וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הודיעה: סקוטי ווילבקין בספק למשחק נגד ברצלונה

20.11.2019 / 13:06

הצהובים יבחנו את שיתופו של הקלע המוביל בסמוך לפתיחת המשחק בשישי. בקבוצה מרוצים מהאלתור של ספרופולוס, למרות ש"התוכנית כשלה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

עיקרי הדברים

- סקוטי ווילבקין שנפצע נגד מילאנו בספק למשחק נגד ברצלונה

- במכבי תל אביב הודו: "אחרי הרבה זמן, התוכנית ההגנתית כשלה"

- יחד עם זאת, בקבוצה מחמיאים לאלתור של ספרופולוס: "הוא כבר לא מקובע"

- הפיתרון המסתמן לרבע גמר הגביע: הזזת משחק הליגה של הפועל ירושלים

seperator

1. ווילבקין בספק לברצלונה. בקבוצה מתגאים ב"מלחמה"

רצף ששת הניצחונות של מכבי תל אביב ביורוליג נקטע אמש (שלישי) באיטליה כשהצהובים הפסידו 92:88 למילאנו. הקבוצה של יאניס ספרופולוס ירדה בעקבות ההפסד למקום החמישי בטבלה ובמאזנה שישה ניצחונות ושלושה הפסדים.

אצל הצהובים הופיעו בעיקר שלושה שחקנים - סקוטי ווילבקין שרשם משחק מצוין עם 25 נקודות ו-5 אסיסטים, טאריק בלאק שקלע 13 נקודות והוריד 9 ריבאונדים וטיילר דורסי שתרם 14 נקודות עם 4 שלשות מ-8 ניסיונות.

ווילבקין הדאיג את ראשי הקבוצה דקה לסיום המשחק, כשקלע שלשה שצמצמה את ההפרש ל-88:82, וצנח לפרקט כשהוא נאנק מכאבים. אחרי כמה שניות של לחץ הסתבר כי הוא סובל בסך הכל מהתכווצות שרירים באזור שוק הרגל, אולם הצהובים הודיעו כי הרכז בספק למשחק נגד ברצלונה ושיתופו יוכרע בסמוך למשחק.

בסיום ההתמודדות נכנס מאמן הקבוצה יאניס ספרופולוס לחדר ההלבשה, ניתח בקצרה את הסיבות שלדעתו הובילו להפסד, בעיקר בצד ההגנתי, והודה לשחקנים על המלחמה שהשקיעו. "זה היה משחק קשה מאוד, אני גאה בחברים שלי", אמר טאריק בלאק בסיום, "נתנו את התחת שלנו שם, אבל אנחנו צריכים לנקות כמה דברים מהמשחק הזה ולשחק יותר חכם. המשחק הזה התפתח כמו שרצינו, התוצאה לרעתנו אבל אני בטוח שנתאושש מזה".

טיילר דורסי הוסיף: "אני גאה באיך שנלחמנו עד הסוף, היה משחק קשה בחוץ, עשינו כמה טעויות במחצית הראשונה ובמחצית השנייה ובסופו של דבר זה נפל על הפרטים הקטנים. לרוע מזלנו היינו קצרים היום, אבל יש לנו עוד משחק קשה ביום שישי וצריך לשכוח מהמשחק הזה".

עוד בוואלה!

לאחר 12 ניצחונות רצופים: מכבי תל אביב הפסידה במילאנו 92:88

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, מול מייקל רול, מילאנו. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
בספק. ווילבקין מול רול, אמש/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. "התוכנית ההגנתית כשלה לראשונה אחרי הרבה זמן"

מתחילת המשחק חשו במכבי תל אביב שהם לא במשחק מבחינה הגנתית. ספרופולוס, ששינה את החמישייה ופתח עם ג'ייק כהן ואלייז'ה בריאנט, הוריד את השניים די במהירות, והכניס את דני אבדיה ויובל זוסמן. כשזה לא הצליח, אפילו סנדי כהן הגיע לעמדת החילופים, אבל לפני שעלה למגרש הצליחו הצהובים לבצע ריצה מסוימת והבכורה של האמריקאי שיקבל בקרוב אזרחות ישראלית, נדחתה.

"הדבר המשמעותי היה ההגנה שלנו. איפשרנו להם לקלוע יותר מדי נקודות, אנחנו צריכים לשמור יותר טוב אם אנחנו רוצים לנצח במילאנו", אמר המאמן במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. עיקר האכזבה של המאמן היווני נגעה לאיבוד הקלעים של מילאנו. "השחקנים ידעו שחייבים להוריד את מילאנו באחוזים שלהם, ולא הצלחנו לעשות את זה", סיפר אחד מאנשי מכבי, "סקולה קיבל מבטים פנויים, מיצוב קיבל מבטים פנויים. התוכנית ההגנתית כשלה בפעם הראשונה אחרי תקופה ארוכה".

סקוטי ווילבקין, שדווקא הצטיין אמש, סיכם מנקודת מבטו את הפספוס, בעיקר בצד ההגנתי: "המשחק הזה היה יכול ללכת לכל כיוון. כמה איבודים, כמה החטאות, ריבאונד התקפה - כל דבר קטן היה יכול להכריע. קשה לנצח משחקים כאלה מול יריבות כאלה בחוץ, אני מקווה שבעתיד נדע לעשות את זה".

קווינסי אייסי, מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
אחת החמישיות הגבוהות בתולדות מכבי תל אביב? אייסי בפעולה אמש/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3. החמישייה שהוכיחה: "ספרופולוס כבר לא מקובע"

במהלך הרבע השלישי, כשמילאנו החלה לברוח, חזר ספרופולוס להרכב ששימש אותו רק לעתים רחוקות העונה, עם טאריק בלאק ואות'לו האנטר בעמדות הפנים ועם קווינסי אייסי בעמדה שלוש. בדקות מסוימות בהרכב זה שיחק דני אבדיה, 2.06 למי שהספיק לשכוח, בעמדה מספר 2, והציבו את אחת החמישיות הגבוהות בתולדות הצהובים. מלבד דקות ספורות בהן בלאק ירד למנוחה, שיחק ההרכב הזה עד סיום המשחק ושמר את הצהובים בעניינים.

"בעונה שעברה הייתה תחושה שלפעמים יאניס הולך להרכבים מסוימים וקצת מקובע במה שהוא עושה, אבל העונה הוא מוכיח בדיוק ההיפך. האופן שבו חזרנו למשחק מוכיח את זה", סיפר אחד מאנשי מכבי. "אם זה היה מסתיים בניצחון, היו מדברים על השינוי שהוא ביצע ולא מחביאים את זה בתוך מהלכי המשחק".

בקבוצה הזכירו באותה הנשימה כי חסרונו של עומרי כספי אמש הורגש: "עומרי נותן לנו אפשרויות לשחק עם הרכבים יותר אתלטים, הוא עוד שחקן שיכול לשחק בעמדה 4", סיפרו במועדון, "לא ברור אם הוא היה האיש שהיה יכול לעצור את לואיס סקולה, אבל העובדה היא שהאחרים לא הצליחו".

שחקן מכבי תל אביב נייט וולטרס מול שחקן מילאנו מייקל רול. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
מגיעים לברצלונה בראש נקי. נייט וולטרס אמש/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

4. לחץ לקראת ברצלונה? "זו כבר תהיה חוצפה"

הצהובים יצפו היום במשחקה של ברצלונה בבית נגד פנרבחצ'ה, יומיים לפני שיפגשו את הקטאלנים החזקים. במכבי תל אביב מרגישים שהמשחק נגד בארסה בחוץ הוא אחד המשחקים הקשים ביותר בלוח השנה, ומשוכנעים שהוא יהווה מבחן אופי גדול. "נצטרך לנוח טוב ולהגיע כמה שיותר חזקים למשחק ביום שישי", אמר ספרופולוס אמש.

אלא שבחדרי חדרים הצהובים כבר מנמיכים ציפיות. "כשיצאנו לסדרה של משחקי החוץ נגד באסקוניה, מילאנו וברצלונה, המטרה היתה להשיג ניצחון אחד כדי להישאר במאזן חיובי, ואת זה כבר השגנו", אמרו בקבוצה. "נכון שאנחנו מאוכזבים שרצף הניצחונות ייעצר, אבל מכאן ועד לבוא בלחץ לקראת ברצלונה, זו כבר תהיה חוצפה. אנחנו רוצים להציג שם יכולת טובה ולהמשיך את התקופה הטובה שלנו".

שחקני מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
מחכים לבשורות מישראל. שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

5. הפיתרון המסתמן: הזזת משחק הליגה של הפועל ירושלים

ובינתיים, בישראל, בזמן שמכבי פוגשת את אריות היורוליג, מתעדכנים ראשי המועדון ביחד עם ראשי הפועל ירושלים בניסיונות למצוא פיתרון למועד משחק רבע גמר הגביע בין הקבוצות ביום שני הקרוב. במנהלת הליגה חיפשו אמש מגוון פתרונות לדחיית ההתמודדות של ירושלים מול הפועל חולון, ומקווים להגיע לתשובה סופית כבר היום, למרות שמדובר במשימה לא פשוטה בכלל.

מכירת הכרטיסים של הצהובים להתמודדות נגד ירושלים בגביע ביום שני תהיה פתוחה למינויים בלבד עד היום בצהריים. במועדון הסבירו כי בשל העובדה שההכנסות מהמשחק מחולקות שווה בשווה בין המועדונים הוא לא יכול להיכלל במנוי, ומאמינים שכל הכרטיסים להתמודדות ייחטפו כבר היום.

(עדכון ראשון: 07:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully