוהדים שקונים חבילות ואז מוכרים אותן, אבל יש הרגשה שהפעם יהיה פה משהו אחר", סיפרו בסביבת המועדון. ההערכות הן שכמה מאות אוהדים כבר קנו חבילות, אותם יוכלו למכור במועד מאוחר יותר.

האופוריה המסוימת בקהל לא חלחלה לשחקנים. מאז שרצף הניצחונות רק טיפס, שידר המאמן ספרופולוס לשחקנים מסר ברור - "הישארו צנועים, אל תסחפו". בקבוצה מדברים על כך שלא שמעו מאף שחקן אמירה מזלזלת באף יריבה, כולל במשחקי הליגה. "חלק מהשחקנים היו נחושים במשחק באשדוד, למרות הפערים ברמות. זה רק ממחיש את החומר האנושי שיש לנו כאן השנה".

אוהדי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כבר מזמינים חבילות לקלן. אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

4. איך ספרופולוס שומר על כולם במתח?

אחד הדברים שבאו לידי ביטוי במשחק היורוליג האחרון במילאנו הוא השינוי המשמעותי שעושה ספרופולוס בין משחקים ברוטציה שלו. ארבעה שחקנים מקבלים דקות קבועות פחות או יותר. סקוטי ווילבקין משחק בין 25 ל-30 דקות למשחק, טאריק בלאק תלוי בעבירות אך לא יורד מ-18 דקות, נייט וולטרס נע בין 21 ל-23, ואות'לו האנטר בין 18 ל-22. אצל השאר, הקיצוניות היא חלק מהעניין.

יובל זוסמן שיחק בשלושה משחקים פחות מ-13 דקות וב-3 יותר מ-20 דקות, כולל משחק של 33 דקות; אלייז'ה בריאנט ראה בשני משחקים מספר חד ספרתי של דקות, ובארבעה עבר את ה-20; קווינסי אייסי, נמצא בעלייה בעיקר בשל הפציעה של עומרי כספי; טיילר דורסי שיחק בחמשת המשחקים הראשונים כ-10 דקות בממוצע, ובארבעת האחרונים כמעט 20; ג'ייק כהן קיבל 17 דקות בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים אחרי 20 דקות בסך הכל לפני כן;

הקיצוניות הגדול ביותר קיימת אצל ג'ון דיברתולומאו ודני אבדיה. דיברתולומאו שיחק בארבעה משחקים 10 דקות או פחות, ובחמשת האחרים מעל 16 דקות להתמודדות. אבדיה? במשחק אחד לא שותף בכלל, במשחק אחר היה חולה, בשלושה שיחק 6-7 דקות, בשניים כ-10 ובשניים 16. התפוקה לא בשמיים, אבל הדקות משתנות.

"זה משאיר את השחקנים בדריכות מאוד גבוהה", סיפרו בקבוצה אמש. "אם השחקן מספיק בוגר, הוא יידע להתמודד עם זה. נכון שאצל שחקנים צעירים כמו זוסמן, אבדיה ואולי אפילו דורסי, זה קצת יותר קשה כשאתה לא בטוח בדקות שלך, אבל זו קבוצת יורוליג. צריך לדעת להתמודד עם הדברים האלה".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
ה"סובל" העיקרי מהרוטציה. ג'ון דיברתולומאו/דני מרון

5. עד כמה חמורה הפציעה של כספי?

בינתיים, בישראל, סוגר עומרי כספי שבועיים ללא כדורסל ומשחק חמישי ברציפות שהוא מחמיץ בשל הכאבים בברכו. הבשורה הגיעה בימים האחרונים היא שהפורוורד החל להתאמן עם כדור, אבל רחוק מאוד מאינטנסיביות של אימון רגיל או בעומס של אימונים.

ההחלטה של מכבי היא ללכת בזהירות עם כספי, צעד אחרי צעד. בקבוצה יודעים שבשנים האחרונות הוא סבל מפציעות שונות שהשביתו אותו לתקופות ממושכות, והרצון הוא להחזיר אותו לעניינים כך שיוכל להיות כשיר לתקופה ממושכת יותר.

אז מתי הוא יחזור? בצוות המקצועי סירבו לנקוט בתאריך. כרגע נראה לא סביר שבשבוע הבא נראה את כספי משחק ברבע גמר הגביע נגד הפועל ירושלים, או במשחק הביתי נגד וילרבאן. לאחר מכן נכנסת הקבוצה לעומס נוסף, ואם הרצון הוא לשמור עליו אז גם אם ישולב, יהיה זה לדקות בודדות. "אם עומרי לא יחזור עד המשחק נגד צסק"א (12 בדצמבר, א.ש) בבית, אז קורה משהו לא טוב. מקווים שעד אז הכל יהיה מאחורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully