וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל העפילה לפלייאוף של מוקדמות יורו 2020

התוצאות במוקדמות שיחקו לידיים של אנדי הרצוג, שרחוק כעת שני משחקים בלבד מהעפלה היסטורית לאליפות אירופה. אילו נבחרות מחכות לנו, איך נראית השיטה ומתי רגעי האמת: כל הפרטים בפנים

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: שאול אדם

נבחרת ישראל אמנם לא שיחקה הערב (שישי), ואת קמפיין מוקדמות יורו 2020 היא לאו דווקא תזכור לטובה, אבל כל זה עלול שלא לשנות שכן שחקניו של אנדי הרצוג העפילו לשלב הפלייאוף של מוקדמות אליפות אירופה. לפתע, הכחולים-לבנים רחוקים שני משחקים בלבד מהעפלה ראשונה בתולדותיהם ליורו.

איך זה קרה?

ישראל ככל הנראה לא תצליח להשיג את אחד משני הכרטיסים הישירים לאליפות אירופה מבית המוקדמות, בשונה מ-20 נבחרות אחרות, אולם כעת נסלל לה מסלול נוח הרבה יותר, בהמשך למשחקיה בליגת האומות.

במסגרת השינויים שערכה אופ"א, נקבע כי ארבע נבחרות יוכלו להעפיל ליורו שלא דרך המוקדמות - וישראל עשויה להיות אחת מהן, בהתאם להישגיה בליגת האומות. 16 נבחרות יחולקו לארבעה דרגים, והמנצחת בכל דרג תבטיח מקומה ביורו 2020. ישראל היתה בדרג השלישי בליגת האומות, ועל כן היא עשויה להימנות על הדרג השלישי גם בפלייאוף - אם כי ישנה אפשרות כי תהיה חלק מהדרג השני, והקשה יותר.

מי עזרו לנו?

הרצוג חייב את התודה שלו לתוצאות שהסתדרו בדיוק כפי שקיווה: קוסובו איבדה סיכוי לעקוף את ישראל בדירוג, וכך גם ארמניה, ולבסוף גם רומניה, שהפסידה הערב בביתה לשבדיה.

מתי המשחקים?

משחקי הפלייאוף ייערכו במתכונת של מעין פיינל פור. חצי הגמר הראשון יתקיים ב-26 במרץ, הגמר ייערך ב-31 במרץ. בלי קשר לזהות היריבה, ישראל תשחק בחוץ את חצי הגמר בשל הדירוג הנמוך שלה. מארחת הגמר תיקבע בהגרלה, בלי קשר לדירוג.

את מי נפגוש?

מי היריבות הפוטנציאליות של ישראל? בתמונת המצב הנוכחית, הנבחרת שלנו תקיים הגרלה מול בולגריה. אם תישאר בדרג ג', היא תפגוש בחוץ את סקוטלנד ואם תנצח תשחק מול המנצחת בין סרביה לנורבגיה. אם בולגריה תהיה זו שתישאר בדרג ג', ישראל "תוקפץ" לדרג א' ותיאלץ לשחק בחוץ מול ווילס/סלובקיה/צפון אירלנד ובגמר, אם תנצח, תפגוש את המנצחת בין איסלנד לרומניה. הביתיות במשחקי הגמר תוכרע בכל מקרה בהגרלה

ולסיום, איזה "תואר" אנחנו עלולים לאבד?

העפלתה ההיסטורית של פינלנד הותירה את ישראל כנבחרת שהשיגה הכי הרבה נקודות, ניצחונות ושערים במוקדמות אליפות אירופה, בלי שהצליחה להעפיל לדבר האמיתי. ה"מעצמות" אותן אנחנו מקדימים: בוסניה, קפריסין, ליטא, גאורגיה, ארמניה, בלארוס, צפון מקדוניה, אסטוניה, מזרח גרמניה, מולדובה, לוקסמבורג, אזרבייג'ן, איי פארו, קזחסטן, מונטנגרו, ליכטנשטיין, מלטה, קוסובו, אנדורה, סן מרינו, גיברלטר.

עוד בוואלה!

מוק' יורו: אנגליה, צרפת, צ'כיה וטורקיה עלו לטורניר הגמר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully